In mijn vorige verslagje heb ik het over een uitnodiging gehad om op een mooi meer te gaan vissen.
Wel na wat heen en weer mailen met de voorzitter van de club zijn we dit weekend een (gratis) dagsessie gaan doen (je mag er niet nachten)
We hadden afgesproken iets na 6u aan een parking nabij het water.
Die kerel is nogal vriendelijk, maar goed gek, om zo vroeg op te staan om 2 verdwaalde Belgen een vroege rondleiding te geven op het meer waar zijn kleine club als enige het visrecht heeft.
Het water is prachtig en we zijn direct razend enthousiast. Het is wel een heel eind sjouwen met ons materiaal. Nog voor de zon op is beginnen we de lijnen uit te varen.
Op een andere uitloper zo'n 200m van ons zitten nog 2 locals.
Deze varen zonder veel schroom hun lijnen tot praktisch op de plaats van Thibault.
Na wat roepen houden ze gelukkig meer afstand, je zo al van 's morgens vroeg het sch*** krijgen.
Rond 8u zijn we helemaal klaar en is het tijd om te relaxen.
De ochtend wordt echter helemaal verstoord door een groep reddingshonden die met behulp van zodiacs getrained worden niet ver van waar we vissen.
We besluiten ons maar niet te druk te maken en zien wat het geeft. De verre kant laten ze gelukkig met rust.
Rond een uur of 10 krijgt Thibault een aarzelende aanbeet. De eerste brasem is een feit, hopelijk volgen er niet teveel.
Het is bijna wachten tot de middag, maar uiteindelijk krijgen we een run.
Mijn collega slaat aan en de dril over lange afstand kan beginnen. De verloopt moeizaam, want er moeten nogal wat taaie wierbedden doorkruist worden.
Na een poosje wordt de vis geland en het is gelijk een goeie. Kort,hoog en dik! Direct een dertiger
De steaks gaan in de pan, maar we mogen het vuur al spoedig terug afleggen want de 2de vertrekt en is voor mij.
Iets kleiner dan de vorige, maar toch geen mis formaat. Beiden vis op de mat dus sessie al geslaagd.
Rond 14u krijg ik terug een aanbeet. Het is zwoegen om de vis tot de kant te krijgen en hij komt meerdere malen vast te zitten.
Gelukkig blijft er beweging in de zaak en traag maar waar komt de vis dichter. Het is weer een goeie!
Na het scheppen weten we het zeker : de 2de dertiger is een feit!
Hier blijft het echter niet bij. Na het verspelen van 2 vissen in het wier is krijgen we terug een krijser.
Deze is voor Thibault en geeft zich niet snel gewonnen. Uiteindelijk moet de vis z'n meerdere erkennen en wordt hij genet.
We staan perplex : weer een dertiger !!!
Na deze prachtige vangst kan Thibault nog een mooie spiegel vangen als laatste vis. Ikzelf verspeel er helaas nog ene in het wier.
Voor een sessie van 12u hebben we ons kostelijk geamuseerd. De omgeving was prachtig en de man die ons heeft uitgenodigd zeer vriendelijk.
Wie weet komen we er ooit nog eens terug...