40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
hey hallo,
Zijn er ballendraaiers die met suiker en /of suikerstroop werken? En wat doet dit met je houdbaarheid van je boillie's.
Heb eens op een dvd gezien dat iemand op zn stek een daktegel ingesmeerd met suikerstroop had gelegd. De karpers waren hier verzot op.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Vr Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
dat is al een oude truc die gestroopte dakpan !!!
|
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
met suiker werken is vragen om problemen. je mix wordt namelijk veels te kleverig! in bollen wordt vaak dextrose (druivensuiker) gebruikt. niet om je bollen zoeter te maken maar voor de voedingswaardes. suiker maakt je bol amper zoeter, zoetstoffen daarentegen zijn veel sterker gedoseerd! vergelijk een zoetje maar eens met een klontje suiker en je begrijpt wat ik bedoel!
Die truc met die gestroopte dakpan is idd al een oudje en was toen te zien op de onderwater dvd van Ronald de Jong. Toch zie ik het niet zitten om mn stek te gaan betegelen met dakpannen. doe mij dan maar gewoon wat goede bollen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
en zo is het zeker tim goede bollen met een fatsoenlijke zoetstof |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Toch kan suiker voor goede conservering zorgen en de boilie harder maken. Mits juist gedoseert vallen ze te draaien, is mijn ervaring. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 8 juli 2011 14:14:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
|
En zou je ook een tipje van de sluier kunnen lichten qua verhoudingen?
En hoelang kun je ze dan goed houden?
Vr Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 26-1-2011(UTC) Berichten: 299
Bedankjes: 1 keer
|
je kan je bol ook insmeren met stroop
|
|
|
|
|
timvanzanten schreef:met suiker werken is vragen om problemen. je mix wordt namelijk veels te kleverig! Heb gisteren toch de eerste boillies met suiker gemaakt. 1 kilo suiker op 6 kilo mix. De ballen waren nog prima te draaien. Ben benieuwd hoeveel langer ze houdbaar zijn. Ik ga hier toch nog eens verder mee klooien(vissen) Gr Erik |
groet erik |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Interessant Diesel! 1 kilo op 6 kilo bollen is dus 166 gram per kilo. Dat is aardig wat! je hebt zeker een ruwe suiker gebruikt of niet? Verder ben ik benieuwd naar je binder! mocht je dit niet met iedereen willen delen, via de pm kan ook! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juli 2011 14:52:50(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Polenta bloem en gewoon bakmeel Vanmorgen de eerste aanbeet gehad op deze bol Gr Erik Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 juli 2011 16:42:27(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
groet erik |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-12-2011(UTC) Berichten: 18
|
enzyme27 schreef:je kan je bol ook insmeren met stroop maar dat word gedaan hoor, ze draaien hun bol en dippen ze in siroop, uitharden en koken maar
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Leuke tip! Smelt het er niet meteen vanaf wanneer Je ze in het warme water gooit? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 27 december 2011 16:46:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
he leuk man gefeliciteerd met de eerste vangsten op je bol , overgens dat met die dakpan deed ik voor het eerst rond 1975 hihi |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.