logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Vin  
#1 Gepost : zondag 26 juli 2015 19:34:59(UTC)
Vin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-7-2015(UTC)
Berichten: 3

Beste karperjagers,

Ik ben nieuw in het karpervissen en wil daarom graag mijn aas en voerstrategie met jullie bespreken. Omdat maïs - volgens mij - over het algemeen wel goed vangt, wil ik hier mee aan de slag. Ik wou graag met kippenmaïs, die vooraf geweekt en gekookt is, voeren en dan met sweetcorn aan de haak vissen. Maar zouden de vissen dan niet de kippenmaïs opeten en de zoete maïs laten liggen? Dus dat ze het verschil herkennen en weten dat als ze dat zoete koreltje pakken, ze gevangen worden. Want dan moet ik weer ander aas gaan zoeken (laten we dan maar pellets gaan maken).

Ik hoop dat iemand mijn theorie kan ontkrachten zodat ik dit jaar hiermee nog kan gaan vissen! Like

Groeten.
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : zondag 26 juli 2015 22:54:43(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Voeren met zelf gekookte mais gaat prima, mits je zeker bent dat er geen
brasem zit. Maar dat zal niet nieuw voor je zijn.
Als je mais gaat weken, doe er dan suiker, melasse of honing bij.
Ook tijdens het koken zoetstof toevoegen.
Lang weken en iets korter koken. Daarmee houd je aan het eind
een nog stevige korrel die je ook aan je rig kunt doen.
Voer en aas zijn dan het zelfde.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Vin  
#3 Gepost : maandag 27 juli 2015 09:17:34(UTC)
Vin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-7-2015(UTC)
Berichten: 3