logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
toby  
#1 Gepost : vrijdag 4 april 2014 20:58:44(UTC)
toby

5 ponder

hallo,

heeft iemand ervaring met deze molens. ik wil ze misschien gaan kopen.

alvast bedankt,
Sponsor
ferenc  
#2 Gepost : zondag 6 april 2014 08:27:03(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Prachtige molens met een bruut uiterlijk, alleen de slip is waardeloos. Dus ik raad ze je af. Hou het bij Shimano's of penn.
Andre  
#3 Gepost : zondag 6 april 2014 19:04:17(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Waarom is de slip waardeloos? ik heb ze gehad, en ik vond de slip echt super. Ik ze ze min of meer uit impuls weggedaan omdat ik iets anders wilde. Heel klein beetje spijt van wel, want ik vond het echt sublieme molens! Ik heb nu Daiwa Entoh's, maar die zijn qua slip niet beter (in andere dingen trouwens ook niet perséKnipoog.
Berster  
#4 Gepost : maandag 7 april 2014 09:47:39(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Ik heb ze ook en ze bevallen mij erg goed!
Qua slip is het denk ik gewoon wat je gewend bent, ik had hiervoor ook shimano's met baitrunner,daarna was het wel even wennen met de QD. Maar verder zou ik nu niet anders meer willen!

grt
Andre  
#5 Gepost : maandag 7 april 2014 11:47:01(UTC)
Andre

30 ponder

@ Berster: Afgezien van de quickdrag functie, hoe vind jij de slip van de windcast in vergelijking met de shimano's die je daarvoor had? Ik ben alleen maar Daiwa gewend, maar ik vraag me steeds stiekem af hoe de slip van Daiwa molens zich verhoud tot die van Shimano.

Ontopic: Het enige nadeel van de Windcast's vind ik de enooorme spoelcapaciteit. Ik had liever een ondiepere spoel gezien. Gelukkig is de spoel gemakkelijk op te vullen mbv wat opvulgaren oid :-).
dreamcatcher  
#6 Gepost : dinsdag 8 april 2014 10:38:07(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ik heb geen ervaring met de Z LD, maar wel met de windcast 5500BR LD. Ik was zelf altijd Shimano gewend en ben 2 keer uitgeweken naar het merk Daiwa. Vorig jaar heb de Daiwa windcast 5500BR LD gekocht en vond deze zo bedroevend slecht dat het bijna schandalig is dat deze molens uberhaupt verkocht worden.
Deze molen uit de windcast serie is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de windcast Z LD, maar komt volgens mij wel uit de zelfde reeks. Bij mij was het zo dat er bij 2 molens het veertje in de spoel was afgebroken(na 1 keer vissen) De molens zelf vond ik heel erg stroef draaien ondanks dat deze goed was ingevet. De slip voelde heel schokkerig aan en heb de molens ook direct teruggestuurd.
Ik heb toen 3 nieuwe molens gehad, alleen mocht dit niet baten. De klachten die ik had over de slip bleven aanhouden en werden voor mijn gevoel alleen maar erger.
Ik heb de molens toen verkocht aan iemand die hier geen problemen mee had(echte daiwa fan)

Vind persoonlijk de slip van een ultegra of bv een Shimano 6500b(Die ik bezit)veel soepeler dan bv de windcast serie.

Kortom....koop Shimano

Gr

Danny

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 april 2014 10:39:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Berster  
#7 Gepost : dinsdag 8 april 2014 11:17:50(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Ik kan niet echt een duidelijk verschil noemen tussen de slip van mijn Windcasts en de Shimano Aero's die ik hiervoor had,
alleen heb ik het gevoel dat ik wanneer ik tijdens het drillen de slip iets aan moet passen dat dit naar mijn idee nauwkeuriger en soepeler gaat met mijn windcasts dan met mijn Aero's, waarbij ik de ene x met ongeveer dezelfde slag de slip strakker zette dan de x ervoor.

grt
Andre  
#8 Gepost : dinsdag 8 april 2014 11:24:15(UTC)
Andre

30 ponder

Eerst geschreven door: dreamcatcher Ga naar gequote bericht
Ik heb geen ervaring met de Z LD, maar wel met de windcast 5500BR LD. Ik was zelf altijd Shimano gewend en ben 2 keer uitgeweken naar het merk Daiwa. Vorig jaar heb de Daiwa windcast 5500BR LD gekocht en vond deze zo bedroevend slecht dat het bijna schandalig is dat deze molens uberhaupt verkocht worden.
Deze molen uit de windcast serie is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de windcast Z LD, maar komt volgens mij wel uit de zelfde reeks. Bij mij was het zo dat er bij 2 molens het veertje in de spoel was afgebroken(na 1 keer vissen) De molens zelf vond ik heel erg stroef draaien ondanks dat deze goed was ingevet. De slip voelde heel schokkerig aan en heb de molens ook direct teruggestuurd.
Ik heb toen 3 nieuwe molens gehad, alleen mocht dit niet baten. De klachten die ik had over de slip bleven aanhouden en werden voor mijn gevoel alleen maar erger.
Ik heb de molens toen verkocht aan iemand die hier geen problemen mee had(echte daiwa fan)

Vind persoonlijk de slip van een ultegra of bv een Shimano 6500b(Die ik bezit)veel soepeler dan bv de windcast serie.

Kortom....koop Shimano

Gr

Danny

Al deze zaken herken ik in ieder geval niet van de windcast z die ik had. Ik vond ook vooral dat ze supersoepel draaiden. Veel soepeler en gebelanceerder dan de Entoh's die ik nu bv heb. Ik denk dat de baitrunner versie dan wellicht niet vergelijkbaar zal zijn.
ferenc  
#9 Gepost : maandag 14 april 2014 08:25:15(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Heb in totaal 8 windcasts in mijn handen gehad en bij allemaal stotterde de slip en had je een "start"moment. Zelfde als bij alle emblems die ik in het verleden heb gebruikt.

Slip moet zonder te haperen opstarten. Shimano's doen dat, Penn doet dat. Daiwa,soul en fox niet Angel
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.