Ik begrijp jouw standpunt ook zeker wel hoor
Stelen is ook fout, maar ik zie niet in hoe water en de daarin levende dieren "eigendom" van iemand kunnen zijn, dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Tevens is het niet zo dat ik iedere dag bezig ben, hooguit 1 of 2 keer per maand.. en het is al 2 maanden geleden dat ik op die manier iets heb gevangen. Groententuin hebben we al, maar een lekker visje zo nu en dan kan ik niet laten schieten.
Daarnaast (ik wil niet stoken of wat dan ook, en het heeft hier niet heel veel mee te maken) heb ik een pesthekel aan de overheid, aan regels, wetten, en alles wat daarmee te maken heeft.. Ik haat conformeren aan de regeltjes, en als mensen zeggen "dat mag niet", dan doe ik het juist. Rockgitarist hè
Sex, drugs, 'n rock 'n roll.
Maargoed, terug on-topic. Als ik weet dat een bepaalde vissoort in een bepaald water erg schaars is, of als het water beschermd is om een dergelijke reden, dan haal ik het niet in mijn hoofd om daar vis uit mee te nemen. Niet omdat het niet mag (dat kan me niets schelen, ik doe zoveel dingen die niet mogen), maar omdat ik niet mee wil werken aan het uitsterven van een vissoort in een bepaald gebied. Ik houd wel degelijk rekening met het welzijn van de natuur. Enkel als ik zeker weet dat een kanaal/sloot/tocht/vijver stikt van de voorn/baars/snoek/karper/whatever, dán durf ik het aan om er zo nu en dan eens 1 of een paar mee te nemen.
In de sloten hier barst het van de paling, voorn, zeelt, baars en snoek.. Karper zie ik niet zoveel hier, dus die zou ik gewoon weer terugzetten, mocht ik er eindelijk eens één vangen. Enkel voorn, zeelt, baars, snoek en paling gaan mee.
Is het nu wat duidelijker?
Zo slecht ben ik nog niet, maar ik weiger om mezelf iets op te laten leggen door welke autoriteit buiten mezelf dan ook. Ik beslis zelf wel wat ik doe, en hoe ik het doe. Er wordt vaak ook grof overdreven door deze NWO-geïnfiltreerde overheid. Zolang ik zie dat er genoeg exemplaren van een bepaalde soort in de wateren zitten, dan neem ik er een paar mee als ik zin heb om een feestmaal neer te zetten. Is dat niet het geval, dan ga ik naar een andere plek, waar de betreffende soort wél volop aanwezig is.
Vriendelijke groeten,
Emiel