Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-4-2013(UTC) Berichten: 10
Bedankjes: 3 keer
|
Hallo, ik fietste een weekje terug langs de willemsvaart in zwolle en zag daar nog aardig wat karpervissers zitten. ik had nog nooit over nagedacht om hier te gaan vissen maar gezien het aantal vissers moet het wel een goed watertje zijn. ik wil nu toch wel eens een poging gaan wagen. wie heeft er ervaring met dit water. Ik ben nog niet echt een ervaren visser dus ik ben opzoek naar een makkelijk stukje waar in ieder geval vis ligt. Alvast bedankt !!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ik ben zelf niet bekend met het water, maar er zwemt eigenlijk in elk water wel karper, maak gewoon een praatje met verschillende karpervissers, daar kan je ook veel van leren, dus gewoon proberen en rondvragen.
met vriendelijke groet Tycho Leushuis |
CarpRespect! |
Tycho Leushuis is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Sorry hoor... maar dit is gewoon weer een vraag om alles op je bordje te laten schotelen. Wat tycho ook al zegt. Je moet gewoon fanatiek gaan vissen en je weg proberen te vinden. Met de locals een praatje maken is een optie... maar 9 van de 10 keer geven die je toch geen info. Het is al moeilijk zat. En wat ik je over de willemsvaart kan vertellen ( ik kom zelf uit Zwolle ) Het water heeft een dunne bezetting met een stel slimme karpers. Je zult flink je best moeten doen. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
@Thimon, Ik ben het toch niet helemaal eens met je opmerking van het "alles op je bordje laten voorschotelen" Hij vraagt iig niet om met welke rig en aas je het beste kan vissen , dus helemaal hoef je het niet voor hem uit te kauwen... Toch snap ik je opmerking ook weer wel, want vragen waar je moet vissen op een water ligt natuurlijk vaak een beetje gevoelig bij de meeste vissers. Je zou hem natuurlijk wel een tip kunnen geven @Benji, Ik zou zeggen, ga op je gevoel af.. (Ik ben niet bekent op de Willemsvaart btw.) Zoek een plek met een hotspot of waar er bijvoorbeeld een andere sloot uitmond op de Willemsvaart. Probeer de vissen op te zoeken. Je komt (meestal) vanzelf in contact met de vissers/ een visser die er ook vist. Als ik af ga op wat Thimon zegt, hoef je er niet al te veel van te verwachten, maar misschien schiet je er toch wat mee op. Aan de andere kant is het ook leuk om het zelf uit te zoeken. Lees je ook goed in, artikelen over het vissen op kanalen en obstakelvissen zullen je zeker helpen. Succes. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
peter servais is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Eerst geschreven door: peter servais @Thimon, Ik ben het toch niet helemaal eens met je opmerking van het "alles op je bordje laten voorschotelen" Hij vraagt iig niet om met welke rig en aas je het beste kan vissen , dus helemaal hoef je het niet voor hem uit te kauwen... Toch snap ik je opmerking ook weer wel, want vragen waar je moet vissen op een water ligt natuurlijk vaak een beetje gevoelig bij de meeste vissers. Je zou hem natuurlijk wel een tip kunnen geven @Benji, Ik zou zeggen, ga op je gevoel af.. (Ik ben niet bekent op de Willemsvaart btw.) Zoek een plek met een hotspot of waar er bijvoorbeeld een andere sloot uitmond op de Willemsvaart. Probeer de vissen op te zoeken. Je komt (meestal) vanzelf in contact met de vissers/ een visser die er ook vist. Als ik af ga op wat Thimon zegt, hoef je er niet al te veel van te verwachten, maar misschien schiet je er toch wat mee op. Aan de andere kant is het ook leuk om het zelf uit te zoeken. Lees je ook goed in, artikelen over het vissen op kanalen en obstakelvissen zullen je zeker helpen. Succes. Klasse antwoord Peter. Wat ik bedoel te zeggen. Je ziet zovaak vissers die zulke vragen stellen dat je er moe van begint te worden. Ik moet zelf ook keihard werken om mijn vissen te vangen. Dat moet elke karpervisser. Het is indd zelf het allermooiste om alles uit te zoeken. Daar komt de meeste voldoening uit vandaan!! |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-4-2013(UTC) Berichten: 10
Bedankjes: 3 keer
|
bedankt voor jullie antwoorden !!
Het is zeker niet mijn intentie om me alles voor te laten kauwen maar zoals ik al zeg ben ik nog geen 1ste klas karper visser en vind stek keuze 1 van de moeilijkste dingen. vandaar dat ik soms even een duwtje in de goeie richting nodig heb. het is niet mijn bedoeling om iemand te vermoeien met dit soort vragen. Maar het forum is toch juist bedoelt om wateren, materiaal en dat soort dingen te bespreken ?
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga binnenkort maar eens wat visser vragen die daar vissen en een voerstekje aanmaken om te kijken of ik een visje kan vangen.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.