Quote:Peter, ik begrijp je punt. Ik haak daar graag even op in.
Ik publiceer expres geen technieken of manieren hoe ik vis op de rivier. Dit met als reden dat ik gewoon graag laat zien wat ik mee maak en daarmee mensen wil vermaken. Ik heb zelf keihard moeten werken om succesvol te kunnen zijn op de rivier. Ik ga mijn tactiek niet zomaar openbaar gooien. Daar ben ik heel eerlijk in. ( je weet immers dat ik er op tegen ben iedereen alles op hun bordje te schotelen )
Begrijp me hierin goed! Ik schrijf mijn technische stukjes om mensen te motiveren en te helpen. Jij zult ook dingen hebben die je niet met anderen deelt toch Blij?
Wat betreft het verhaal korter en bondiger houden. Dat zou kunnen... Maar dan krijg je verhalen als:
ik ging naar het water, ik zette mijn spullen op, ik ving een vis, ik pakte mijn spullen weer in en ging weer naar huis, ik was blij.
Dat vind ik persoonlijk helemaal nergens naar klinken en op lijken.
Wanneer ik een verhaal uitschrijf zoals het daadwerkelijk verlopen is trek je mensen in het verhaal wanneer ze het lezen en voelt het een beetje alsof je het zelf beleeft. Dat is de bedoeling. Blij
Misschien is het jou voorkeur niet helemaal qua schrijfstijl, dat kan natuurlijk ook. Knipoog
Bedankt voor je feedback!
Groeten,
Thimon Klasse!
Thimon,
Ik snap dat je niet je hele tactiek openbaar wilt maken, ik dacht dat je artikelen bedoeld zijn als inkijk in jouw visserij, niet als verhaal over een sessie.
Een stuk diepgang zoals ik deze genoemd heb, zou er dan goed bij gepast hebben. Maar als het als een soort van dagboek bedoeld is, snap ik dat je niet verder wilt gaan dan je belevenissen aan de waterkant.
Persoonlijk sta ik anders tegenover het "geheimzinnige", ik ken de rivaliteit tussen vissers niet echt. Ik maak het dan ook niet vaak mee aan de waterkant. Elke karpervisser heeft zijn eigen manier van vissen en is er van overtuigd dat hij het "het beste" doet.
Een inkijk hoe een andere visser het doet zou ook een leuke aanvulling geweest zijn mijns inziens, en zou de lezer een andere inkijk kunnen geven en misschien wel leerzaam zijn.
Misschien is dit wel een beetje van, hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.. of ik ben gewoon naïef.
Ik geloof dat je onder kort en bondig het verkeerde verstaan hebt. Je hebt dit begrepen als kort en bondig je complete verhaal vertellen. Dan is er idd niets aan als je dit verteld als,
ik ging naar het water, ik zette mijn spullen op, ik ving een vis, ik pakte mijn spullen weer in en ging weer naar huis, ik was blij.Uiteraard wil je er een verhaal van maken en mensen in jouw belevenis meenemen, hier probeer ik je geen verbeterpunt op te geven.
Ik bedoel het meer als, dat als je iets omschrijft in je zinnen, doe je dit soms wat wollig. dit zou je soms ook wat korter en bondiger kunnen doen om het nog beter leesbaar te maken. (al is het misschien een beetje mieren neuken)
Het is jouw verhaal, dus als jouw schrijfstijl is zoals jij dat wilt moet je dat lekker zo laten.
Het zijn erg leuke verhalen zoals je ze schrijft, ik vraag me nu alleen af wat je verwacht aan eventuele feedback?
Bewerkt door de gebruiker woensdag 26 maart 2014 13:00:50(UTC)
| Reden: Niet aangegeven