10 ponder Lid sinds: 31-8-2010(UTC) Berichten: 64
|
Collega's,
Na 3 weken wachten ben ik eindelijk een trotste eigenaar van mijn eerstje voerbootje. Een trend micro.
Heeft er iemand tips over het gebruik van een voerboot? Mag allerlei tips zijn. en de hamvraag voor mij is, hoe kan ik het beste mijn lijn uitvaren? Zonder dat ik mijn aasverplaats als ik de liin strak trek.
Bedankt voor de reacties.
Gr kevin
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
In een rechte lijn, of de lijn niet strak trekken. Zolang er geen opstakels zijn komt die fluiter vanzelf wel.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Hallo, Zet in elk geval de beugel van je molen open (niet af laten lopen op baitrunner of losse slip). Het lossen van je onderlijn uit de boot kan op verschillende manieren en daar zal je zelf de favoriet uit moeten halen. Je kunt de lijn gewoon slap laten of deze ter hoogte van de stek strak varen. De voorkeur zal te maken hebben met diepte en soort bodem. Succes en vang ze. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik houd met het uitvaren altijd mijn top in het water. Zo heeft de wind geen invloed op de lijn en zal je minder snel in een bocht komen te liggen.
M.v.g. Erwin
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-1-2011(UTC) Berichten: 333
Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Erwin, dat is een goeie! Muhu: veel plezier met je (trend) bootje. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt. |
Het is zoals het is.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 31-8-2010(UTC) Berichten: 64
|
Top mannen, bedankt voor de tips! Gr kevin
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
ik zet altijd mijn hengel schuin op een bivysteun met de molenklep(beugel) open en begeleidt de lijn en als het hard waait gaat de hengeltop wat naar beneden zodat de wind er minder vat op heeft..... |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.