Enkele weken geleden was ik met mijn quad een ritje aan het maken toen mijn ogen
plots op een klein watertje vielen. Ik ben toen gestopt en heb even langs het water
gewandeld en zag ik enkele kleine karpers boven zwemmen in het zonnetje.
Deze week dan een klein beetje gaan voeren en vandaag samen met mijn broer
zijn we dan eens gaan vissen op het desbetreffende water.
Tegen 9 uur deze voormiddag aangekomen en zagen bijna onmiddellijk een vis springen.
Aangezien dit maar een klein water was besloot we 2 hengels aan iedere kant van de vijver
te positioneren. Na ongeveer een uur kregen we een run op een van de linker hengels
maar bij het aanslaan voelde mijn broer geen weerstand.
De hengel opnieuw op zijn plaats gelegd maar het bleef hierna toch enige tijd stil
tot we plots een fluiter kregen op een van de rechter hengels,
gevolgd door een korte maar leuke dril en een mooie schubkarper als resultaat
Bij het fotograferen opnieuw een volle fluiter op de andere rechter hengel. Dit keer was het aan mij
en na een zeer korte dril mocht ik een klein spiegel karpertje verwelkomen op de mat.
Hierna werd het opnieuw rustig maar voor ons was de sessie al geslaagd.
Enige tijd later kregen we enkel piepen op één van de rechter hengels gevolgd
door een voorzichtige run. Opnieuw was het aan mijn broer. Hierna volgde een leuke maar
toch wel stresserende dril aangezien de vis eerst richting enkele takken in het water zwom
en daarna probeerde en kleine kom in te zwemmen die voor ons niet toegankelijk was.
Het resultaat was een mooie schubkarper.
Hierna bleef het stil en zeker op onze linker hengels was totaal geen activiteit te bespeuren. Op een
bepaald ogenblik zien we in de linker hoek aan de overkant een karper springen en beslissen we om de
linker hengels te verplaatsen richting deze hoek. Ongeveer 15 min. later volgde op 1 van de hengels
in deze hoek een run en mocht ik wederom een spiegel op de mat verwelkomen.
Het was er heel rustig en aangenaam zitten in het midden van de natuur en de grote van de karpers
was van geen enkel belang. We zullen dit jaar zeker nog eens terug komen naar dit mooie
watertje.
Hier een filmpje van de sessie.