Dit jaar heeft de Franse overheid samen met de voorzitters van de departementen extreme maatregelen genomen.
Dit treft de normale visser die nu in veel departementen bijna nergens meer kan nachtvissen aan de rivieren. Ook het departement waar ik altijd viste ( Seine et Marne ) heeft deze maatregelen ingevoerd om er voor te zorgen dat er in de nacht geen vissen worden overplaatst. Nu moet ik mijn hobby weer elders uitvoeren met dank aan de aanliggende betaalwateren en privé putten.
Remon
Denkt de Franse overheid nu echt dat ze met deze maatregel deze "wanpraktijken" kunnen verhinderen?
De "onverlaten" die snachts vissen overplaatsen laten zich door zo'n maatregel niet tegenhouden.
Integendeel ze zullen vrijer kunnen opereren nu er geen vissers meer zitten die hen kunnen aanmelden.
Voordeel van een btw is, zoals al eerder is aangegeven, de sanitaire voorziening. zodat niet overal menselijke behoeftes worden gedeponeerd.
Tot zover over Frankrijk, ik wil hierbij ook de toestand in Nederland betrekken.
Ook hier verdwijnt de vis in grote getale, Ook hier worden ze overgeplaatst, zij het niet naar een ander water maar naar de pan van onze Duitse en Poolse vissers.
Deze gasten vissen onze wateren leeg.
Je moet hier overal voor betalen.
1 Je moet een vispas hebben om te mogen vissen.
2 wil je met 3 hengels vissen moet je extra betalen.
3 wil je nachtvissen moet je ook extra betalen.
Geen punt je bepaald zelf wat je wel of niet aanschaft buiten de vispas om.
Maar waarom dan niet betalen voor het behouden van gevangen vis?
Sportvissers zullen er niet aan denken om gevangen vis mee te nemen.
Beroepsvissers zullen dat wel doen, dus dan mogen/moeten ze daarvoor betalen.
Word je betrapt met wild in je bezit dan krijg je een boete, laten ze dit ook met vis doen.
Vis schoonmaken aan de waterkant ook verbieden.
Zat deze week op een plek waar het bezaaid was met schubben.
Hierover maak ik mij meer zorgen dan om die "paar onverlaten" die vis overplaatsen.
Vroeg of laat gaat het een keer fout, brengen een ziekte over en vernietigen ze het btw
Bewerkt door de gebruiker maandag 18 mei 2015 20:23:44(UTC)
| Reden: v