15 ponder Lid sinds: 26-5-2014(UTC) Berichten: 130 Locatie: diepenveen Bedankjes: 4 keer Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
hey, dit voorjaar heb ik een aantal succesvolle graskarpersessies gehad, stalkend met vastlood. na het scheppen van de vis liet ik ze tot rust komen terwijl ik mijn weegschaal, onthaakmat en fototoestel pakte. waaneer de vis er vandoor wilde heb ik tot nu to geluk gehad dat ik dichtbij het net was... maar ik vroeg me af, kan een graskarper voor tien minuutjes in een bewaarzak? mij lijkt toch van niet maar ik wil hier graag jullie meningen over weten. of is het toch beter om de vis eventjes in het net te houden, foto'tje, wegen en weer terug? ik weet dat het enorm stressgevoelige beesten zijn, en wegens vissterfte in het water en een waterschap die geen f*ck om ze geeft, wil ik deze prachtige vissen echt niet beschadigen... alvast bedankt! Gijs |
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"??? |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-6-2015(UTC) Berichten: 50
Bedankjes: 6 keer Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
|
Beter in je net laten Ja! Gewoon even een bankstick tussen je spreidblok van je net steken, en je probleem is opgelost.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
De graskarper netten zal meer stress opleveren. Uit het water, optillen, in de zak, weer in water etc. Zoals je al aangeeft zijn ze erg stress gevoelig en kan je dus beter hem niet zakken en gelijk terug zetten. Als je eerst iets wilt klaarzetten voor de foto en onthaken kan je zoals Rik aangeeft ook gewoon een bankstick tussen je spreidblok steken.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-5-2014(UTC) Berichten: 130 Locatie: diepenveen Bedankjes: 4 keer Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
thanks! een bankstick tussen het spreidblok zal inderdaad veel beter werken |
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"??? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Zorg er allesinds voor dat je bankstick diep genoeg in de grond zit. Die beesten kunnen ferme krachtexplosies ontwikkelen. Deze zomer een kanjer genet, ik dacht dat het meest stresserende de dril ging zijn. Eenmaal in het net ging die een halve minuut compleet loco en ben ik nog steeds verwonderd dat mijn net niet compleet gesloopt was. Blij dat hij in de cradle lag. (bij foto's dan weer zo mak als een lammetje ... )
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.