45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op carpfeeling, ik heb me al flink ingelezen op de site en moet zeggen, wat een mooie en duidelijk overzichtige site! En natuurlijk top dat die Carpcam er is, erg leuk om te zien.
Ik ben beginnend karpervisser en woon in Berkhout(NH). Daar vis ik regelmatig in de polder. Zelf heb ik er nog niets kunnen vangen helaas(op een stuk of 30 grote brasems na dan). Maar ze moeten er zeker zitten. Hopelijk met de nodige info op deze site kan ik mijn eerste biggetje verschalken
met vriendelijke groet,
Peter Servais
|
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Welkom op CarpFeeling Peter! Heel erg veel plezier hier en dat blanken gaat snel een einde aan komen Hoe vis jij meestal in de polder? Gr. Erwin
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
welkom Peter op deze geweldig mooie site, je zult je hier niet gauw vervelen. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik vis met een veilig loodsysteem (Het meest standaard systeem zeg maar).Loodje van 64gr. zonder leadcore, met een semi longshankhook van okuma. Als aas gebruik ik boilies of particals (kidneybonen, kikkererwten, mais uit blik enz.) Ik ben me dus ook al flink aan t inlezen wat de rigs betreft. Ik ben pas in t einde van de zomer begonnen, toen viste ik nog met een pennetje en een dikke wurm. Een paar weken daarna toch maar even echte spullen aangeschaft. 1x Cormoran speciland 2,75lbs + Prologic baitrunner 1x Ron thompson wizard 2,75lbs + Shimano Aero 10000c baitrunner 1x Ultimate majesty 2,25lbs + Ultimate 6020 freesystem baitrunner (als eventuele penhengel) onthaakmat Spro Strategy. Dus best aardige spullen om mee te beginnen. Heb je nog goede tips voor in de polder? Ik zat zelf te denken aan een snowmanrig oid. mvg Peter Bewerkt door de gebruiker vrijdag 26 november 2010 11:40:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-11-2010(UTC) Berichten: 354
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Welkom Peter op Carpfeeling! ik zou als je in de polder vist lekker op mais houden! de snowman kan wel alleen zal mais denk beter werken!
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Wat Tim zegt, koop een flinke baal mais en/of tijgernoten. Dit kost niets en werkt fantastisch in de polder. Neem een volle emmer gekookte mais mee (dit heb je zeker nodig als alles volgens plan gaat ) en strooi een paar kilo voor een rietkraagje. Simpel rigje met een een paar maiskorrels is meer dan voldoende om goed karper te kunnen vangen. Vaak leg ik zo'n 10 meter van de stek de andere hengel met daaraan een scopex pop-up (ook daar kun je een paar boilies bijvoeren). De hengel met mais is meestal de hengel waar het meeste mee gevangen wordt en met de boilie hengel vang ik dan meestal de leuke verrassingen. De grotere vissen dus. Zo heb ik al meerdere graskarpers van over de meter gevangen, maar ook aardig wat dikke schubkarpers. Gr. Erwin
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
welkom hier!
En goede tip Erwin.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
Welkom hier op CarpFeeling Peter............!
|
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2010(UTC) Berichten: 106
|
|
red de boom,eet een bever |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
welkom |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Bedankt voor de leuke reacties! en natuurlijk voor de Tip!
Ik zal het een en ander gaan uitproberen, in het voorjaar zal het waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan dan in het najaar. Mais, en dan vooral kippenmais lijkt mij wel een geschikt aas, ik ga t zeker uitproberen wanneer het weer de moeite is om te gaan vissen op karper. Het is nu iig een leuke tijd om me te verdiepen in diverse rigs en systemen en kijken wat het beste gaat werken.
Tot spreekse en een goede vangst!
mvg Peter |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-11-2010(UTC) Berichten: 339
|
hey peter welkom op cf en veel plezier
mvg nathalie |
leef het leven zoals je wilt ben zoals je bent en doe vooral wat je zelf wilt doen in je leven |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 19-11-2010(UTC) Berichten: 136
|
welkom peter en veel plzezier,
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 13-7-2009(UTC) Berichten: 974
|
Welkom op CarpFeeling Peter!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 11-1-2010(UTC) Berichten: 337
|
welkom hier je bent hier zeker op het juiste adres.... |
Gr Henk de platte koning. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.