logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karper-groentje  
#1 Gepost : zaterdag 14 november 2015 15:40:56(UTC)
karper-groentje

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
beste forumleden,

ik ben over een tijdje jarig en ik heb al een simpele rodpod gekocht met beetmelders en hangers bij visdeal. maar (zoals verwacht) zijn de hangers alles behalve fijn.... daarom ga ik voor mijn verjaardag nieuwe kopen, maar zou ik dan hangers (met een kettinkje) of swingers (met zo'n stuk ijzerdraad) nemen? ik vis over het algemeen over korte afstanden op niet al te grote vis. wat zou ik doen?

alvast bedankt!
Gijs de Haan
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
Sponsor
jschuuring  
#2 Gepost : zaterdag 14 november 2015 21:28:24(UTC)
jschuuring

5 ponder

Nederland

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
vis meestal met hangers al dan niet verzwaard op afstanden tot 70 meter daarboven met zwaardere swingers.
karper-groentje  
#3 Gepost : zaterdag 14 november 2015 21:43:57(UTC)
karper-groentje

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 4 keer
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
dankjewel voor je antwoord! dus ook voor omstandigheden met harde wind of regen gebruik je een hanger op korte afstand??
als het meervoud van museum "musea" is, is dan het meervoud van brasem ook "brasa"???
HarryO  
#4 Gepost : zaterdag 14 november 2015 22:34:29(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik ben heel nieuwsgierig naar de manier van opstelling van je hengels,als je de keuze van hangers of swingers afhankelijk laat zijn van wel of geen wind of regen.Think
Als ik mijn hengels opstel probeer ik het zo te doen dat de top van de hengel net boven het water staat.
Of in ieder geval zo kort als mogelijk boven het water. Dan mag het regenen waaien of de zon schijnen maar het gewicht van de hanger of swinger zal altijd het zelfde zijn.
Verder maakt het oua keuze niet uit of je op kleine of grote vis vist.Dat is meer een keuze van aas. Ben wel benieuwd "waar" je op vist.De opstelling rodpot, beetmelders doet mij denken aan karpervissen maar dan wil je, tenminste ik, zo groot mogelijke vis vangen. Angel
Het voordeel van een swinger boven een hanger is het snelle omschakelen van zwaarte, je hoeft alleen het gewichtje te verplaatsen. Dus of je nu dicht aan de kant of je lijn een paar honderd meter uitvaart, je hoeft niet je swinger te demonteren. Nadeel is de kwetsbaarheid die is van een swinger veel groter dan van een hanger.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.