5 ponder Lid sinds: 16-9-2010(UTC) Berichten: 31
|
Heeft iemand hier ervaring mee ? zou dit ipv een flavour met sweetner gebruiken. Zal dit het zelfde effect hebben ? Wat is er negatief op positief aan ?
Bram
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
zou ik toch mee wachten om dat nu te gebruiken olie in koude temperathuren zorgt voor verzadeging volgens mij |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-3-2010(UTC) Berichten: 363
|
niet alleen verzadigend effect, maar in de koude watertemperaturen amper geen effect. Olie stolt en zorgt zo voor veel minder attractie. Nog even mee wachten dus vanaf een graadje of 12 zal het beter gaan. Grtz
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-9-2010(UTC) Berichten: 31
|
ja dat was ik ook van plan maar als het dan warmer is , welk effect heeft deze dan in vergelijking met flavour ?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Palatans zijn in principe smaakmakers/enhancers. Een oil palatant is een smaakmaker op oliebasis. Eventueel met toevoegingen als aminopatronen en eetlustopwekkers. het is zoals eerder gezegd een leuk product voor in de zomer en hierdoor kan je flavour en sweetner achterwege laten. doseer je liever zelf je ingredienten dan het kant en klare goedje wat een palatant eigenlijk is, dan valt deze af. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 maart 2011 19:30:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-2-2011(UTC) Berichten: 113
|
Hoi BramCarp
ik zou zeggen probeer het ens je kan meer dingen proberen ik zeg altijd zo wie neit waagd blijft maagd
als het koud is zou ik tog iets minder olie gebruiken en iets meer sweetner en of flaver
ik zou zelf als het koud weer is tijgernoten olie gebruiken
het verschil zit hem niet in het verzadigen maar in de water temperatuur
veel suc6 er mee
|
|
|
|
|
vet verzadigd wel delgelijk karper. olien in visaas zijn meest verzadigde producten. deze zijn moeilijker te verteren voor een karper en geven een karper meer een gevoel van verzadigd zijn.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
@ Tim, Hoe werkt volgens jou het verzadigende gevoel van een karper?
|
|
|
|
|
in de meeste aasproducten zitten verzadigende vetten ( olien.) deze stapelen moeilijker doordat ze dubbele verbindingen kennen. Onverzadigende vetten worden minder gebruikt omdat deze snel rans worden welke toxische stoffen kan voortbrengen. Verzadiging is verder een fenomeen waarbij de minimale voedselbehoefte aan aminozuren ( eitwitten voor groei, bepaalde aminizuren voor vertering etc.) meer dan bevredigd is. In principe kan een karper het gehele jaar door zijn voedsel alleen al halen uit eiwitten ( veel natuurlijke organismen) vet staat op de tweede plaats en is in principe momenteel overdone.
Vetten stollen idd bij koud water. Ze wasemen niet of nauwlijks uit en worden stroperig. bevat de olie die je hebt een aminopatroon, dan zal de karper het aas wel herkennen als voedsel maar de spreiding van dit aminopatroon is gereduceerd.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Duidelijk verhaal, het is mij alleen nog niet duidelijker geworden waarom een karper een verzadigd gevoel zou hebben als ze een bol vreten met veel vet erin. Zo werkt het bij jou en mij (hoop ik). Bij de karper moet dat anders werken. Die heeft nl. geen maag (die voor een vol gevoel zorgt) maar volgens jou toch last van een verzadigend gevoel. Nu weet ik wel dat veel mensen tarwekiemen etc. in de bol doet voor een snelle vertering maar waarop is dat gebaseerd?
|
|
|
|
|
dat klopt helemaal, een karper heeft geen maag maar de enzymen en microflora in de darmwand, halen de benodigde voedingsstoffen uit het voedsel. een karper is koudbloedig en daardoor reageert zijn lichaam op temperatuur. dit betekent dat enzymen die voedsel afbreken ook minder werken waardoor er enkele dingen gebeuren.
- zetmelen worden minder genomen omdat het enzym amylase minder goed werkt. - eitwitten en vetten worden in mindere mate opgenomen doordat enzymen als trypine en arginine minder goed werken.
als de karper boilies gaat eten en hij krijgt de voor dat seizoen ( zomer,winter) benodigde voedingsstoffen binnen, in de winter dus minder want zijn lichaam heeft niet veel voedingsstoffen nodig, dan zal hij dat aas links laten liggen. Op dat moment spreek ik van verzadiging.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.