Nieuwe uitzetting Lid sinds: 4-7-2010(UTC) Berichten: 7
|
Als ik vis bij mijn sloot en het is mooi weer, komen er vaak van die ***bootjes langsvaren. Nu heb ik mij laten vertellen dat toplood heel handig is daartegen. Maar hoe werkt toplood precies, en hoe doe je het op je lijn? Als je ophaalt valt ie er dan niet vanaf? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Dit is nog niet helemaal bij me duidelijk, hopelijk hebben jullie het antwoord groet Steve
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hoi Steve, je hebt 2 soorten toplood. de eerste bevestig je op je hoofdlijn en blijft ook op je hoofdlijn zitten. Je kan deze toploodjes er vaak afklikken om ze op te bergen. je gooit in, houdt je lijn slap, klikt er een toploodje aan en laat deze rustig afzinken. de tweede soort is de zogenaamde Captive backlead. aan dit toploodje zit een touwtje en dit toplood valt wel van je lijn af bij een aanbeet. met het touwtje zorg je ervoor dat je het toploodje niet kwijtraakt en het is makkelijk met het laten afzinken van het toplood. hieronder nog enkele linkjes: http://www.carpfeeling.c...ntent.aspx?ContentID=669http://www.carpfeeling.c...tent.aspx?ContentID=1220
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 4-7-2010(UTC) Berichten: 7
|
Zit dat toplood zonder dat touwtje niet in de weg tijdens het drillen?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 14-2-2010(UTC) Berichten: 583
Bedankjes: 1 keer
|
nee daar heb je geen last van |
>>> Wie niet vist, Wie niet vangt <<<
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
hoe verder ik vis, des te meer last ik er van heb nu niet dat je een pro moet zijn om te drillen met een toplood, maar je voelt wel een klein verschil |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
|
tja, het is een extra stuk lood wat aan je hoofdlijn zit. dit zal je wel merken met drillen. Ik zelf vis graag met captive backleads aangezien ik het liefst zo min mogelijk poespas op mn hoofdlijn heb zitten.
|
|
|
|
|
timvanzanten schreef:tja, het is een extra stuk lood wat aan je hoofdlijn zit. dit zal je wel merken met drillen. Ik zelf vis graag met captive backleads aangezien ik het liefst zo min mogelijk poespas op mn hoofdlijn heb zitten. mja zou ik ook wel willen kopen maar ze zijn ook duurder e |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
|
Klopt! die van Fox zijn tegenwoordig absurt duur! die dingen gaan gewoon naar de 10 euro per stuk! wat ik wel moet zeggen is dat ze lang meegaan. die van mij zijn toch al een jaartje of 5 oud en worden wekelijks gebruikt.
|
|
|
|
|
is een investering zoals een ander, ik denk dat het goedkoper is dan al die toploodjes die ik kwijtspeel maar het lijkt duurder aan de kassa he |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 256
|
Ik heb dezelfde mening als Tim, zo min mogelijk lood of andere dingen aan mijn hoofdlijn. Als je in water vist wat een behoorlijk egale bodem heeft met weinig wier kun je miscchien beter proberen om de lijn de kans te geven goed te laten zinken. Haal nog een paar meter extra van de molen af na de worp en wacht dan 10 minuten voordat je de waker aan de lijn hangt. Op de wateren waar ik vis werkt dit erg goed behalve als ik een forse zijwind heb. Geef de lijn de tijd om te zinken !!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 14-2-2011(UTC) Berichten: 199
|
Ik gebruik vaak een klein sliding loodje, maar dan niet sliding... Ik knoop mijn leadcore- of safezoneleader aan met een bloedknoopje. Vervolgens schuif ik het sliding loodje voorzichtig op deze knoop en wel zo dat deze bij een worp niet loskomt, maar door eventuele (lichte)druk (wanneer de lijn mochtbreken, denk aan visveiligheid!!) gemakkelijk loskomt. Hierdoor ligt de laatst meter altijd plat op de bodem... een licht swingertje zal op 50 meter dit loodje echt niet van de bodem trekken, zeker niet wanneer je de lijn ook nog even tijd geeft om af te zinken. Het terug schuiven van zo'n loodje vind ik altijd wat riskanter dan "gewone" slappe lijnen. Het loodje geeft meer druk en kan dus makkelijker om een tak o.i.d. blijven hangen hetgeen bij een aanbeet natuurlijk funest is! |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
k heb ze van fox super dingen zijn het echte aanrader aleen wel touwtje vast maken anders doei doei |
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
ik heb de neppe van raven, werken net zo goed als die van fox en scheelt 6,- euro per stuk...... |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
carpteamzhz schreef:k heb ze van fox super dingen zijn het echte aanrader aleen wel touwtje vast maken anders doei doei Ik had ze ook en na twee keer gebruiken zijn ze aan de waterkant achtergebleven. Keurig aan een haring in de kant. Toen ik 's avonds terug ging om te kijken of ze er nog lagen .... doei doei.... Ik heb geen andere meer gekocht. Zo fijn vond ik ze niet.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Toplood gebruik ik nooit. Een goede zinkende hoofdlijn is voor mij voldoende. Mijn voorkeur gaat uit naar 37/100 X-line, zinkt als een baksteen.
Nadat je rig op de bodem ligt, je hengeltop zo diep mogelijk onder water steken, extra lijn van de spoel en je lijn de tijd geven te zinken, afhankelijk van de diepte en afstand. Daarna ervoor zorgen dat de lijn onder het topoog de bodem raakt en je hebt geen last van pleziervaart.
Voor mij alleen strakke lines als ik in de buurt van obstakels vis en in winderige omstandigheden. Voor de rest lekker veel slack. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.