logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : maandag 4 juli 2011 14:52:06(UTC)
steef zenden

50 ponder

Zwerfvuil: een ziekte van onze tijd
Ten gevolge van overvloedig zwerfvuil wordt het viswater te vaak ontsierd. Wordt het niet tijd dat we er met zijn allen wat aan doen?
De karperclubnederland(KCN) neemt hierin weer het initiatief, we zullen op de markt komen met een T-shirt waarin we laten zien dat wij als echte karpervissers het zat zijn in de rommel te zitten van een ander.

Melden van zwerfafval:
Het melden van zwerfafval kan bij de gemeente. Grote gemeenten hebben vaak een milieuklachtenlijn, in kleine gemeentes is de reinigingsdienst of de afdeling openbare ruimte het juiste loket voor klachten over rommel op straat. In natuurgebieden zijn de specifieke beheerders verantwoordelijk. De gemeente kan u wel vertellen wie die beheerder is. Er zijn diverse nieuwe meldsystemen in werking en ontwikkeling, onder andere http://www.buitenbeter.nl of de gemeentelijke bel&herstellijn (ook voor schade aan de openbare ruimte).
Acties tegen zwerfafval
Het tegengaan en verwijderen van zwerfafval is een taak van de gemeente. Maar ook andere organisaties organiseren campagnes en projecten om zwerfvuil te voorkomen.
De gemeenten zijn niet alleen verantwoordelijk voor het verwijderen van zwerfafval maar ook voor het voorkomen ervan. Dat doen zij door het plaatsen van afvalbakken en het geven van voorlichting, vaak in de vorm van campagnes. Regels om zwerfafval te voorkomen zet de gemeente in de afvalstoffenverordening. Zo is het verboden om blikjes of papier op straat weg te gooien. Wie dat toch doet is officieel in overtreding, en riskeert een boete van 70 euro. De gemeente stelt handhavers in om die boetes uit te delen. Wie de boete niet betaalt, kan voor de rechter komen.

T shirt:

In onze actie zullen wij een t shirt op de markt gaan brengen met de tekst karpervissers tegen zwerfvuil.
Met geld wat we gaan verdienen zullen we afval tonnen van Nederland schoon gaan aanschaffen en deze gratis aan bieden aan diverse hengelsportclubs met eigen water en die deze tonnen ook gaan legen.
Daarnaast gaan we diverse acties opzetten in samen werking met diverse organisaties. Kosten t shirt 16,95 ex verzending

Ook zal er een aparte pagina worden aangemaakt op de site waar we deze acties gaan plaatsen en onze sponsoren neer gaan zetten.
Dus sponsoren meld je aan op [email protected] elk bedrijf en website is welkom.
De info zal dan naar u worden gestuurd
steef zenden heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
zwerfvuilactie.jpg
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Franky26  
#2 Gepost : maandag 4 juli 2011 14:55:32(UTC)
Franky26

20 ponder

Vind dit een goed idee!!! Ga snel ff zo shirt bestellen want word moe van al die k*tzooi langs de waterkant.

Groeten frank
Mensen koop is een rol vuilnis zakken en RUIM je zooi is op!!!!!
nathalie  
#3 Gepost : maandag 4 juli 2011 16:55:06(UTC)
nathalie

20 ponder

neem altijd een vuilniszak mee om op te ruimen als ik ga vissen
Kan er niet tegen dat mensen rotzooi achter laten en al helemaal
erg is als ze visdraad gewoon laten liggenDomme ik Domme ik Shame on you Shame on you
leef het leven zoals je wilt ben zoals je bent en doe vooral wat je zelf wilt doen in je leven
steef_trakker  
#4 Gepost : woensdag 6 juli 2011 21:47:35(UTC)
steef_trakker

5 ponder

hey steef

het is een zeer goed idee, en als ik mijn bijdrage kan leveren doormiddel van een t-shirt kopen/bestellen ben ik daar zeker voor in.

