35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
vanaf welke maand of welke water temperatuur pakken jullie de spod en werp pijp weer? en hoe groot zijn jullie voer hoeveelheden? alvast bedankt
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
spodden kan nu prima hoor. neem gewoon alleen partikels als mais en gaan met die banaan. houdt de compacte hoeveelheden laag. verspreiden is beter. vissen met boilies idem dito. nog niet teveel voeren en lekker verspreid.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Voor ik serieus ga voeren moet het water toch echt wel een graad of 10 zijn. mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
Langzaam op bouwen is nu het beste, begin met twee of drie spods of met een stuk of 10 boilie's per stek. Ga dan vissen leverd het vis op voer je wat meer, voer je plek niet kapot door teveel te voeren. De speisvertering ligt nog op een laag pitje. Je verzadigd ze nu heel snel. Succes! Bewerkt door de gebruiker maandag 24 januari 2011 21:34:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
nog een vraag is een water met een plek van 13meterdiep en een watergang naar achter van 1/2meter diep langzaam oploopend naar zo ondiep waar kan ik het best vissen?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik denk dat ik deze week of volgende week gaan beginnen met de stek opbouwen. Als ik dan toch ga, moet ik gelijk maar even water temperatuur opnemen. Ik hoorde dat de temperatuur alweer gaat dalen :(
|
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 5-1-2011(UTC) Berichten: 633
|
Ik ga ook heel snel beginnen met opbouwe van een stek! Denk morgen al 5 bollie's voeren per stek. En dan weekend hoop ik een dagje vissen. Het water is hier heel laag van tempratuur, geloof iets van 2,5 graden.
Mvg Corné
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
tom de maat schreef:nog een vraag is een water met een plek van 13meterdiep en een watergang naar achter van 1/2meter diep langzaam oploopend naar zo ondiep waar kan ik het best vissen? Het is zoeken en geluk hebben in deze tijd, de meeste vis zal je diep vinden. Maar op een zonnige wind arme dag zal je je geluk op ondiep water ook kunnen beproeven. |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Probeer het eerst op je vaste vis stekjes met een (stick) funnel webje met of zonder pva string voer ongeveer 5 a 10 boilies versprijd rond om je stek. Trucje je kan ook klein balletje maken van funnelweb gevuld met partikels waneer je haak aas partikels zijn. Schiet dit met een katapult rond om je stek (kort afstanden) Voor mensen die in het bezit zijn ven een voerboot kunnen versprijd met partikels klein voerplekjes aan bregen. Het is handig om te weten waar de karpers zijn dit kan singel of met vermeld gegeven voor het voor voeren. Zet je geld niet op 1 karper verschiet je kruit niet
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
ik voer nog geen enkele stek aan waarschijnlijk ligt er dit weekend toch weer ijs op de plassen sloten
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
jeroen v oenen schreef:ik voer nog geen enkele stek aan waarschijnlijk ligt er dit weekend toch weer ijs op de plassen sloten heb het ook gehoort, helaas treedt de kou weer in! Ik hoorde alweer berichten over natte sneeuw, nachtvorst en dergelijke blegh |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ooohhhhh..... Als het weddermeer maar ijsvrij blijft!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
onder andere ja... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
timvanzanten schreef:spodden kan nu prima hoor. neem gewoon alleen partikels als mais en gaan met die banaan. houdt de compacte hoeveelheden laag. verspreiden is beter. vissen met boilies idem dito. nog niet teveel voeren en lekker verspreid. ik ben van mening als het water temperatuur laag is je beter zeer compact kan voeren bijvoorbeeld met een pvabag of funnelweb met klein aas. Omdat de vis zich nog niet echt verplaatst |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ik voer en spod bijna heel het jaar door maar in de winter minder als de zomer |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.