40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Beste mensen, Als ik in het donker een foto wil trekken van een gevangen vis zet ik uiteraard mijn flash aan. Nu heb ik dikwijls het probleem dat de flash reflecteert op de vis. Meestal vind ik dit niet zo erg, maar soms worden dan juist de mooie details zoals bepaalde schubben op de vis niet meer zichtbaar. Is dit op een bepaalde manier te verhelpen?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Als je een losse flitser hebt, dus geen pop-up flitser, kun je de flitser meer van opzij laten flitsen. Je hebt dan wel een verbinding nodig tussen toestel en flitser nodig, meestal een draadje maar er zijn ook draadloze. Wat ook werkt is een lamp van achter de camera laten bij lichten, ook hier een beetje van de zijkant. Indirect flitsen zou ideaal zijn, maar dat gaat nou eenmaal niet buiten.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Of een softbox. Dit is een kapje die het felste licht tegenhoud. Werkt erg goed.
Waar je nu al mee kunt experimenteren is slow flash. Een instelling op he camera dat he flits een fractie van eenseconde later is en dus minder fel.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 31-7-2010(UTC) Berichten: 1.124 Locatie: Kempen Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Super!! Bedankt mannen
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.