logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Vin  
#1 Gepost : zondag 26 juli 2015 19:34:59(UTC)
Vin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-7-2015(UTC)
Berichten: 3

Beste karperjagers,

Ik ben nieuw in het karpervissen en wil daarom graag mijn aas en voerstrategie met jullie bespreken. Omdat maïs - volgens mij - over het algemeen wel goed vangt, wil ik hier mee aan de slag. Ik wou graag met kippenmaïs, die vooraf geweekt en gekookt is, voeren en dan met sweetcorn aan de haak vissen. Maar zouden de vissen dan niet de kippenmaïs opeten en de zoete maïs laten liggen? Dus dat ze het verschil herkennen en weten dat als ze dat zoete koreltje pakken, ze gevangen worden. Want dan moet ik weer ander aas gaan zoeken (laten we dan maar pellets gaan maken).

Ik hoop dat iemand mijn theorie kan ontkrachten zodat ik dit jaar hiermee nog kan gaan vissen! Like

Groeten.
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : zondag 26 juli 2015 22:54:43(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Voeren met zelf gekookte mais gaat prima, mits je zeker bent dat er geen
brasem zit. Maar dat zal niet nieuw voor je zijn.
Als je mais gaat weken, doe er dan suiker, melasse of honing bij.
Ook tijdens het koken zoetstof toevoegen.
Lang weken en iets korter koken. Daarmee houd je aan het eind
een nog stevige korrel die je ook aan je rig kunt doen.
Voer en aas zijn dan het zelfde.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Vin  
#3 Gepost : maandag 27 juli 2015 09:17:34(UTC)
Vin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-7-2015(UTC)
Berichten: 3

Brasem zit er wel, maar dat maakt niet uit. Het klinkt voor jullie waarschijnlijk raar, maar ik vind het niet erg om witvis te vangen. Daarom ook die zoete korrel op de haak. Maar ik zal eerst eens vissen met hetzelfde voer en aas. Bedankt voor de handige tips! Blijb
Mijn rig is heel eenvoudig, ik gebruik namelijk gewoon een onderlijn (hoofd- en onderlijn zijn 25/00) met een klein haakje. Ik heb ook eens een hair geprobeerd maar hier heb ik nog niks mee gevangen, ook niet veel ervaring mee. Ik gebruik overigens een vrijloopsysteem (loodje van 9 gram dat over de hele lijn kan schuiven).

Maar nu de vissen het verschil niet meer kunnen zien tussen voer en aas, zouden ze dan niet het geheel (die gele vlekken) gaan vrezen?

Grt.
Jeroen84  
#4 Gepost : maandag 27 juli 2015 09:46:19(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Zou kunnen wat je zegt Vin.

En om ervoor te zorgen dat ze jouw aasje eerste pakken ( karpers zijn namelijk nieuwsgierig ) zou je met een beetje kleur/lokstof.
Je aasje net dat beetje verandering kunnen geven zodat ze deze net een fractie eerder pakken dan je voer mais.Korda goo werkt bij mij iig prima.

Pop-up (maisje) wil ook nog wel eens voor mooi resultaat zorgen aangezien deze dan net wat boven je voerbed hangt.
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Vin  
#5 Gepost : maandag 27 juli 2015 09:53:03(UTC)
Vin


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-7-2015(UTC)
Berichten: 3

Ik heb ook veel gelezen over natuurlijke kleurstoffen, deze trekken ook wel mijn aandacht. Och ja, er is zoveel om me te experimenteren! Dit ga ik zeker doen, maar hopelijk hebben ze voorlopig nog trek in een gele maiskorrel. Blij

Over pop-up lees ik ook van alles, maar zijn dat imitatie korrels die een beetje drijven en daardoor zweven of kan je dat ook zelf creëren door een stukje hout of dergelijke op je haak te prikken? Valt dat dan niet op als er zoiets bij de mais op de haak zit?

Gr.
Jeroen84  
#6 Gepost : maandag 27 juli 2015 12:04:03(UTC)
Jeroen84


30 ponder

Lid sinds: 19-9-2013(UTC)
Berichten: 630
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Is inderdaad imitatie waardoor deze drijft is er in verschillende smaken en kleuren te krijgen.

Hier een link

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
HarryO  
#7 Gepost : maandag 27 juli 2015 18:04:39(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Probeer eens met mais als partikels en vis daaroverheen met een 15mm boilie.
Je hebt op die manier meer kans op een karper ipv brasem.
Zou wel een rigje gaan gebruiken.
Je zegt een loodje van 9 gram te gebruiken.
Op een karperhengel van 3.6 mtr en 2,5 - 2 3/4 lbs mag je gerust een schuiflood van 70 gram gebruiken.
Dit bevorderd de aanbeet en je werpt veel en veel verder.

Bewerkt door de gebruiker maandag 27 juli 2015 22:38:57(UTC)  | Reden: a

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.