logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
stan r.  
#1 Gepost : zaterdag 3 september 2011 23:42:35(UTC)
stan r.

Nieuwe uitzetting

hallo,

ik wil graag gaan proberen om met slakjes te vissen; nu is de vraag hoe?
iemand ervaring?? graag tips : D
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : zaterdag 3 september 2011 23:54:11(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Met een dun boortje door de schelp een gaatje boren waar de hair doorheen kan. Hoeveel slakken heb je? Met minder dan 10 kilo zou ik er niet aan beginnen. Levende of dode? Levende kruipen weg en dode lijken me minder aantrekkelijk. Alles vangt ooit wel een keer.
Say hello to my little friend
stan r.  
#3 Gepost : zondag 4 september 2011 00:44:18(UTC)
stan r.

Nieuwe uitzetting

nou ik heb er nog geen maar ik dacht alleen een slak aan de hair en niet bijvoeren of is dit geen goed idee? maar als je erdoorheen gaat boren gaan ze toch sowiezo dood?
carpfigter  
#4 Gepost : zondag 4 september 2011 09:47:25(UTC)
carpfigter

35 ponder

heb me ooit es laten vertellen dat niet alle slakken eetbaar zijn , meer nog dat er sommige soorten giftig zijn voor de karper zoals naaktslakken . weet er zelf ook het fijne niet van zullen wel andere leden hier meer uitleg kunnen geven denk ik grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
DavidT  
#5 Gepost : zondag 4 september 2011 12:43:47(UTC)
DavidT

40 ponder

Ik denk dat 1 slak het verschil niet gaat maken. Er is niets om naar te zoeken. Een single (gedipte/gesoakte) pop up of boilie heeft kleur en geeft smaak af. Zo prikkel je de zintuigen. Ik beschouw een karper als een zwemmende tong. Om succesvol te zijn in de buurt van een mossel moet je op/naast een mosselbank liggen. Zegt mij genoeg.

Alijn Danau heeft ooit geprobeerd met mosselstjes succesvol te zijn. Volgens zijn boek was hij dat niet. Hij ving weinig en klein.

Als je een slak irriteert dan kruipt ie ver terug in de schelp en kan je een gaatje boren zonder de slak te doden.

diesel  
#6 Gepost : zondag 4 september 2011 12:47:22(UTC)
diesel

40 ponder

carpfigter schreef:
meer nog dat er sommige soorten giftig zijn voor de karper zoals naaktslakken .

voer hier regelmatig naaktslak aan mijn koikarpers,maar heb niks merkwaardigs kunnen ontdekken....

gr erik
groet erik
stan r.  
#7 Gepost : zondag 4 september 2011 15:19:28(UTC)
stan r.

Nieuwe uitzetting

oh oke bedankt voor de info, maar ik zat te denken aan 1 slak aan de hair en dan bijvoeren met gelbaits en die soake in een mussel flavour of iets anders wat voor attractie zorgt
Hermpie  
#8 Gepost : zondag 4 september 2011 17:50:15(UTC)
Hermpie

5 ponder

Of probeer kokkels eens Knipoog

UserPostedImage
DavidT  
#9 Gepost : zondag 4 september 2011 21:50:59(UTC)
DavidT

40 ponder

Gekke vlezige dingen zou ik alleen gebruiken met penvissen.

Snoek, baarsjes en paling zijn gek op dode beestjes en zijn waarschijnlijk eerder op je voerplek dan de karper als je statisch vist.

Kan je gelbaits soaken? Denk het niet. Is trouwens niet nodig want het is één en al flavour.
Hermpie  
#10 Gepost : zondag 4 september 2011 23:00:06(UTC)
Hermpie

5 ponder

De enkele keren dat ik kokkels heb gebruikt heb ik karper of niks gevangen. Geen bijvangsten gehad.
stan r.  
#11 Gepost : zondag 4 september 2011 23:41:19(UTC)
stan r.

