5 ponder Lid sinds: 28-12-2014(UTC) Berichten: 19 Bedankjes: 1 keer
|
hoiii,
hoe bereide jullie jullie lijnen aan het water voor? welke steun gebruiken jullie? nu heb ik eentje dat je in de grond prikt,met een buisje aan maar dat veel te kort en te groot is,waardoor mijn lijn nogal wankel staat :S
groetjes
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 16-5-2015(UTC) Berichten: 11
Bedankjes: 13 keer
|
ik hang hem vast met velcro strip aan men bivvy valt nooit !
grtz,
Kevin
|
|
|
|
|
mja maar ik ga voornamelijk instant vissen,en gebruik ook geen tent of dergelijke...:s
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
hengel in de steunen leggen , zorgen dat je wat draad hebt en zo vanuit je stoel/bedchair je boeltje ineenprutsen
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
Er zijn lange bancksticks in de handel. Goedkopere voor het feederen of voor de picker. Van ca 90cm uitschuifbaar. ideaal voor het optuigen van je hengel(s) Gebruik ik al jaren, alleen dan van rvs en selfmade. Dus je idee is goed , maak hem alleen langer. Vb. twee stukken koperen buis 15 mm van ca 60 cm Een stukje koperen buis 12 mm van 20 cm en een stuk koperen buis van 12 mm ong. 60 cm. wel afval materiaal nemen anders kun je goedkoper een banckstick kopen. Maak in de pijpen van 15 mm aan beide kanten op ca 9 cm van het eind een deukje in de pijpen. Zodanig dat de 12 mm pijp daar niet verder kan inschuiven Schuif het 12 mm pijpje in één er van en maak ook nu weer een deuk in de pijp waar de twee in elkaar zitten. Zodat het pijpje er niet meer uit kan je kunt nu het andere pijpdeel van 15 mm er op schuiven en aan de andere kant het 12 mm pijpje van 60 cm. Monteer in het andere eind van de 12 mm pijp een bv. achtersteun. je hebt nu een demontabele steun van ca. 150 cm. evt. inkorten of langer maken naar behoefte. Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 mei 2015 06:58:48(UTC)
| Reden: v |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
|
Ik wil niet het dom blondje uithangen,...maar ik kan mij moeilijk voorstellen hoe dit er uit zou zien...:S
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 15-5-2015(UTC) Berichten: 19
Bedankjes: 8 keer
|
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
Heeft niets te maken met een dbtje. Zal het anders uitleggen. Neem twee buizen/pijpen van 15 mm uitwendig en inwendig 12 mm met een lengte van ca.500 mm ( koperen waterleiding buis) maak in deze twee pijpen op ca 100 mm van de einden een deukje in de buis zodat als je er de 12 mm buis insteekt deze tot dit deukje kan maar niet verder. Neem nu een buis/pijp van 12 mm uitwendig met een lengte van ca 200 mm en steek deze in 1 van de twee buizen van 15 mm. Om deze buis vast te zetten kun je ook een deukje maken in de 15 mm buis op de plek waar de twee buizen in elkaar steken. (is niet persé noodzakelijk) Pak de andere buis van 15 mm en steek deze weer op het deel van de 12 mm buis die nog uit de eerste buis steekt. Je hebt nu een deelbare buis van 1000 mm Als je nu nog een buis/pijp van 12 mm met een lengte van ca. 600 mm neemt en op deze een achtersteun plaatst. en deze buis weer in de 15 mm buis steekt heb je een demontabele montage steun van 1,50 mtr
Mag ook andere buis pijp zijn als ze maar in elkaar passen.
Maar een banckstick(je) van ca 1 mtr. uitschuifbaar tot 1,5 mtr kost nog geen 10 euro. |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.