CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Tijdelen tussen twee beetmelders + receiver
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 3-3-2015(UTC) Berichten: 5
|
Beste vissers collega’s
Dit karper seizoen ga ik voor het eerst nachtvissen oppakken. Ik ben inmiddels al voorzien van een tent,stretcher, slaapzak etc.
Het enige wat ik nu nog moet aanschaffen zijn beetmelders met een receiver. Ik zit te twijfelen tussen:
- Delkim txi 2+1 (€414) - Fox MXR+ 2+1 (€329)
Welke zouden jullie mij adviseren? Zoals vele van jullie weten heeft de Delkim een anti thief alarm maar is dat ook echt nodig? Want als er mensen zijn die kwaad willen dan doen ze dat wel toch?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Mvg,
Olaf
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Delkim,simpelweg nog steeds de beste die er is. Zeker op elektronische gebied. De fox enige goede fox pieper is de digital rx |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
ik zou voor de delkim gaan! zelf heb ik de delkim EV (geen reciever) en dat zijn ook erg goede beetmelders. naar mijn idee gaat delkim zo 20 jaar mee, zegt iemand die 16 jaar is maar delkim zou ik kiezen komt het op neer, wel duurder maar geld meer dan waard! Groetjes Tycho |
CarpRespect! |
|
|
|
|
Thanks guys!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-4-2012(UTC) Berichten: 114
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
Ik zou voor de Fox gaan, Ik heb hiervoor delkims gehad en niets dan problemen met bereik ed, ook het afstellen van de delkims vind ik niet fijn (teveel mogelijkheden). De Fox heb ik nu bijna 1 1/2 jaar en doen hun werk meer dan naar behoren, ik had verwacht dat ik de 2 standen gevoeligheid te weinig zou vinden maar voldoen precies. Ook qua bereik komen ze 3x zo ver als de delkims die ik had hiervoor, en ze zijn mooi compact en doen erg lang met de batterij.
Voor mij zou het dus een makkelijk keuze zijn, helemaal omdat ze ook nog eens 100euro goedkoper zijn!
succes!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Anders een setje Nevilles! Ik denk dat er geen betere beetmelder bestaat. Robuust, klein en degelijk!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Als de keuze tussen die 2 gaat kan ik je niet helpen, als ik je iets anders dat wel deftig is mag voorstellen, ofwel zoals hierboven de Nevilles of de Gardner ATT's
|
|
|
|
|
Gardner ATT hmm even maar wat research doen over die beet alarms Thnx!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Eerst geschreven door: olaf van alfen Gardner ATT hmm even maar wat research doen over die beet alarms Thnx! Ik kan je er over vertellen dat de elektra daarin nogal gammel is. Je zal niet de eerste zijn die in de ochtend wakker wordt en een lege spoel terug vind op zijn molen |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Eerst geschreven door: olaf van alfen Gardner ATT hmm even maar wat research doen over die beet alarms Thnx! Ik kan je er over vertellen dat de elektra daarin nogal gammel is. Je zal niet de eerste zijn die in de ochtend wakker wordt en een lege spoel terug vind op zijn molen We hebben het toch over dezelfde beetmelders ja? De Gardner ATT's staan bekend als ontzettend betrouwbare beetmelders, qua betrouwbaarheid zelfs veel beter dan bv Delkim, Fox, JRC, Nash... Electra die erin zit is zo simpel als het maar kan zijn, volledig waterdicht ingegoten, wieltjes met magneetjes om gevoeligheid in te stellen, lekker old skool maar wel betrouwbaar. Zijn ook zowat de enige beetmelders die ook onderwater kunnen gebruikt worden (handig voor diegenen die soms al eens vissen waar het niet mag, voor mij hoeft dat niet meteen, maar goed). Ik ken tal van gebruikers en heb nog nooit ergens iemand gehoord met klachten hierover. Je bent er wel voor of ertegen dat de beetmelders zelf geen geluid produceren, dus altijd wel uitgaan van het geluid van de sounderbox. Groetjes
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
De Nevilles staan bij mij op nr. 1. Heb Fox en Delkims gehad maar de Nevilles zijn vele malen betrouwbaarder. Logisch want de binnenkant is lekker eenvoudig. Het is zoiets als de oude Russische en Oost-Duitse producten toen de Muur nog stond. Gemaakt om nooit meer kapot te gaan. Afhankelijk van je leeftijd kan je je dit wel of niet herinneren. Geen last van snel leeglopende batterijen of raar gekraak uit de speaker.
Geen idee of de receiver ook nog contact maakt met de beetmelders op 350 meter maar welke visser die visveiligheid hoog op z'n prioriteitenlijst heeft staan, loopt er zo ver van z'n spul weg.
Als een dief de Delkim eerst op standje zeer ongevoelig zet, zijn ze prima te stelen hoor. En tegen de tijd dat de receiver het contact verliest met de beetmelders en gaat mekkeren is de dief al honderd of meer meters gevlogen. Die zie je echt niet meer in het donker.
Het ouderwetse uiterlijk van de Nevs moet je wel aanspreken. Dit design is al decennia lang ongewijzigd. Het formaat, gewicht, betrouwbaarheid en juist het uiterlijk spreken mij aan. Voor mij nooit meer iets anders. |
Say hello to my little friend |
DavidT is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Tijdelen tussen twee beetmelders + receiver
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.