Ben deze week ook weer een paar dagen naar mijn put geweest.
Ik heb het hier, geloof ik, al eens verteld dat deze put een BTW zou worden.
Er zat een bestand op van, naar zeggen, 150 karpers en daar zijn er 350 bij gezet een paar jaar geleden.
Alles leek goed te gaan en wij, een man of 10 mochten daar vrij vissen in ruil voor 1 keer per week een controle dienst tegen illegaal vissen. Dit combineerde je natuurlijk met een vis sessie. En een score per 24 uur van 10-15 karpers was vrij normaal.
Maar vader en zoon kregen onenigheid over de plannen die zoonlief had, nl het ontdiepen van deze zandput en vertrok, daarmee kwam tevens een einde aan de opzet van een BTW en mocht er niet meer gevist worden, enkel door de toenmalige beheerder,die het BTW op moest bouwen.
Deze beheerder, en zijn vader, kon het niet weerstaan om met een groep vrienden deze put bijna leeg te vissen en
over te brengen naar hun eigen put. Zal hier verdere details besparen.
Maar er zijn nog een aantal vissen blijven zitten naar ik nu inschat ca. 50 tot 75 sts.
Oké nu weer terug naar mijn sessie.
De eerste nacht gebeurde er niets en ik begon al te twijfelen of ik de vorige week met mijn vangst niet geprofiteerd had van mijn collega visser die ook op die stek had gezeten een paar dagen er voor.
maar die twijfel werd om 1 uur weggenomen door deze spiegel van 18 pnd.
tevreden weer gaan slapen tot de volgende morgen 5.30 uur toen ik er uit moest voor een sanitaire behoefte (was een zwoele avond geweest en had een paar goudkraagjes ingeslikt) Terug naar bed, dacht nog een uurtje te slapen, lag er amper in, was nog bezig met het dicht doen van de slaapzak of mocht er weer uit omdat mijn beetmelder schreeuwde dat er weer een vis aan mijn haak zat.
wat resulteerde in deze 17 ponder.
Later, tijdens het opruimen ging nogmaals een beetmelder af maar voelde al vrijwel meteen dat dit geen karper was
voelde meer als een brasem. Kwam ook vrij snel boven en ontdekte dat het ook geen brasem was maar een Taling (een klein soort eend)die zich verhapt had in mijn aas. (dat toch op een diepte van ca. 5 mtr. lag) Liet zich makkelijk binnen halen en kon ik ook vrij snel pakken en onthaken.