Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?Mijn naam is Stefan Zenden en voor bekenden is het Steef. Ik ben 39 jaar oud. Ik ben geboren en getogen in Gulpen (Limburg) en ik ben al diverse keren verhuist van Gulpen, naar Lisse, Noordwijkerhout, Noordwijk, Den Haag(3x) en nu woon ik in Monster( het Westland).
Wat doe je in het dagelijks leven ?Mijn huidige beroep is beveiligingsbeambte, voor heen was het zwemonderwijzer.
Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?Ik ben begonnen op forelvissen in Foreldorado in Euverum samen met mijn oom Guus en mijn moeder. Na een paar jaar ben ik ben ik begonnen te vissen met de vaste stok op witvis, nadat er diverse keren karper aan de haak had gehad en mijn hele tuigje kwijt was geraakt wou ik proberen een karper te vangen. Er werd een hengel en molen gekocht en nadat ik mijn eerste karper gevangen had was ik verslaafd aan het beruchte karpervirus…
Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?Karpers zijn prachtige vissen om te zien en te vangen en het gevecht (de dril) kan heel krachtig en explosief zijn. De karpers zijn door de jaren heen dat er op hun gevist wordt steeds slimmer geworden en op sommige wateren moeilijker te vangen. Ik vind het dan ook een sport om een karper aan de haak te krijgen op zulke moeilijker wateren. Het maakt mij dan ook niks uit hoe groot de karper dan is.
Tevens vind ik het ook heel erg ontspannend om aan de waterkant te zitten en te genieten van de rust en lekker tot me zelf te komen…
Vis je alleen of heb je een maatje ?Ik vis het meeste zonder een vismaatje, mede omdat ik veel door de weeks wil vissen en onregelmatig werk…
Mijn vaste vismaat Ralph en ik moeten als we samen willen vissen al van te voren gaan plannen
Met welke hengel(s) vis je ?Als ik ga struinen of pennen dan vis ik met mijn shimano Twinpower 2lb met als molen eronder de shimano aero GT 8010, ga ik statisch karperen dan vis ik met mijn shimano Nexave 21/2 lb met als molen eronder de shimano 4500A of B
Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?De domste opmerking karperen is voor luie en domme mensen, jullie liggen alleen maar op een stretcher te wachten totdat die ondingen heel hard gaan piepen…..
Wat vind je van het Carpfeeling forum ?Carpfeeling is mooi en leuk forum waar men eerlijk en zonder ruzie iedereen antwoord kan geven op zijn vragen en een eerlijk antwoord terug kan verwachten
Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?Ik ben behalve op Carpfeeling ook actief bezig op karperclubnederland, daar zit ik in het testteam…..
Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?Dat iedere karpervisser(pen of statisch) een goede onthakingsmat, een goede weegzak en ontsmettingspullen bij zijn uitrusting heeft en goed gebruikt. En elke karper(groot of klein)met respect behandeld.
Wat is je PB ( persoonlijk record )Voor Nederland; Schupkarper 29,9pond en spiegelkarper 29,9pond
Voor België : Schupkarper 33pond en spiegelkarper 34,4pond
Voor Frankrijk : Schupkarper 34,8pond en spiegelkarper 36,8pond
Wie mag het volgende interview invullen ?Frank Penning
steef zenden heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: