logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
RonG  
#1 Gepost : maandag 19 oktober 2015 19:27:04(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Hallo,

Ik kwam van de week in de lokale viswinkel en raakte aan de praat met 1 van de eigenaars en een klant die ook ervaren karper visser is. Op een gegeven moment ging het over boilies en toen ik zij dat ik 3 smaken en allemaal pop ups had van proline. Toen vertelde ze mij dat dat een hele slechte bol was, zou lage voedingswaarde hebben en veel biggen meel bevatten wat geen hoge/goede voedingswaarde heeft. Ook zouden ze niet oplossen en laten karpers, volgens hun die boilies liggen omdat ze geen goede voedingswaarde hebben. En zijn ze zelfs verboden op b.v. rainbow lake.

Zijn het echt zulke slechte boilies? Heb me scheel betaald aan die emmers en ruiken super sterk. Maar goed dat zegt ook niet veel natuurlijk. Dat doen slechte boilies ook wel.

Iemand anders die dit wel eens heeft gehoord en zijn het nu goeie boilies, of hebben ze idd een slechte voedingswaarde?
Mij is altijd wijsgemaakt dat het prijs kwaliteit 1 van de betere was.
Hoor graag iemands mening hierover.

M.V.G.

Ron
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : maandag 19 oktober 2015 20:49:14(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ron
Ik gok dat de eigenaar boillies van ze eigen merk verkoopt ,hoe kan die persoon nu weten dat die boillies een lage voedingswaarde hebben hij weet toch niet wat erin zit kwa melen .
Ik heb in het verleden eens een paar emmers aan inkoopprijs kunnen kopen van die roze squid-boillies en die vingen instant niet slecht met andere soorten heb ik geen ervaring maar het valt wel op dat je de ready mades regelmatig tegenmomt op 2dehands-sites.
MVG lorenzo
RonG  
#3 Gepost : maandag 19 oktober 2015 21:11:39(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Ja kan ook niks vinden met google.

Hij verkocht verder die boilies niet maar is maar een kleine zaak dus snap ook niet dat ze er baat bij hebben zoiets te zeggen.
Maar kan via google niks vinden dus zal het wel mee vallen.
Al is het wel vreemd dat ze veel verkocht worden op 2e hands site's.
unReal  
#4 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 12:47:19(UTC)
unReal


5 ponder

Lid sinds: 11-10-2015(UTC)
Berichten: 15

Bedankjes: 9 keer
Zelf viste ik ook met pro line bollies en eerlijk gezegd, je kan alleen maar weten wat erin zit als je ze zelf maakt é.
Enige wat ik weet is dat ik er enorm goed mee vang, dus dat de karpers ze laten liggen hmmm Tja
Pro line staat wel beetje bekend om hun enorme vangsten é, Maar ik heb mindere merken ook al kanjers zien boven halen.
Mijn mening is nog altijd : Ben je tevreden over de bollie, zie ik het nut niet om te veranderen.
Mocht pro line echt zo slecht zijn als ze beweren, denk ik niet dat ze zo groot zouden zijn geworden ( naam bekendheid )
Als jij jou er echt niet goed bij voelt & twijfelt is het beter dat je gewoon overschakelt naar een andere bol.
Als je het assortiment nu vergelijkt & het gamma was vroeger bestond denk ik wel dat er genoeg keuze is.

Mvg
remon v wanrooij  
#5 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 12:51:56(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Even tussendoor, Biggenmeel heeft een goede voeding waarde.
Maar in het verleden draaide pro line zijn bollen met papiermeel. Op een groot meer in Tilburg dat pro line gebruikte voor het testen van bollen werden bollen gevonden door duikers die er al langer dan een half jaar in lagen. De kwaliteit was idd erg belabberd, en zeker voor de prijs. Dit is ook de reden dat ze nooit zijn door gebroken op de Engelse markt. Of het nog steeds zo is kan ik je niet vertellen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 oktober 2015 12:53:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
PatricS  
#6 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 13:00:27(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
De bollen van proline zijn nog niet zo slecht hoor. Ook geen wonderbol (die bestaan namelijk niet).

o.a. Strategy, huismerkbollen en nog meer merken zijn vergelijkbaar met allemaal hun eigen handtekening. Sommigen uit zelfde fabriek.

Bv. Strategy wordt na verloop van tijd algeheel zacht en Proline wordt wat sponzig (buitenste laag).
Beide is niet goed of slecht.

Geur, kleur en smaak verschillen ze allemaal iets van elkaar en per water verschilt de interesse van de karper hierop.
Garlic RR van proline op een bedje van hennep wordt op een water waar ik veel vis erg gewaardeerd.

