25 ponder Lid sinds: 9-7-2010(UTC) Berichten: 464
|
Even een klein vraagje over tijgernoten; Gisteren heb ik een kilo tijgernoten gekookt, daarna laten afkoelen en vervolgens in de emmer gedaan. Toen kwam ik erachter dat ik te weinig kookvocht had. De bovenste laag nootjes zijn dus niet volledig onderwater. Kan ik dit oplossen door er gewoon water bij te doen? of toch iets anders? |
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ja, ik zou het gewoon aanvullen met water. Laat je ze droog staan dan gaan ze rotten (de bovenste laag).
Gr. Erwin
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
of af en toe even roeren of iets aanvullen met een tijgernoot olie of extract.
|
|
|
|
|
Na 2 dagen heb in de emmer zijn de noten nu ontzettend gaan slijmen. Is dit goed? Volgens mij is het toch een natuurlijk proces?:-s |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Dat is zeker goed. Heeft te maken met het gistingsproces. Karpers zijn over het algemeen niet bepaald vies van dat slijm hoor
|
|
|
|
|
En hoelang blijven de tijgernoten daarna nog goed? Ze ruiken nl. al iets minder zoet, maar ze smaken wel heel zoet. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
je kan ze best lang goed houden hoor. Ook zuur kan je er eventueel nog prima mee vissen. Je kunt af en toe wat water verversen om de noten langer te behouden.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.