logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ArjanB  
#1 Gepost : maandag 12 oktober 2015 21:45:53(UTC)
ArjanB


5 ponder

Lid sinds: 18-2-2015(UTC)
Berichten: 40

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Overal lees je wel hoeveel kilo voer er gemiddeld in het water wordt wordt gegooid om een voerplek te maken.

Maar ik ben vraag me af hoe groot jullie voerplek in oppervlakte is.

Op een kanaaltje van ong 15 mtr breed, voer ik ong 1 kilo met een oppervlakte van een half tennis veld.

Op een klein plasje is dit ong een halve kilo met een oppervlakte van 3m2.
Op eem grote plas is dit al snel weer een kilo boillies ter grote van een tennisveld.

Ik weet dat iedere situatie anders is, enkel ben ik benieuwd hoe jullie dit aanpakken.
Sponsor
Flo  
#2 Gepost : dinsdag 13 oktober 2015 09:31:51(UTC)
Flo


25 ponder

Lid sinds: 25-9-2012(UTC)
Berichten: 544
België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
hangt af van veel verschillende factoren
-witvis aanwezig of niet (en veel of niet, een grote school brasem kan zo je stek leegvreten)
-stroming aanwezig of niet
-is het stuk druk bevist of voer je er als enige
-hoe verzadigend is je voer (met freezers kan je bijvoorbeeld meestal iets meer voeren dan met ready-mades)
-is er mogelijkheid om je voer te inspecteren (zien of het effectief verdwenen is)
-groot bestand aan karper of niet
-...


HarryO  
#3 Gepost : dinsdag 13 oktober 2015 11:34:50(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Grote hoeveelheden heeft volgens mij niet veel meer effect dan per keer en per plek een halve kilo.
Daarmee bedoel ik dat ook bij kleine hoeveelheden de karpers wel komen, bij grote hoeveelheden zullen er niet meer komen.
De grootte van de voerplek is bij mij ca. 10 M2 per hengel.
Vis je met drie hengels is dat dus 1 1/2 kilo. Meestal voer ik op twee verschillende plekken, dus dan ben ik per voerbeurt 3 kilo kwijt.
Is het een druk bezochte stek voer ik niet ter voorkoming van te veel voer, zal dan enkel vlak voor ik mijn hengels ingooi of na het ingooien nog een tig boilies er ingooien.
Bij diepere putten voer ik tot ca 10mtr uit de kant, vis dan met twee hengels op de voerstek en met 1 er net overheen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.