logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
BC-X  
#1 Gepost : donderdag 30 juli 2020 21:32:21(UTC)
BC-X


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 30-7-2020(UTC)
Berichten: 2

Ha,

Sinds een aantal maanden heb ik het karper-virus flink te pakken! Wat begon met een hengel van Decathlon op vakantie (waarmee een paar schitterende exemplaren werden binnen gehaald btw) is nu verandert naar een echte hobby... Een dure hobby ook... 😅 Na die eerste wil je niets anders meer toch?! Dus: Vis pas extra hengel, boilies, wafters, net, verschillende rigs leren knopen, blogs gelezen, video’s gekeken en gaan.

Nu heb ik een prachtige plekje aan een plas, heerlijk rustig en karper genoeg. Ik zie ze azen en heb er 2 aan de haak gehad... Mijn probleem is dat ik er geeneen meer vang sinds weken. Uren, uren, uren en uren heb ik daar gezeten. Verschillende rigs (standaard, chod, claw, heli, wafter, method) verschillend aas (boilies 20, 14 en 8mm, verschillende wafters (barrels en drops in verschillende zoete en zure smaken, pop-ups in verschillende variaties) method, zonder method enz enz en ik heb al weken niets (behalve een flinke Voorn) aan de haak gehad. Ik snap er geen moer van!

Eerst twijfelde ik aan m’n rigs, maar weet nu dat deze goed geknoopt zijn. Metook zeer scherpe, goede, haken. Daarna twijfelde ik aan m’n aas, maar met alle varianten die ik nu heb kan dat het ook niet zijn.

Deze plas heeft veel wier, en is aardig groot. Maar rond zonsondergang in deze tijd zie je 10 tallen karpers azen en soms ook boven water komen. Laatst lag ik tussen zeker 10 azende karpers, maar 0 aan de haak, zelfs 0 sjans.

Wat doe in verkeerd? Iemand tips?

Thanks!
Sponsor
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.