25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Yo mensen! Ik ga morgen weer lekker naar frankrijk! Super veel zin in en hopelijk mogen we knallen! Filmpje komt uiteraard weer online!
Nou had ik een vraagje, Waarom altijd als ik filmpjes over frankrijk zie vist iedereen met de hengels omhoog? Op een rodpod meestal, terwijl ik dat hier in NL nooit tegenkom!
Wat is hier het nut van? |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
voor over wierbedingen te vissen en sommige voor de schouw zeker anders zie ik het nut er ook niet echt van in ik heb het nog nooit moeten doen dus
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Zoals big carp al zei, om over wierbedden te vissen, maar vooral ook als er veel stroming/wind is.......zodat uw lijnen er niet worden door meegenomen........er zullen er hier wel zijn die het veel beter dan ik kunnen uitleggen. |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-7-2012(UTC) Berichten: 283
Bedankjes: 9 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Eerst geschreven door: whitey Zoals big carp al zei, om over wierbedden te vissen, maar vooral ook als er veel stroming/wind is.......zodat uw lijnen er niet worden door meegenomen........er zullen er hier wel zijn die het veel beter dan ik kunnen uitleggen. je hebt naar mij mening juist meer last van wind als je lijnen er zolang over doen om het water oppervlak te raken, toch?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
daar zijn de meningen over verdeeld, zelf ben ik daar ook niet achter, maar als er een harde wind staat staat er meestal ook een sterke stroming, de stroming neemt gemakkelijker de lijn mee dan wind naar mijn idee, maar wat jij zeg dat de wind de lijn ook mee zou nemen heb je inderdaad een heel goed punt, hier heb je een hele goede reactie geplaatst, mijn complimenten daarvoor b b b de rodpod omhoog is inderdaad voor het wier vissen, in Nederland heb ik het ook wel gedaan, maar dat kwam omdat er allemaal van dat eendenkroos in het water lag dat je lijnen meenam, en om daar overheen te vissen moest je de toppen omhoog doen. maar in Frankrijk heb je meer last van wier groei dan hier in Nederland, en daarom zie je het dus in Nederland minder dan in Frankrijk. |
CarpRespect! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2012(UTC) Berichten: 34
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Zoals gezegd kan het bij veel wier, obstakels of stroming handig zijn. Maar sommige vissers hebben ook geen idee waarom, en doen het gewoon omdat ze het een keer op een plaatje in een magazine gezien hebben
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Buiten de voorgenoemde antwoorden kan het ook gewoon enorm handig zijn als je met meerdere vissers vanop eenzelfde stek aan het vissen bent. Bij het afdrillen van de vis kort tegen de kant heb je dan iets meer overzicht over de lijnen en lopen er gewoon minder lijnen in het water de eerste meters... Backleads kunnen dit probleem ook oplossen maar zijn niet in alle omstandigheden mogelijk. Bewerkt door de gebruiker maandag 4 augustus 2014 06:32:15(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik vis zelf op mijn nieuwe water ook met de hengeltoppen omhoog aangezien er de eerste 15a20 meter water planten staan en wier + dat er nog eens wat rotsten in liggen voor de kant met mosselbanken erop nu moet ik dus ook het water in bij elke run, de eerste keer dat ik daar zat had ik 2 vissen verspeeld omdat ik zo nodig horizontaal wou vissen met toplood om de lijnen mooi op de bodem te krijgen nou dat heb ik geweten op sommige waters vis ik wel gewoon horizontaal ook in Frankrijk maar dat ligt helemaal aan het water heeft het water gewoon zand bodem en wat klei vis ik gewoon met de lijnen over de bodem, is het nu rots achting met waterplanten en miss wat mogelijk opstakels dan echt de hengeltoppen de lucht in en zorgen dat de lijn de bodem niet raakt + je montage aanpassen ( mogelijk ook drijvers inzetten) veiliger systeem dat die het lood verliest en een voorslag zal niet verkeerd zijn! dus kijk goed naar de situatie maak niet die fout die ik maakte want dan wordt het huilen ps: wat wel heel vervelend is als je met de lijnen strak vist dus geen toplood gebruikt is constant lijn zwemmers dus niet meteen aanslaan bij wat piepjes Bewerkt door de gebruiker maandag 4 augustus 2014 08:42:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.