logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Daves  
#1 Gepost : zaterdag 22 augustus 2020 15:53:06(UTC)
Daves


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-8-2020(UTC)
Berichten: 1

Hallo,

Ik ben een beginnende karpervisser die nu na het vangen van een eerste karper redelijk de smaak te pakken heeft gekregen. Ik heb inmiddels alle benodigde spullen bij elkaar, hengel, groot net, onthaakmat, etc.

Doordat ik alleen vis loop ik echter tegen wat praktische zaken aan.

Als ik de karper in het net heb zitten breng ik deze over naar de onthaakmat om de vis te onthaken. De karper ligt dan dus op het net op de mat. Vervolgens wil ik de karper zo snel mogelijk terugzetten. Haal ik de karper dan van het net op de mat en zo ja hoe? Ik heb tenslotte maar 2 handen. Of is het wellicht gewoon de beste optie om het net weer op te pakken als geheel en de karper met het net rustig terug te zetten. Met het net terugzetten is het handigst, maar is dit wel goed voor de karper?

Alle tips zijn meer dan welkom.
Sponsor
N1ck  
#2 Gepost : woensdag 23 september 2020 16:27:03(UTC)
N1ck


5 ponder

Lid sinds: 31-3-2020(UTC)
Berichten: 36

Goed nat maken. En voorzichtig je net er onderuit halen, als je de vis met de onthaakmat kunt terugzetten. Zo niet dan zorgen dat de borstvinnen goed langs het lijf liggen en voorzichtig met je net terugzetten.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.