15 ponder Lid sinds: 27-1-2013(UTC) Berichten: 134 Locatie: Lommel Bedankjes: 9 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort nieuwe molens gaan kopen. Maar wil eigenlijk niet extreem veel uitgeven. Maximaal 75 euro per molen. Heeft iemand ervaring met de goedkopere molens van shimano? Of de mack 2 swoord 6000br. Of andere molens?
Ik wil voorlopig even wachten met het kopen van nieuwe molens, want hier in de buurt begint binnenkort de opruiming bij een hengelsportwinkel. Maar toch wil ik alvast is wat rond vragen.
Alvast bedankt.
Grz Jordy |
Vangsten 2014: 25 Persoonlijk record: 26 pond |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
dan zou ik toch nog even wachten
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 27-1-2013(UTC) Berichten: 134 Locatie: Lommel Bedankjes: 9 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Ondertussen kan ik nieuwe molens uit gaan zoeken (de financien zijn op orde). Ik heb momenteel de Shimano Baitrunner DL 10000 RA op het oog. Zijn er mensen die meer over de Shimano Baitrunner DL 10000 RA weten (ervaring)?
Alvast bedankt! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Jordy: 1 tip, dit weekend bij raven.nl
Alle big pit molens & vrijloopmolens 20% korting!!
Das niet mis hé?
|
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Eerst geschreven door: whitey Jordy: 1 tip, dit weekend bij raven.nl
Alle big pit molens & vrijloopmolens 20% korting!!
Das niet mis hé?
Dan had ik het ook wel geweten.... kan je duurdere molens halen voor t zelfde geld! |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
Haha dat is precies de reden dat ik molens wil gaan kopen haha! Iemand tips welke shimano's ik het beste kan kopen? |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Haha dat is precies de reden dat ik molens wil gaan kopen haha! Iemand tips welke shimano's ik het beste kan kopen? Naar mijn bescheiden mening heeft shimano geen slechte molens, gewoon nooit de goedkoopste kopen, dat is trouwens geldig bij ieder merk, ik kan u moeilijk mijn shimano's aanbevelen, want die kosten ongeveer 3x uw budget (per molen) suc6! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
Dankje! Ja ik vis bijna alleen op vijvers en werp hooguit 50 meter ver. Vind het onzin om daar zoon duren molens voor te kopen! Heb nu twee spro molentjes van 50 per stuk, maar vis steeds meer dus wat comfort is wel fijn! Nu nog uitzoeken welke het gaan worden! |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Dankje! Ja ik vis bijna alleen op vijvers en werp hooguit 50 meter ver. Vind het onzin om daar zoon duren molens voor te kopen! Heb nu twee spro molentjes van 50 per stuk, maar vis steeds meer dus wat comfort is wel fijn! Nu nog uitzoeken welke het gaan worden! Is de 4000D dan niet wat voor je? (moderne versie van de alom bekende 3500B).
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: leen Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Dankje! Ja ik vis bijna alleen op vijvers en werp hooguit 50 meter ver. Vind het onzin om daar zoon duren molens voor te kopen! Heb nu twee spro molentjes van 50 per stuk, maar vis steeds meer dus wat comfort is wel fijn! Nu nog uitzoeken welke het gaan worden! Is de 4000D dan niet wat voor je? (moderne versie van de alom bekende 3500B). Daar ga ik me eens in verdiepen. Heb nog geen keuze gemaakt en raven heeft wss volgende maand weer een korting actie dus tijd genoeg! Iemand anders nog tips? Altijd welkom! |
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Ondertussen heb ik een andere molen gevonden die me erg aantrekkelijk lijkt. Het is geen baitrunner maar een medium big pit.
Het gaat om de shimano speedcast xta. Hier zit een speciale spoelkop op die je heel makkelijk in kunt stellen. Heeft er iemand toevallig ervaring mee. De prijs staat me goed aan, alleen wil nog weten of er mensen zijn die tevreden zijn over deze molen.