opmerkelijk vind ik owel dat ik heel veel karpervissers hoor klagen over rommel/vuil langs de waterkant , en terecht, want er ligt ook heel veel , en of dat nou van (karper)vissers is of in de meeste gevallen andere recrianten maak dan niet heel veel uit

maar als er dan een vuilruimdag wordt georganiseert door de karpercommissie , (waar ik ook deel van uitmaakt) van de svbd hebben we totaal 1 vrijwilliger bovenop de karpercommissie leden die ook meehielpen

dan loop je met een groep langs de waterkant vuil te prikken en hoor je van elke visser die we tegen komen dat we goed bezig zijn, een goed idee is , en dat karpervissers toch niet zo rot zijn als het grootste deel van de buitenwereld denkt,

en dan word er gevraagt of hun van deze vuilruimdag afwisten en allemaal zeggen ze JA.

waarom kom je dan niet gezellig mee helpen??? neeeee zegt de visser , dan kan ik niet vissen.

kom op zeg , als we allemaal 1a2 keer per jaar een dagje niet vissen , en we gaan met ze alle in de plaatselijke putjes , meren ,kanalen ,vaarten of iets dergelijks op ruimen worden we hier allemaal betervan

en ook gemeentes zijn hier zeer te spreken over , wij hebben nu 2 keer een vuilruimdag georganiseert en bijden keren kregen wij alle matrialen van de gemeentes te leen,

ik wil niemand aanvallen of iets dergelijks, zo moet het ook niet overkomen , wel wil ik graag weten of er meer mensen zijn die willen meehelpen aan een vuilruimdag ,

gr steef
DioR  
#5 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 16:05:51(UTC)
DioR

15 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ik moet wel toegeven dat niet alleen de karpervisser er een bende van maakt. De gewone witvisser met de matchhengel of vaste stok kan er ook wat van. Ik kom vaak afgescheurde strips van de zakken lokvoer tegen. Of gewoon hele zakken. Daarbij vind ik ook vaak plastikzakjes met daarin nog enkele maden.
De karpervisser is in mijn ogen vaak de boosdoener, omdat hij het langst op een stek zit en meer opvallen met zijn (soms wel kolossale) uitrusting.
Natuurlijk zeg ik niet dat karpervissers er geen bende van maken. Die lopen er ook tussen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat vooral de jongere generatie zich aangesproken moet voelen.
Bij deze dus een heel erg goede actie, en ik hoop dat het inderdaad wat uithaalt!
steef_trakker  
#6 Gepost : zaterdag 9 juli 2011 22:42:21(UTC)
steef_trakker

5 ponder

@DioR

ben het grotendeels met je eens
vaak zijn het de jeugdige vissers die er de meeste bende van maken (ik zeg vaak omdat er ook een kleine groep is die het wel goed kunnen), maar toch zie ik ook vaak (oudere)karpervisser die het niet netjes houden , dat zijn vaak vissers die 2A3 keer gaan KARPERvissen, en dan liever met een kist bier en niet met de hengels , zulke mensen verdienen de naam karpervisser niet,

en wat je zegt van de witvissers is zeker waar, ik woon langs de boonervliet in maassluis, hier worden vaak savonds vaste stok en match wedstrijden gehouden , nu zijn er veel klachten gekomen van de bewoners en hondeneigenaren, over de rotzooi na de wedstrijd.

ik kan de klachten ook zeker begrijpen van de hondeneigenaren, dat groenstrookje langs de oever is het eenigste stukje waar het beestje zijn behoefte mag doen , en als hij dan om de 15 meter een lekkere zak maden/lokvoer of iets dergelijks kan ik me inbeelden dat de eigenaren hier pist over worden.

gr steef
steef zenden  
#7 Gepost : woensdag 13 juli 2011 09:21:33(UTC)
steef zenden

50 ponder

Door één sponsor kost het 't-shirt maar €9,95 ipv €16,95......
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JeroenD  
#8 Gepost : zondag 31 juli 2011 20:23:05(UTC)
JeroenD

30 ponder

Mooi gebaar! Ik kan er ook slecht tegen al die rotzooi aan de waterkant, achtergelaten door mensen die zichzelf "visser" noemen.
Misschien dat als deze mensen aan de waterkant geconfronteerd worden met dit shirt, dat ze eens gaan nadenken...

