10 ponder Lid sinds: 28-12-2010(UTC) Berichten: 82
|
ik heb is tussen de rigs zitten snuffelen op de site vandaag en kwam 2 interessante tegen voor Frankrijk die kabab rig met regenwormen en de maaien rig maar ik heb daar een vraag over als ik die mee neem naar frankrijk die maaien en wormen hoelang kan ik die bewaren ??? en over de kabab rig zat er een hele bos wormen aan en krijg je dan niet veel valse aanbeten omdat het aas zo groot is
alvast bedankt
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 31-10-2010(UTC) Berichten: 214
|
de maden en wormen kan je best lang goed houden zorg er voor dat je ze ten alle tijden goed koeld en bij de made goed zeven en af entoe een keer schudden zo komen ze minder snel stil teliggen en verpoppen gaat dan naar mijn mening moeilijker Bewerkt door de gebruiker zaterdag 1 januari 2011 22:31:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Maden gaan 'zweten' als ze warm worden. Dan verdrinken ze in hun eigen zweet. Bewaar ze koel dus. Laat ze rondkruipen in geflavourd grondvoer. Dit eten ze ok waardoor ze hierna gaan smaken/ruiken. Worden ze toch een beetje nat kun je ze laten droog kruipen op een krant. Hoe droger hoe levendiger ze zijn. Je kunt ze op deze manier (droog en koel) gemakkelijk een week goedhouden.
Wormen bewaar je gewoon in een bakje met aarde (kan eventueel ook aangevuld worden met grondvoer en flavour). Ook hier is het belangrijk ze koel te houden.
Gr. Erwin
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Tip: Je kan maden in plastic zak(en) stoppen mijn voorkeur alles wat je mee wil nemen zuig het lucht uit de zak(en) stop het in een koelbox met voldoende koel blokken dit brengt de maden in een soort van winterslaap. Misschien werkt dit trucje ook bij wormen kan je altijd even proberen. Wat Erwin zegt over flavour aarde & grondvoer klopt is een goed idee hopelijk kan je hier iets mee succes
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2010(UTC) Berichten: 73
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik zou niet gaan voor plastic zakken! probeer papieren zakken te krijgen of een goed geventileerde madendoos! de combinatie warmte, plastic zakken en zwetende maden zorgt ervoor dat ze het niet lang overleven! Verder hebben ook maden zuurstof nodig! geen afgesloten luchtdichte bakkies en potjes dus!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Zo heb ik een keer 10 liter weg moeten gooien op weg naar Frankrijk. Had het in een koeltas zitten.... Binnen knowtime dreven ze in meer dan een liter zweet..... En stinken joh!!!!
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 26-7-2010(UTC) Berichten: 73
|
je kunt wormen gewoon in een zak doen ( niet waterdicht dus er kan zuurstof bij komen) die dingen kun je zeker 2 weken bewaren op een coole plek
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Zwemt er alleen karper op het water dat je gaat bevissen? Een worm en wat maden passen zowat in de bek van elke vissoort.
Hoeveel liter wil je meenemen? Een karper eet 3% van het lichaamsgewicht per dag. Een 20 ponder eet dus 300 gram per dag. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
karper brasem steur hoeveel liter weet ik nog niet
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-4-2011(UTC) Berichten: 37
|
Als ik maden lang moet bewaren moet je ze regelmatig zeven, dus de dode en de casters blijven liggen op de zeef, dan wat bloem erbij doen dat zuigt de zweet op waardoor ze langer meegaan de stank neemt af, wel tijdens het zeven zorgen dat je het bloem poeder ook weggooit en nieuwe erbij doet, hierbij heb ik het maar over hele kleine hoeveelheden dat alle maden wat bloem om zich heen hebben
|
"Many men go fishing all of their lives without knowing it is not fish they are after.” |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Maden gaan kruipen. Kan mooi zijn op een harde bodem omdat ze zich dan verspreiden maar ze verdwijen ook in zachte bodems.
Een schooltje brasems eet heel wat maden weg en waarschijnlijk zit er eerder brasem op je stek dan karper.
Of een steur maden en wormen eet weet ik niet maar als dat het geval is, is een paar liter niet genoeg. Als je pech hebt vang je dezelfde steur 2 keer achter elkaar.
20 Liter van het kronkelende spul is een hoeveelheid die je zomaar mee moet nemen. Gezien de houdbaarheid en aantrekkelijkheid voor allerlei soorten vis, zou ik het plan heroverwegen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.