terug van een last-minute sessie.
Ik en mijn vismaat hadden afgesproken aan het thuiswater.
Bij het toekomen merken we echter dat het meest productieve deel van het water al bevist wordt.
Er zijn maar enkele stekken en we besluiten dan maar om gewoon door te rijden naar Frankrijk.
We waren al van plan om weer een nieuw water te bevissen de komende weken, dit gebeurde dus vroeger dan gedacht
Het was even zoeken voor we de nachtvisstekken hadden gevonden, maar eenmaal aangekomen was het rijk wel voor ons alleen!
De (zeer) beperkte nachtstekken zorgen ervoor dat je nooit in elkaars vaarwater kan zitten, leuk om te weten.
We liggen te genieten in de stretcher als plots de eerste hengel tot leven komt.
Thibault slaan aan... yes vis! Deze lijkt echter wel niet zoveel weerstand te bieden, maar net iets meer dan een brasem.
Eens op de kant (na 150m indraaien) blijkt een kopvoorn de boosdoener.
Deze zullen ons de ganse avond blijven kloten , elke keer stuks tussen de 1 en 1,5 kg.
Om 4u is het dan toch prijs en krijg ik een run!
Veel moeite met binnenhalen heb ik niet, de vist vecht enkel wat onder de top.
Ik kan in het schijnsel van de hoofdlamp zien dat het een spiegel is, leuk want dit is even geleden.
Het is een vrij korte vis, ik schat deze rond de 10 kg.
Mijn maat is zich van nog niet veel bewust en vraagt wat het kabaal buiten is. "Vis in het net makker!"
Bij het uittillen om naar de cradle te dragen heb ik door dat deze vis een heel pak zwaarder is.
Kort gebouwd, maar zeer brede rug en ferme buik.
Zeer blij met deze bak !
Aan z'n staart te zien heeft deze mogelijks al te maken gehad met meerval.
De rest van de nacht verloopt rustig en rond 10u vertrekken we weer huiswaarts.