Don't forget to smell the roses along the way...
Lodewijk  
#9 Gepost : maandag 22 augustus 2011 12:56:03(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
heb net zo'n t shirt gekregen
maar wat ik me afvroeg was het volgende.
er staat in het bericht dat je zwerfvuil moet melden bij de gemeente.
nu werp ik hier mijn vraagtekens op want is het niet verstandiger om het niet te melden? want als de gemeente vaker een melding krijgt over een water kunnen ze natuurlijk zeggen dat er niet meer gevist mag worden.
dus is het niet slimmer om het zelf maar even snel op te ruimen en de zak thuis weg gooien???
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
leen  
#10 Gepost : dinsdag 23 augustus 2011 00:17:05(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
fo11 schreef:
....dat ze eens gaan nadenken...

LOL. Da's nou net het probleem. De meeste van dat type heeft daar namelijk GROTE problemen mee.
En ach, nog even en de zon schijnt veel minder en de wind waait harder en het gaat (nog meer? ;-) ) regenen. Wordt het gelijk rustiger en schoner aan de waterkant.
Tot dan gewoon altijd een paar grijzen meenemen en een halfuurtje in bezigheidstherapie ;-). Zo vaak heb ik geen fluiters op een dag :-).

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 augustus 2011 00:17:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nicolaas  
#11 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 21:52:11(UTC)
Nicolaas

5 ponder

Goed initiatief hoor, ik erger me ook steeds meer aan het zwerfvuil. Gistermiddag liep ik langs de vijver bij mij in de buurt om mogelijke stekken te bekijken en kwam een hoop zooi tegen! Blikjes, plastic flessen in het water en aan de waterkant etc. Ik heb net een klacht bij de gemeente ingedient via de website. Waarschijnlijk zijn het tieners geweest maar de gemeente zal het moeten opruimen helaas...
Vissen is net als marketing; je moet op het juiste moment, op de juiste plek met het juiste aas zijn!
leen  
#12 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 22:15:31(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Nicolaas schreef:
Goed initiatief hoor, ik erger me ook steeds meer aan het zwerfvuil....maar de gemeente zal het moeten opruimen helaas...

Ik erger me ook aan mensen die erover klagen, maar uiteindelijk zelf ook weer weggaan zonder er iets aan te doen. Daar helpt geen enkel t-shirt tegen ;-)
luuk412  
#13 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 22:32:49(UTC)
luuk412

25 ponder

mooi t-shirt maar ik denk niet dat het zal helpen.
ik ben zelf ook een jongen dus ik weet hoe andere jongens erover denken.
ik ruim altijd alles netjes op maar ik en er ook die dat anders doen.
ik denk dat die jongens dan denken van "ruim het zelf maar" op of "boeien"
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Davey Remmig  
#14 Gepost : woensdag 24 augustus 2011 23:33:52(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Lodewijk schreef:
heb net zo'n t shirt gekregen
maar wat ik me afvroeg was het volgende.
er staat in het bericht dat je zwerfvuil moet melden bij de gemeente.
nu werp ik hier mijn vraagtekens op want is het niet verstandiger om het niet te melden? want als de gemeente vaker een melding krijgt over een water kunnen ze natuurlijk zeggen dat er niet meer gevist mag worden.
dus is het niet slimmer om het zelf maar even snel op te ruimen en de zak thuis weg gooien???

Lodewijk, Daar heb je helemaal gelijk in, buiten dat. zullen zij hun werk niet neer leggen om even die karper vissertjes hun stek op te ruimen!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.