logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jor24  
#1 Gepost : maandag 12 mei 2014 20:56:41(UTC)
jor24

Nieuwe uitzetting

Nederland

hallo medevissers,

ik heb 2 vragen over het materiaal van statische karpervissen. Ik ben hier namelijk een leek in.Blij

1. wat is het verschil tussen een rodpot en van die stokken waar alleen die beetmelders op staan (weet even niet wat de benaming er voor is). en wat raden jullie aan?

2. Wat voor beetmelders moet ik hebben je hebt ze voor 15 euro maar ook van 700 euro. wat raden jullie eigenlijk aan voor een beginnende karper visser. ik wil er rond de 100 euro aan uitgeven.
Waar moet ik op letten bijvoorbeeld?

Groetjes Jordy.

Bewerkt door de gebruiker maandag 12 mei 2014 21:02:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
thimon  
#2 Gepost : dinsdag 13 mei 2014 11:40:36(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: jor24 Ga naar gequote bericht
hallo medevissers,

ik heb 2 vragen over het materiaal van statische karpervissen. Ik ben hier namelijk een leek in.Blij

1. wat is het verschil tussen een rodpot en van die stokken waar alleen die beetmelders op staan (weet even niet wat de benaming er voor is). en wat raden jullie aan?

2. Wat voor beetmelders moet ik hebben je hebt ze voor 15 euro maar ook van 700 euro. wat raden jullie eigenlijk aan voor een beginnende karper visser. ik wil er rond de 100 euro aan uitgeven.
Waar moet ik op letten bijvoorbeeld?

Groetjes Jordy.

Hallo Jordy,

Als beginnend karpervisser stel je hier twee hele goede vragen. Ik zal je even uitleggen wat de verschillen zijn.

Een rodpod is niets meer dan een standaard waar 2 of 3 hengels op kunnen liggen tegelijk. De stokken die jij bedoelt noemen we 'banksticks' Dat is een Engelse term eigenlijk. Vrijwel alle karper materialen worden bij naam en toe naam genoemd in het Engels. Het voordeel van banksticks is dat je ze overal normaal gesproken kwijt kunt en je hengels verder uit elkaar kunt zetten. Dit heeft soms als voordeel dat je veel gerichter met de hengel naar een stek toe kunt vissen.

Wat betreft beetmelders. Je moet jezelf afvragen wat je er aan uit wilt geven. Zoals jij beschrijft in dit geval 100 euro zo'n beetje. Dan ga je voor dat bedrag een mooi setje zoeken. Daar is genoeg goeds en moois voor te vinden. Eigenlijk hangt het een beetje af van je eigen smaak. De piepers die rond de 5 tot 700 euro gaan zijn eigenlijk bedoeld voor hele fanatieke en gevorderde karpervissers. Blij

Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen.

Succes !! Blijb
Doorzetten wordt beloond!
edwin  
#3 Gepost : dinsdag 13 mei 2014 14:08:35(UTC)
edwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Soms kan dus een rodpod of tripod (is een beetje het zelfde idee maar dan met drie pootjes er onder) wel een must zijn. Dit als je bv je hengels op een niet/moeilijk doordringbare ondergrond moet zetten zoals een steiger, beton constructie, veel stenen in de grond.
remon v wanrooij  
#4 Gepost : dinsdag 13 mei 2014 16:57:59(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Een nadeel van banksticks is dat wanneer je met meerdere hengels erop vist de buzzbar ( gedeelte waar je hengels op steunt ) kan gaan draaien bij een beet. Hier heb je weer speciale producten voor om dit tegen te gaan!
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.