logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
chiele  
#1 Gepost : zondag 9 januari 2011 19:33:57(UTC)
chiele

45 ponder

ik wil mij dit jaar nieuwe hengels aanschaffen en wegens mijn budget kan ik geen shimano of dergelijke aanschaffen
(of laat ons zeggen dat ik niet zo lang wil sparenBreede lach)

nu twijfel ik tussen enkele modellen:
-cormoran Pro Carp Eliminator ES (83,25 euro)
-cormoran Pro Carp AKX (63,75 euro)

heeft iemand ervaring met deze hengels?

-zoja, welke raden jullie me aan?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : zondag 9 januari 2011 19:36:34(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
en wat dacht je van jrc stokken dan?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Jorden  
#3 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:02:48(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
de Pro Carp Eliminator ES. heb hem in mijn handen gehad op een duitse beurs en hij voelde geweldig aan Breede lach je had er een aparte hal waar je kon "proefwerpen". heb hem toen mogen uittesten met een Daiwa Windcast, en het voelde allemaal zeer goed aan. maar vond hem niet zo goed t.o.v zijn concurrenten uit zijn prijscategorie. heb toen ook de Prologic Classic Carp uitgetest en die viel me beter mee en die kost €75. ongeveer dezelfde specificaties alleen heeft die Prologic een betere topactie vind ik.

Grtz
Me...myself...and my rods!
chiele  
#4 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:07:50(UTC)
chiele

45 ponder

ja, de J4 en de powerplay zien er ook wel interessant uit...
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Mister X  
#5 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:11:08(UTC)
Mister X

50 ponder

Gebruik chub outkast 2.75lb 160,- voor 2 erg veel plezier van bekijk het filmpje!
mooie hengels met super actie zeer fijn & werpen prachtig kortom prima keuze Knipoog

PS: Plus levenslange garantie voor wat het waard is gezien de test niet nodig toch?

http://www.chubfishing.c.../rods/carp-rods/outkast/

chiele  
#6 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:13:17(UTC)
chiele

45 ponder

mja heb ik ook al gezien...
die denk ik niet te kopen, tenzij er iets veel beters aan is ofzo
tog bedankt voor de tip!

Jorden  
#7 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:17:23(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
chiele schreef:
tog bedankt voor de tip!

weet je anders welke merken je nog kan krijgen bij jouw viswinkel? kunnen wij eens kijken naar alternatieven Breede lach
Me...myself...and my rods!
sven vq  
#8 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:22:59(UTC)
sven vq

20 ponder

moeten het stokken zijn om het lood mee naar de horizon te slingeren? of eerder een stok om te drillen?

Als je drilstokken zoekt, dan zeker kijken naar Shimano Catana. hier in de winkel 65euro dacht ik en die 2,25lbs is echt het einde. ben er direct verliefd op geworden. eens kijken of ik ze kan meepakken, hehe :-"

Grtz
Mister X  
#9 Gepost : zondag 9 januari 2011 20:28:26(UTC)
Mister X

50 ponder

chiele schreef:
tog bedankt voor de tip!

Kan je melden de blank is van Hardy (alnwick|England) zegt genoeg over kwaliteit
tip: Breng een bezoekje bij je hengelsport zaak vergelijk jou keuze met die van mij
voel je toch echt duidelijk verschil. Zeg niet cormoran is slecht alleen m.b.t de prijs
geeft mij chub toch meer. Veel hengels tot 100,- in handen gehad de keuze was erg
snel gemaakt, i.c.m sig-ogen kwaliteit reel houder & looks geen spijt van gehad Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 9 januari 2011 20:30:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#10 Gepost : maandag 10 januari 2011 01:13:50(UTC)
chiele

45 ponder

@ jorden: ik ga niet naar een vaste viswinkel, ik ga naar een winkel waar de dingen zijn die ik nodig heb Knipoog

@ sven: ik heb het liefst 2,75 a 3lb als testcurve, goede drilstok maar ook om ver mee te werpen indien nodig

sven vq  
#11 Gepost : maandag 10 januari 2011 12:54:56(UTC)
sven vq

20 ponder

@chiele: ik moet straks in de winkel zijn. hoeveel stokken zou je nodig hebben? kan vragen voor een schone prijs Knipoog
2,75lbs en 3lbs zijn verkrijgbaar in die serie.

Grtz
peter servais  
#12 Gepost : maandag 10 januari 2011 13:19:07(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik heb de Cormoran Speciland 2,75lbs 4delig, 75euro.

Redelijk zware hengel, wel echte duitse degelijkheid.

Verder afwerking met kurk en een mooie olijfgroen metallic blank.

Ik heb er helaas nog geen karpertje mee mogen drillen, wel brasem takelen helaas.

UserPostedImage

mvg Peter

PS. kijk eens naar deze link:

http://www.karperkrant.n...s.asp?CatId=2&id=116

Bewerkt door de gebruiker maandag 10 januari 2011 13:43:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
chiele  
#13 Gepost : maandag 10 januari 2011 17:36:49(UTC)
chiele

45 ponder

sven vq schreef:
@chiele: ik moet straks in de winkel zijn. hoeveel stokken zou je nodig hebben? kan vragen voor een schone prijs Knipoog
2,75lbs en 3lbs zijn verkrijgbaar in die serie.

Grtz

hangt er vanaf over welke stokken get hebt en hoeveel ge een 'schone prijs' vind Knipoog

chiele  
#14 Gepost : maandag 10 januari 2011 17:37:41(UTC)
chiele

45 ponder

peter servais schreef:
Ik heb de Cormoran Speciland 2,75lbs 4delig, 75euro.

Redelijk zware hengel, wel echte duitse degelijkheid.

Verder afwerking met kurk en een mooie olijfgroen metallic blank.

Ik heb er helaas nog geen karpertje mee mogen drillen, wel brasem takelen helaas.

UserPostedImage

mvg Peter

PS. kijk eens naar deze link:

http://www.karperkrant.n...s.asp?CatId=2&id=116

mja die heb ik ook gezien, maar spreekt me niet aan door de kurk, heb liever EVA of krimpkous Think

sven vq  
#15 Gepost : maandag 10 januari 2011 19:16:58(UTC)
sven vq

20 ponder

@ Chiele: ben vandaag wel in de winkel geraakt maar tijdens het inladen en uitpakken van spullen ben ik het vergeten navragen. Nu moet ik morgen toch terug, dus zal ik het morgen navragen.

ik heb het over de shimano Catana BX specimen. ik denk, met nadruk op denk, dat de prijs voor een 2,75 rond de 85 euro ligt. maar zeg dit niet met 100% zekerheid.

Zijn stokken met een zeer dunne blank en sober uiterlijk (geen grote logo's en dergelijke). voorzien van 6 of 7 (ik weet dat de 2,25lbs er 7 heeft, vermoed de zwaardere versies 6) ogen. wel een groter formaat dan de standaard ogen.
Zijn goede drilstokken, al zullen ze het in het gooien ook niet slecht doen.

Grtz
chiele  
#16 Gepost : maandag 10 januari 2011 19:32:00(UTC)
chiele

45 ponder

mja, lijkt me wel wat, hoewel ik misschien tog eens naar die JRC hengels ga beginnen kijken Think

tenzij die catana's goedkoper uitkomen he Knipoog

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.