Nieuwe uitzetting

achteraf lijkt het me toch niet zo'n goed idee. in ieder geval bedankt voor de reacties!!!
Andre  
#12 Gepost : maandag 5 september 2011 13:01:03(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
DavidT schreef:
Ik denk dat 1 slak het verschil niet gaat maken. Er is niets om naar te zoeken. Een single (gedipte/gesoakte) pop up of boilie heeft kleur en geeft smaak af. Zo prikkel je de zintuigen. Ik beschouw een karper als een zwemmende tong. Om succesvol te zijn in de buurt van een mossel moet je op/naast een mosselbank liggen. Zegt mij genoeg.

Alijn Danau heeft ooit geprobeerd met mosselstjes succesvol te zijn. Volgens zijn boek was hij dat niet. Hij ving weinig en klein.

Als je een slak irriteert dan kruipt ie ver terug in de schelp en kan je een gaatje boren zonder de slak te doden.

Ik ben geen expert, maar ik geloof wel dat er best aantrekkingskracht uitgaat van een enkele slak, of andere beestjes. Ook al ruik je het niet meteen (proeven zal ik aan jullie overlaten, mij niet gezien...), zo'n beestje zal best iets afscheiden, wat weer door karpers kan worden opgemerkt/ geproefd in het water. Karpers kunnen immers ook kleine larfjes opwroeten uit de bodem en filteren uit de modder en troep.
DavidT  
#13 Gepost : maandag 5 september 2011 17:30:04(UTC)
DavidT

40 ponder

Je zal best wat vangen met 1 slak. Maar wat mij opvalt is dat de mannen die heel veel voeren heel veel vangen. Ze leggen de boel echt plat. Niks leuks voor anderen die dat niet weten en niet begrijpen waarom ze weinig tot niks vangen.

Voorbeeld eigen praktijk. Zelf iedere dag 2,5 kilo voeren (echt niet veel) en 150 meter verderop wordt nauwelijks gevoerd. Bij mij komen de meeste vissen op de kant en ook de grotere. Aan de overkant van hetzelfde meer van 70ha voert iemand 500 gram per dag. Vangt nauwelijks iets. Collega's die 2,5 tot 5 kilo voeren, vangen de meeste en zware vis.

Nog één. Een andere zandafgraving met 30 bekende vissen. 20 Kilo per week voeren en anders vang je niks. Het vangen is op zich al lastig maar voor een pondje voer komen de vissen niet terug. Degene die volgend jaar stevig voert, pakt een 50-er.

Een drukbeviste put in Vianen. Degene die er in de juiste periode 30 kilo per week voerde, pakte ieder jaar weer veel van de topvissen. Ga er maar niet heen want het is leeggevist.

Afgelopen maart voerde ik 15 kilo per week op 85ha. Na aankomst op de stek lijnen uitvaren en binnen no time is het al hangen. Dus 15 kilo is met een lage temperatuur dus al peanuts.

De stille toppers in NL voeren makkelijk 1000 kilo per jaar. Nooit foto's of op internet. Maar een fotoboek om van te dromen.

Ik ga met je mee in je verhaal dat ze in staat zijn larven te detecteren. Maar waar 1 larf is, zijn er meteen heeeeel veel. De bodem omwoelen voor 1 larfje?

Ga met 1 slak op de Randmeren vissen. Ik ga liever met 50 kilo mais ofzo.

Om bij slakken te blijven. Ik hoorde van een BTW in Frankrijk waar slecht wordt gevangen heel veel vissen onder takken liggen. In de bodem onder deze takken zijn gaten zo groot als een badkuip gegraven omdat de slakken uit de takken vallen.

Etc.

Op een btw zal het best anders werken. Ook zijn er echt wel andere uitzonderingen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 september 2011 17:46:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Davey Remmig  
#14 Gepost : donderdag 8 september 2011 15:31:08(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

misschien is dit iets voor jou?

imitation snails
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.