Negative verhalen hoor je sowieso van tegenstanders (financieel), meelopers en blankers.
Positieve verhalen hoor je sowieso van voorstanders (financieel) en testvissers.

Objectieve mensen zullen aangeven dat de locatie waar je het aas aanbied belangrijker is dan welk merkje je bol heeft.

Ik heb me scheel gevangen op:
KGB tutti-tuna
Proline Garlic RR
Martin SB Tiger Peanut
Boilieman Garlic RR
MTC supa Tuna
MTC scopex
Tijgernoten

Ik heb keihard geblankt op:
Je verwacht het al.... Zie bovenstaande.

Sowieso blank ik op wonderbollen die alleen maar dikke vissen zouden opleveren. Wat ik er wel mee vang is mijn lege portemonnee.

Hopelijk heb je er wat aan. Laat je niet onzeker maken door wilde verhalen. Als jij vangt laat de anderen maar lullen.


PS. vang de laatste tijd (3maand) goed op de scopex freezers en tijgernoten. Beide lage voedingswaarde!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
RonG  
#7 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 18:26:55(UTC)
RonG


5 ponder

Lid sinds: 18-5-2015(UTC)
Berichten: 39

Bedankjes: 3 keer
Thnx voor the reacties,
heb zelf 1 emmer scopex 1 green hel, en BBq/krill verder hoop pop ups maar met dat laatste heb ik nog nooit gevangen.
Ik laat ze maar lekker lullen, dacht dat die bbq/krill wel aardig zou vangen maar helaas niks. De scopex echter weer wel idd.
Ook flinke lapen brazems gevangen, word je soms wel gek van als je daar voor je slaapzak uit jumpt midden in de nacht.
Afijn bedankt voor de reacties en ik beschouw ze weer als redelijke booilie.
Flo  
#8 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 23:27:42(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
mss cliché omdat het een bekend merk is, maar ik kan er enkel lovend over zijn...
Ik en m'n maat vangen er echt goed mee,zowel freezers als readymades en zowel op stilstaand als stromend water.
Dit zijn enkel mijn eigen bevindingen, anderen kunnen er misschien slechtere ervaringen mee hebben
HarryO  
#9 Gepost : woensdag 21 oktober 2015 06:40:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Mocht je je afvragen waarom ready made's veel op tweedehands site's worden aangeboden?
Ik denk om één van de volgende redenen.

Waar er veel van verkocht worden, zijn er veel van in omloop.
Iemand koopt die toch wel dure bollen, blankt er mee en geeft de schuld aan die boilies.
Aangezien ze dus duur zijn, verkopen ze die weer.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 oktober 2015 06:42:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Erwin  
#10 Gepost : woensdag 21 oktober 2015 10:06:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goed of slecht, er wordt altijd goed op gevangen.... Je kunt je ook afvragen hoe belangrijk voedingswaarde daadwerkelijk is mocht de voedingswaarde laag zijn.
remon v wanrooij  
#11 Gepost : woensdag 21 oktober 2015 16:00:32(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: Erwin Ga naar gequote bericht
Goed of slecht, er wordt altijd goed op gevangen.... Je kunt je ook afvragen hoe belangrijk voedingswaarde daadwerkelijk is mocht de voedingswaarde laag zijn.



Wanneer je een lange tijd gaat voeren behoorlijk belangrijk, instant wat minder. Wanneer het water rijk is met natuurlijk voedsel met een hoog eiwit gehalte aanzienlijk, wanneer het water vol ligt met 100 verschillende bollen weer wat minder.. Dus tjah, zeg het maar haha.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Jordyboy1992  
#12 Gepost : vrijdag 18 december 2015 18:24:35(UTC)
Jordyboy1992


15 ponder

Lid sinds: 27-1-2013(UTC)
Berichten: 134
Man
België
Locatie: Lommel

Bedankjes: 9 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik ben serieus anti pro line bollen. Heb enkele jaren met de green hell gevist de vangsten waren zeker niet slecht maar ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat dit een bol is met ontzettend veel rotzooi erin! Heb tijdens me laatste partij een aantal Pva netjes gemaakt en die zitten nu nog steeds in me viskoffer zo hard als een steen, maar zonder een enkel puntje van beschimmeling!
Daarna heb ik nog ooit een test gedaan om deze pro line prul in een bak water te doen en deze blijven echt dagen hard en vallen niet uit elkaar zoals elke bol zou moeten doen!!

Dus als je het mij vraagt, laat die troep maar lekker liggen!
Vangsten 2014: 25
Persoonlijk record: 26 pond
thimon  
#13 Gepost : vrijdag 18 december 2015 21:21:24(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Ik vis het liefst helemaal niet met boilies. Ja dat lezen jullie goed. Like
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.