Beter laat dan nooit : hier nog een verslagje van mijn tripje naar Frankrijk
Het was er eentje in mineur...
Rond de middag toegekomen aan het meer. De weken ervoor hadden ze lelijke regenbuien voorspeld, maar wonder bij wonder keerde dit om naar mooi weer.
We wisten op voorhand dat er een wedstrijd had plaatsgevonden, dus veel hengeldruk.
Het voordeel was wel dat er niemand meer op het meer was, en we alle plaats hadden die we maar wensten.
Mooie ruime stek gekozen en boeltje beginnen opzetten.
We waren met 2 en mochten dus elk met 4 stokken vissen.
Daar wel liever elk veel ruimte hebben, besloten we om maar als 1 visser de stek te bevissen, dus elk 2 stokken.
Ook al heb je plaats, dit drilt een pak gemakkelijker (zeker 's nachts + geen boot) en 4 is wat veel van het goede
Vorige keer hadden we een slachtsessie gehad, we bleven echter realistisch en prijzen onszelf gelukkig als we elk een vis of 2-3 kunnen landen.
De eerste dag verloopt rustig.
Ik besluit wat langer op te blijven, hunkerend naar een run.
Om 1u30 is het zover!
Na een toch wel ferme dril wordt de eerste vis geschept, het betreft een spiegel, begin de 20 pond.
Geen monster, maar de kop is er af.
We vissen run om run, dus de volgende hengel die een dik uur later afgaat is voor 'n maat.
Deze wordt echter kwijtgespeeld door lijnbreuk... balen
Om 7u rijgen we nog een run. Ook deze is voor mijn collega, daar hij nog visloos is.
Opnieuw een spiegel laag in de 20 pond, maar toch al elk een visje!
Niet veel later zegt mijn maat dat hij zich niet zo goed voelt.
Een 2tal uur later ligt hij de ziel uit z'n lijf te braken en rilt hij van de koorts (ondanks de warmte)
Nog wat later besluiten we dat hij hier niet kan blijven en moeten we met spijt in ons hart de sessie kortstondig afbreken :(
we'll be back !
Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 juni 2015 23:32:47(UTC)
| Reden: Niet aangegeven