logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
glompie  
#1 Gepost : donderdag 20 juni 2019 01:16:55(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Wat is beter?

Een stickmix die stinkt als de hel of eentje die puur gemaakt is van de boilies waar je mee vist.
Of anders gezegd, moet hij zoveel mogelijk op je voer lijken?


groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Sponsor
Pukmans  
#2 Gepost : zaterdag 7 maart 2020 00:31:18(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Hallo Gompie.

Ik ben persoonlijk fan Van een combinatie van: een beetje basis grondvoer van de sonubaits F-1, gemengd met wat gecrushte boillies, particles en dat gemengd met een beetje soaker gerelateerd aan het type aas waar ik mee vis. ik top em dan vaak even af met wat goo. daarbij gooi ik er wat gebroken boillies bij en met de werppijp nog een handje vol boillies.. ik moet zeggen.... werkt prima. de vis moet zich niet volvreten aan mijn voer, maar getriggerd worden door de presentatie en atractie van mijn aas. Ach en een beetje expririmenteren kan nooit geen kwaad. zeker niet op dressuur wateren.

groet Pukmans
glompie  
#3 Gepost : maandag 9 maart 2020 00:01:06(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Bedankt voor je antwoord...
Lijkt wel een 3 sterren restaurant bij jou.
Maar wat ik eruit opmaak is dat je niet hetzelfde gebruikt als je voer.
groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Pukmans  
#4 Gepost : maandag 9 maart 2020 00:45:38(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Nou,deze hengelaar eet altijd nog eter dan zijn "prooi".....
Ik probeer wel steeds het voer en aas in de zelfde smaak,geur combinatie te houden. Anders krijg je een wir war aan smaak en geur...en dat werkt averechts.
Ik combineer wel eens met bijvoorbeeld: vis/hartig of zoet/hartig. Waar ik vooral rekening mee hou in het voeren en aas is het jaargetijde.
Dit ivm het natuurlijk voedsel aanbod dat dan wel of schaars aanwezig is. Vroeger keek ik nergens naar, gooide achteloos kilo's voer te water....
Toen was het voor de vis een waar buffet, en vond ik het maar vreemd dat ik geen aanbeten kreeg.
Tegenwoordig voer ik met beleid. En persoonlijk ben ik geen fan meer van grote voer campagnes. Ik ben beter gaan observeren, en heb daarop per water en situatie mijn strategie aangepast. Maar goed, dat is mijn beleving en mening. Dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ik gelijk heb. Wellicht zullen anderen er een heel andere strategie en visie op nahouden. En misschien werkt die zelfs beter dan de mijne. Dat vind ik nou juist het mooie van deze visserij. Je blijft leren, en anticiperen op de meeste situaties.

Hoe sta jij hierin ? En wat is jou kijk en mening hierover ?
Vriendelijke groet...pukmans.
glompie  
#5 Gepost : maandag 9 maart 2020 17:12:46(UTC)
glompie


10 ponder

Lid sinds: 2-12-2016(UTC)
Berichten: 79

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dan heb ik verkeerd gelezen. Je kijkt dus wél naar wat je voert. Ongeveer in dezelfde geur en smaak blijven.

Persoonlijk voer ik altijd voor. Ze zullen me niet betrappen op vissen zonder voerplek.
Wel ben ik een stuk minder gaan voeren tenzij ik natuurlijk als enige op een flinke populatie karper zit.
Maar dat komt eigenlijk nauwelijks meer voor. Ik zoek mijn dagen uit adhv. het weer en de drukte. Ik heb
redelijk afwijkend voer dus ik laat ze altijd ff wennen.

groetjes,
Bart van boiliemix-berekenen.nl
Pukmans  
#6 Gepost : maandag 9 maart 2020 20:18:24(UTC)
Pukmans


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-3-2020(UTC)
Berichten: 7

Ik denk dat veel voorvoeren ook niet meer zo effectief is als jaren terug. Ik ben daar persoonlijk helemaal geen fan van.
ik zoek meestal de hotspots, en vanwege de hier veelvuldige " stekken pezerij" , is het geen doen meer.
Als ik op de plek aan kom, kijk ik altijd even waar ik activiteit zie. gooi daar mijn gedoseerde "smikkelmix" op en voer afhankelijk van het jaar getijde en natuurlijk de situatie al , dan niet bij.
ik denk juist dat veelvuldig voorvoeren er juist voor zorgt, dat er met name op druk beviste wateren, juist meer dressuur ontstaat. wat betreft je afwijkende voertje, kan dat juist het verschil maken tussen succes of falen. Toch zie ik nog met enige regelmaat, gasten complete emmers met boillies het water in kiepen.....en dat zonder eerst eens goed een "plan de campagne" te maken.... zonde van je geld....

ik maak graag een wat licht gespreide en aangevoerde stek, als het er op aan komt. en dan gewoon met een pva stick/bag en wat losse boillies/tijgernoten spot on leggen. tot nu toe altijd redelijk succesvol.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.