Eerst geschreven door: Jeroen84 Al wat actie Harrie?
Sorry dat ik (nog) niet reageerde.
Maar direct volgend op de sessie zijn we op vakantie gegaan.
Die ik overigens meer blaffend en snotterend op de bank heb doorgebracht.
En als de sessie dan resulteerde in een blank valt er ook weinig te rapporteren.
Dus uit hetgeen ik hierboven schreef kun je al concluderen dat het niets geworden is.
Opmerkelijk hierbij is wel het volgende.
Of nee eerst even iets meer over de put waar ik vis.
Het is een privé water waar ik en enkele anderen mogen vissen.
Het maakt dus niet uit met hoeveel hegels je daar vist.
Dus ik had mij lekker tussen twee zandplaten geinstalleerd en drie hengels op de linker en drie op de rechter bank liggen.
Allemaal met slappe lijnen.
Twee dagen op deze manier gevist zonder ook maar een piepje.
De derde dag had ik daar genoeg van en 1 hengel uitgevaren naar de overkant van de plas (ca.300 mtr.)
gedropt op een plek waar ik vaker wat gevangen had, op een diepte van ca. 3-6 mtr. (is een vrij steile helling.)
Er zit ongveer 380mtr. lijn op de spoel dus dat kon wel.
10- 15 min. later een run. Meteen na het opnemen voelde ik als dat ik vast zat.
Erheen gevaren en merkte dat ik vastzat, 10-20 meter links van de dropplek, achter een dode tak/boom die daar in het water ligt.!!lijnbreuk!!
Besloten om een andere spoel te plaatsen met gevlochten draad, die voor 4/5 vol zat.
Je voelt hem al aankomen, bij het terugvaren, 60 mtr voor de stek lijn op.
Andere hengel genomen met een volle spoel P-Line Floroclaer mist green 0,36.(dit is een gecoate nijlon lijn met zeer weinig rek.)
Na ongeveer 2 uur opnieuw een run en weer vast. Ook nu bleek dat ik weer vast zat achter de zelfde tak als voorheen.
losgemaakt en zag dat de lijn verder naar links liep recht in een rij overhangende stuiken, daar aangekomen voorzichtig
de lijn naar mij toe gehaald en kon op een bepaald moment het laedcore vast pakken.
toen ik hier wat harder aan trok kwam er een krachtexplosie uit het water en werd het laedcore uit mij handen
getrokken. Ik had vanaf de tak waarachter ik eerst vast zat, tot de 30mtr.verderop liggende rij struiken, niets meer gevoeld, dus verwachte geen vis meer. dus opnieuw een lijnbreuk.
Daarna het op die plek maar niet meer geprobeerd.
Vreemd dat ze op de zandplaten, gevist tussen de 1 en 2,5 mtr. (nog) niets doen en op die ene plek, ong. op dubbele diepte wel actief zijn.
Maar goed ik heb de beetmelder weer horen afgaan en de spoelen zie aflopen, volgende keer hoop ik ook te drillen en natuurlijk te landen.