logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
robbin  
#1 Gepost : maandag 10 oktober 2011 11:45:08(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Volgende week ga ik richting Le yonne in Frankrijk.
Is er iemand hier die er heeft gevist die mij kan er iets over kan vertellen?
Bijvoorbeeld goede zones, voertactiek, montage (inline lijkt me daar niet verstandig) etc.

Mvg Robbin

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 oktober 2011 11:45:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Life is a game, fishing is serious
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : maandag 10 oktober 2011 13:43:57(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Robbin,

heb zelf in het verleden een tweetal nachten op de Yonne gevist, zonder resultaat maar dat zegt natuurlijk niets.
Ik denk dat het moeilijk is om specifieke tips te geven voor een volledige rivier. Ieder stuwstuk en iedere bocht is anders bij wijze van spreken. Bevis zowel de vaargeul als de kant want beide kunnen interessant zijn. Neem voldoende en zwaar lood mee en zorg dat je voldoende voorslagmateriaal bij je hebt. Het is goed mogelijk dat je dit nodig zult hebben ivm mosselbanken etc.

Zelf heb ik een aantal malen op de Seine gevist (vergelijkbaar) en daar viste ik iedere nacht op een andere stek. Alle beviste stekken werden twee of drie dagen aangevoerd met boilies en mais. Zo probeerden we de vis te vinden en kort de stekken af te romen. Ik ken echter ook zat mensen die voor een vaste stek kiezen en hier meerdere dagen spenderen met goede of slechte resultaten.

Al met al een antwoord waar je niet veel aan zult hebben helaas. Veel succes!

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 oktober 2011 13:44:46(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

JeroenD  
#3 Gepost : maandag 10 oktober 2011 15:10:46(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Ik heb ergens gelezen dat Dhr. Maddocks een groot aantal dikbuiken aan de rivier heeft ontrokken. deze vissen zwemmen nu hun rondjes op zijn betaalwater "Mar Peche" Vlakbij Misy-sur-Yonne.

Het schijnt dat deze "karpergrootheid" vissers aan de Yonne bezoekt en grof geld bied om als er een grote vis gevangen wordt, deze vis mee te nemen in een watertank achterop zijn landrover.
Daarna wordt de vis natuurlijk in zijn eigen water losgelaten...

Sorry voor het negatieve bericht, hou ik eigenlijk helemaal niet van.
Maar het is denk ik ook belangrijk om niet je ogen te sluiten voor wat er momenteel allemaal gebeurd aan het Franse openbare water...

Ik hoop alsnog dat je een mooie sessie zal draaien met mooie vangsten, Succes!

Don't forget to smell the roses along the way...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.