Grz Jordy
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2014(UTC) Berichten: 74 Locatie: Breda
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik heb zelf de shimano big baitrunner LC. Moet zeggen, fijnste molens die ik tot nu toe heb gehad. Zeer ruime spoelcapaciteit (+/- 700 mtr) en echt super kwaliteit. Weet niet of ze deze bij raven hebben maar over het algemeen ben ik zeer te spreken over Shimano molens.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Hallo allemaal,
Ondertussen heb ik een andere molen gevonden die me erg aantrekkelijk lijkt. Het is geen baitrunner maar een medium big pit.
Het gaat om de shimano speedcast xta. Hier zit een speciale spoelkop op die je heel makkelijk in kunt stellen. Heeft er iemand toevallig ervaring mee. De prijs staat me goed aan, alleen wil nog weten of er mensen zijn die tevreden zijn over deze molen.
Grz Jordy
Je zou voor deze molen kunnen gaan, omdat het binnenwerk ervan prima in orde is. Maar toch zou ik liever nog eventjes wachten... en heel even door sparen zodat je eventueel biomaster, ultegra, die kant op kan gaan. Dan weet je zeker dat je top molens hebt. En dan kan je er ook 10 jaar of langer mee doen. Ik neem aan dat je nu ook wel molens hebt waarmee je het nog effe uit kunt zingen. En zoals Whitey al zei... er zijn vaak genoeg kortingsweekenden bij allerlei winkels. Als je daar op wacht... kom je een heel eind! b |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: thimon Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Hallo allemaal,
Grz Jordy
Je zou voor deze molen kunnen gaan, omdat het binnenwerk ervan prima in orde is. Maar toch zou ik liever nog eventjes wachten... en heel even door sparen zodat je eventueel biomaster, ultegra, die kant op kan gaan. Dan weet je zeker dat je top molens hebt. En dan kan je er ook 10 jaar of langer mee doen. Ik neem aan dat je nu ook wel molens hebt waarmee je het nog effe uit kunt zingen. En zoals Whitey al zei... er zijn vaak genoeg kortingsweekenden bij allerlei winkels. Als je daar op wacht... kom je een heel eind! b Ik ben ook aan het kijken geweest voor de shimano ultegra xtc, is kwa prijs niet heel veel duurder. Maar kun je mij vertellen wat hier evht beter aan is? Hij is iets luxer, maar bijv ook stuk groter zoals ik begreep. Ik zou best dat beetje extra nog uit willen geven als ik dan zeker ben dat er veel voordeel in zit |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Eerst geschreven door: thimon Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Hallo allemaal,
Grz Jordy
Je zou voor deze molen kunnen gaan, omdat het binnenwerk ervan prima in orde is. Maar toch zou ik liever nog eventjes wachten... en heel even door sparen zodat je eventueel biomaster, ultegra, die kant op kan gaan. Dan weet je zeker dat je top molens hebt. En dan kan je er ook 10 jaar of langer mee doen. Ik neem aan dat je nu ook wel molens hebt waarmee je het nog effe uit kunt zingen. En zoals Whitey al zei... er zijn vaak genoeg kortingsweekenden bij allerlei winkels. Als je daar op wacht... kom je een heel eind! b Ik ben ook aan het kijken geweest voor de shimano ultegra xtc, is kwa prijs niet heel veel duurder. Maar kun je mij vertellen wat hier evht beter aan is? Hij is iets luxer, maar bijv ook stuk groter zoals ik begreep. Ik zou best dat beetje extra nog uit willen geven als ik dan zeker ben dat er veel voordeel in zit De Ultegra types van Shimano zijn sowieso een stuk beter dan de types die jij eerder aangaf. De ultegra XTC ( Ik heb ze ook ) heeft een paar unieke nieuwe dingen waardoor het vissen niet alleen makkelijker, maar ook een stuk soepeler gaat. De voordelen er aan zijn: Slow oscelation system ( het zeer langzaam op en neer gaan van de spoel) Dat is voor de lijnopspoeling veel beter! De spoelcapaciteit is heel groot. De lijn zit hier zo mooi op dat kinken met de meeste lijnen onmogelijk is. De molen heeft een super stopper systeem. Dus totaal geen speling in de slinger ( draaihendel ) en ook