20 ponder Lid sinds: 11-1-2010(UTC) Berichten: 337
|
hallo mede karpervissers. ik ben wat meer aan het vissen met de chod rig ,ik moet zeggen vind het een fijn systeem krijg ook meer aanbeten maar ik vind wel dat ik veel lossers heb op deze rig. kan iemand mij vertellen wat ik eventueel fout doe. maar eerst zal ik even toelichten hoe ik hem vis.
ongeveer 75 cm leadcore lood 80 gram. fluorcarbon onderlijn ongeveer 7cm. de stopkraal zit op ongeveer 45cm. gevist met srakke lijn.
nou ik hoor het wel. |
Gr Henk de platte koning. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Misschien met slappe lijn proberen of de stopkraal op korte afstand geen idee of het werkt nog nooit met het chod systeem gevist. Wil toch even mee denken succes man Bewerkt door de gebruiker maandag 7 februari 2011 15:36:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-7-2009(UTC) Berichten: 358
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Op welke afstand vis je, Henk? |
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
vis je die met D-rig ? ik viste vroeger ook D-rig maar had ook dat probleem en toen ik de fluorcarbon liet doorlopen als hair waren die problemen opgelost grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
Ik wil dit jaar ook de chod rig gebruiken tips zijn dus altijd welkom ik zal dit topic in de gaten houden
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
met welke haak vis je dan langstelig,klauwhaak, kurv haak? |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
|
ik vis m op zon 30 en 50 meter met een d-rig idd. maar ik neem de tip van harte aan ga nu eens met een hair proberen...alvast bedankt voor jullie reacties. |
|
|
|
|
en vis ik hem met een langstelige en een klauw haak. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
Henk Fonken schreef:en vis ik hem met een lang stelige en een klauw haak. misschien is dat dan het euvel. ik denk dat je beter het zo geheten choddy kan gebruiken. dit oogje van de haak staat niet naar binnen maar naar buiten. met een recht oog of naar binnen staat hij denk ik te veel gebogen ofzo.. in iedergeval beïnvloed het wel de inhaking. |
|
|
|
|
|
dan zal ik het de volgende keer wel eens met zon zogenaamde choddy proberen. thnx voor de reactie,s |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.