logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
tomvliet1998  
#1 Gepost : zaterdag 24 oktober 2015 21:05:01(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik zelf heb een maand of 2 tot 3 een setje van Shimano ultegra xsc 14000 anngekocht .
ik zelf vindt ze goed alleen zit met een ding waar ik niet echt heel tevreden over ben .
de slip gaat veel te traag al meerdere vissen door gelost omdat het gewoon te lang duurt .
nu staat er een filmpje op YouTube dat je de slip sneller kunt laten gaan door de rondellen van stof in de slip te vervangen door die witte plastic rondellen .
heeft dit iemand al gedaan en weet iemand waar ik deze kan kopen(website of winkel) want in mijn dorp verkopen ze nergens .
of weet iemand andere opties.

alvast bedankt tom

Sponsor
tomvliet1998  
#2 Gepost : zaterdag 24 oktober 2015 21:08:39(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
https://www.bing.com/vid...383BB707316FD56ED060383B
dit is normaal de link van het filmpje

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 24 oktober 2015 21:09:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Maxweasel  
#3 Gepost : zondag 25 oktober 2015 08:37:44(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik heb zelf deze molens ook, ik zou echter niet weten hoe je een vis kan lossen omdat dat te traag gaat? Dat wil dan toch eerder zeggen dat je met een slechte afstelling begint? Vis je misschien met de slip heel los? Want dat is iets wat ik namelijk zelden of nooit doe, de vis moet al echt moeite doen bij mij om lijn te pakken. Soms moet ik zelfs tijdens de dril iets losser zetten dan dat hij op de steunen staat.

In ieder geval, als je dit toch wil doen en meer info wil, contacteer op facebook even Vu Phan. Hij doet sowieso onderhoud en herstellingen op alle Shimano molens en zal dit ongetwijfeld ook kunnen regelen.
HarryO  
#4 Gepost : zondag 25 oktober 2015 10:08:34(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik heb indertijd bij mijn molens de plaatjes zelf gemaakt uit plastic dekseltjes.
Ging prima, zorg er voor dat je ongeveer de zelfde dikte aanhoud als de originele plaatjes.
Hiermee bedoel ik dat als er 3 plaatjes van 0,2 mm in zitten en je wil er bv twee plaatjes in doen je dus een plastic plaat zou moeten nemen van 0,4 mm. zodat je geen speling krijgt binnen in de spoel.
Hoelang die plaatjes het volhouden weet ik helaas niet omdat ik dit voorjaar die molens vervangen heb voor diawa's.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.