totaal geen terugslag. En de eerste ultegra ( bij normale omgang ) die je hoort wanneer je binnen draait. Die moet nog komen. Ze draaien super sterk, super soepel en het zijn prachtige molens om te zien. Ook de slip heeft een mooi geluid en werkt heel soepel. Echt een enorme aanrader! Als ik jou was zou ik nog heel eventjes sparen dus... Je mag me altijd even een PB sturen voor foto's of meerdere info! b |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: thimon Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Eerst geschreven door: thimon Eerst geschreven door: Jordyboy1992 Hallo allemaal,
Grz Jordy
Je zou voor deze molen kunnen gaan, omdat het binnenwerk ervan prima in orde is. Maar toch zou ik liever nog eventjes wachten... en heel even door sparen zodat je eventueel biomaster, ultegra, die kant op kan gaan. Dan weet je zeker dat je top molens hebt. En dan kan je er ook 10 jaar of langer mee doen. Ik neem aan dat je nu ook wel molens hebt waarmee je het nog effe uit kunt zingen. En zoals Whitey al zei... er zijn vaak genoeg kortingsweekenden bij allerlei winkels. Als je daar op wacht... kom je een heel eind! b Ik ben ook aan het kijken geweest voor de shimano ultegra xtc, is kwa prijs niet heel veel duurder. Maar kun je mij vertellen wat hier evht beter aan is? Hij is iets luxer, maar bijv ook stuk groter zoals ik begreep. Ik zou best dat beetje extra nog uit willen geven als ik dan zeker ben dat er veel voordeel in zit De Ultegra types van Shimano zijn sowieso een stuk beter dan de types die jij eerder aangaf. De ultegra XTC ( Ik heb ze ook ) heeft een paar unieke nieuwe dingen waardoor het vissen niet alleen makkelijker, maar ook een stuk soepeler gaat. De voordelen er aan zijn: Slow oscelation system ( het zeer langzaam op en neer gaan van de spoel) Dat is voor de lijnopspoeling veel beter! De spoelcapaciteit is heel groot. De lijn zit hier zo mooi op dat kinken met de meeste lijnen onmogelijk is. De molen heeft een super stopper systeem. Dus totaal geen speling in de slinger ( draaihendel ) en ook totaal geen terugslag. En de eerste ultegra ( bij normale omgang ) die je hoort wanneer je binnen draait. Die moet nog komen. Ze draaien super sterk, super soepel en het zijn prachtige molens om te zien. Ook de slip heeft een mooi geluid en werkt heel soepel. Echt een enorme aanrader! Als ik jou was zou ik nog heel eventjes sparen dus... Je mag me altijd even een PB sturen voor foto's of meerdere info! b Bedankt voor je reactie thimon! Hier heb ik wat aan! Het is heel moeilijk om de verschillen van de molens allemaal te herkennen. Ik ga dus waarschijnlijk voor de ultegra, zie dat ze 35 euro per stuk meer kosten als de speedcasts dus zoveel meer is dat niet. Het is niet dat ik het geld niet hebt, maar vissen is een best duren hobby dus ga niet blind alles kopen wat ik tegen kom! Dat vind ik gewoon zonde van me geld! Maar ik ga binnen kort de molens is bekijken in een winkel en als ik tevreden ben gaan ze dan meteen mee! Naar huis! |
|
|
|
|
Weet iemand of de shimano ultegra XTC 1400 echt groter is als de 5500 of is alleen de spoel groter? |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik heb de Shimano xsc ook vast gehad in de winkel wil ze misschien ook kopen . en tussen de 5500 en 10000 en 14000 zag ik weinig verschil in grootte denk dat alleen de spoel groter is .
|
|
|
|
|
Bedankt voor je reactie tom. Ik denk ook niet dat de molens zelf groter zijn, maar heb ze nog nooit vast gehad dus weet het verschil niet precies. Ga zondag na carp zwolle dus dan zie ik het. Maar er zijn op verschillende site's serieuze acties en weet niet hoe lang die duren en hoe veel voorraad ze hebben. |
|
|
|
|
Eindelijk!! Ik heb de Shimano ultegra XTC 5500 gekocht op carpzwolle!! Voor een zeer scherpe prijs!! Ben er echt super blij mee en ga zeker ontzettend veel plezier met deze molens beleven! Dat weet ik zeker!! Bedankt allemaal voor de hulp!! Hier zijn ze dan: |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.