logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
enzyme27  
#1 Gepost : dinsdag 30 augustus 2011 20:33:10(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
was afgelopen week een week vissen in la louge aux chevres in frankrijk op een betaalwatertje van 10 hec.
samen met een maat.
we waren voor de eerste keer naar frankrijk toe gegaan om te vissen en is egt super bevallen.
toen we eenmaal in frankrijk waren ging de benzine lamp aan en natuurlijk nergens een tankstation te vinden...
eenmaal een gevonden in een klein plaatsje was die gesloten :S
met zweet op de kop verder rijden naar het water waar we ons moesten melden en meteen gevraagd of hij iets van benzine had staan maar daarmee kon hij ons nie helpen...
tankstation was 30 km verderop dus met pijn en moeite maar weer ingestapt en hopen dat we er op tijd zouden zijn.
eenmaal aangekomen bleek het een klein pomp te zijn waar je een kaard meost hebben :S
er stond een fransman voor mij dus ik met geld gewappert en met mijn kaart en beetje gewezen naar de pomp maar hij wou me nie helpen.. gelukkig liep er een vrouwke van de pomp in de verte en zij begreep mij wel en heeft me aan bezine geholpen en konde we naar het water van bestemming rijden.
bij aankomst bleek dat het nog ff zoeke was en de bospad was niet egt lekker te noemen.
begon met keie zo groot als maaskeie.. en toen over op zand/modder met dikke kuilen...
met pijn en moeite naar de stek kunnen rijden en begonnen met uitlaaden en opbouwen.
het is een prachtig water van 10 hec. met een blubberbodem en een mooi groot lelieveld erin.
wij waren het enigste koppel de hele week aan het water.
dus de hele week hebben we niks of niemand gezien omdat het midden in de rimboe is.
wel paar ratten,bever,ijsvogels,witte rijger, en een zwijn wat midden in de nacht was aan krijsen :S
2 andere engelse koppels zijn niet opkomen dagen volgens de beheerder.
mooi de lijnen uitgevaard en meteen me bood vast in het lelieveld hahaha. dus kon de eerste dag al zwemmen om me bood te halen en maar meteen de bodem grondig onderzocht waar we waren aant vissen.
op de eerste morgen toen we wakker werden van het onweer ging ik het pad maar eens ff bekijken want ik moest nog een en ander bij de supermarkt halen aan boodschappen bleek dat er midden op de weg een mooie dooie boom was omgewaaid...
deze na wat worstellen enigzinds aan de kant kenne wippe en kon ik er met de wagen door.
later in de week sloeg het weer om want de eerste 3 dagen was het zo heet dat de vissen niet egt aan eten dachten en was de vangst nie egt super.
toen het weer was omgeslagen en wij op woensdag waren verhuis na een andere stek hoorde we snachts nog een boom omvallen maar was gelukkig niet op de weg of onze tentjes haha.
de vangsten gingen wel weer omhoog en toverde we in de hele week 18 vissen naar boven tussen 17 en 36 pond. en 2 lossers
allemaal supermooien vissen op eentje na die had een fout lipje van een eerdere vangst..
voor mensen die ervan houden om egt een te zijn met de natuur en van niets of niemand last te hebben is dit egt een mooi watertje. je mot wel tegen wat geluiden kennen snachts want je hoort er egt vanalles.
het is er egt back to nature.
bijna alle vissen runnen als een kogel en zijn erg mooi.
verder heb je een paar mooie hotspots zoals struiken en lelievelden. en je hoorde en zag vaak zat vissen klappe op het water.
toen we weer helaas naar huis gingen hebben we wel ff het pad moeten repareren op sommige stukken omdat wij zo eigenwijs waren om de auto op de stek te laten staan ondanks het slechte weer.
dus alle kuilen met takken vol moeten laaien, auto in de 2 en gas erop en nie stoppen slidderde ik door het pad heen het bos uit.
het water heet etang remy en was voor ons een pragtige ervaring.
hieronder wat fotos van het water en de vissen.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

en van me maat : (hoop dat het mag)

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

mvg dennis.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 30 augustus 2011 20:41:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Mark T  
#2 Gepost : dinsdag 30 augustus 2011 22:49:46(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

leuk verslag en mooie foto's
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
ronald kingma  
#3 Gepost : dinsdag 30 augustus 2011 23:24:34(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
hahahahaha, geweldig verhaal en mooie vissen en foto's........................ super mannen. (vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ferron  
#4 Gepost : woensdag 31 augustus 2011 01:05:15(UTC)
ferron


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-8-2011(UTC)
Berichten: 14

hey dennis

ik had je beloofd om naar je foto,s te komen kijken,
wat een mooie karpers zeg, en dat voor de eerste x in frankrijkBreede lach
je kan iedergeval wel zeggen dat je genoeg heb beleefd daar haha

egt super ga zo door.(karper) (vissen)

greetzzz martijn

p,s je had inderdaad gelijk het ziet er daar egt super uit.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 31 augustus 2011 01:07:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

enzyme27  
#5 Gepost : woensdag 31 augustus 2011 16:59:38(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
Tnx allemaal!
Was egt een super mooıe ervarıng en dat we nog vaak naar frankrıjk mogen gaan haha Breede lach

Mvg dennıs
Stefan Baak  
#6 Gepost : woensdag 31 augustus 2011 21:10:25(UTC)
Stefan Baak


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 6

Idd mooi water, stek 5 is toch wel t mooist vind ik tegen de lelies aan, wij zaten er met bakken regen maar dan wordt het wel erg blubber zooi, ze moete eigenlijk ook kunstgras neerleggen voor het mooie, wij gaan er zeker nog naar terug.
Maar idd goed gedaan en mooie vissen man.

Gr Stefan
Erwin  
#7 Gepost : donderdag 1 september 2011 16:31:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Leuk verhaal en mooie foto's! Een geslaagde eerste keer France!!
enzyme27  
#8 Gepost : donderdag 1 september 2011 17:57:45(UTC)
enzyme27


20 ponder

Lid sinds: 26-1-2011(UTC)
Berichten: 299

Bedankjes: 1 keer
indd bij stek 5 heb je mooie grote lelievelden om tegen aan te vissen. zeker mooi in voorjaar en najaar, maar nu met die hitte waren de vissen meer op het grote gedeelte te vinden waar het ietsjes dieper is. teminste zo was het die week dat wij er waren.
is egt wel een super mooie ervaring die zeker herhaald mag worden. Breede lach.
op de terugweg zijn we nog paar keer over de la meuse (rivier) gereden en een kanaal en dat zag er allebij ook erg mooi uit.
lijkt me ook super om daar te gaan zitten Breede lach
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.