logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Truehobbies  
#1 Gepost : maandag 24 februari 2014 12:49:48(UTC)
Truehobbies

5 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Hey allemaal,

Ik open dit topic omdat ik gewoon benieuwd ben naar jullie ideeën. En dan wel over wat jullie denken dat het belangrijkste is
om te doen, hebben, willen of wat dan ook.
Vinden jullie bijvoorbeeld dat je aas het allerbelangrijkste is, of juist je rig. Een andere optie kan zijn dat je de stekbepaling
cruciaal vindt.

Zelf denk ik dat het belangrijkste onderdeel is om de vissen op je stek aan het azen te krijgen. Azen ze niet heeft je megamooi geknoopte rig absoluut geen waarde, is je gekozen loodsysteem zinloos en maakt het niet uit of je wel of niet hebt gepeild. Ik weet dat het in grote lijnen zeer nauw met elkaar verbonden is maar toch denk ik dat er een verschil is.

Wat denken jullie? Ik ben erg benieuwd waar jullie mee komen.
Ooit.....dat is wat we allemaal denken
Sponsor
JustMoes  
#2 Gepost : maandag 24 februari 2014 14:17:12(UTC)
JustMoes

10 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
Ik denk dat stekbepaling erg belangrijk is. Aas vind ik zelf niet zo heel spannend, de vis zal toch wel eten wat als 'veilig' gezien word.
Truehobbies  
#3 Gepost : maandag 24 februari 2014 14:52:28(UTC)
Truehobbies

5 ponder

Man
Nederland

Eerst geschreven door: JustMoes Ga naar gequote bericht
Ik denk dat stekbepaling erg belangrijk is. Aas vind ik zelf niet zo heel spannend, de vis zal toch wel eten wat als 'veilig' gezien word.

Gewoon om een discussie los te trekken; Denk je niet dat je met de juiste voertechniek vis naar een locatie kunt lokken om ze vervolgens daar tot azen te zetten?
big carp  
#4 Gepost : maandag 24 februari 2014 16:28:19(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
de vis aan het azen krijgen is idd belangrijk als de vis niet aast kan je hem ook niet vangen zelfs niet met 1000euro aan de haak ,
maar alles gaat hand in hand samen .
als er 1 schakel van de keting niet in orde is kan dat alles bepalen op uitzonderingen na Blij
het is de laatste meter die het hem moet doen zeg maar .
thanks big carp is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Truehobbies op 24-2-2014(UTC)
Truehobbies  
#5 Gepost : maandag 24 februari 2014 16:56:44(UTC)
Truehobbies

5 ponder

Man
Nederland

Eerst geschreven door: big carp Ga naar gequote bericht
de vis aan het azen krijgen is idd belangrijk als de vis niet aast kan je hem ook niet vangen zelfs niet met 1000euro aan de haak ,
maar alles gaat hand in hand samen .
als er 1 schakel van de keting niet in orde is kan dat alles bepalen op uitzonderingen na Blij
het is de laatste meter die het hem moet doen zeg maar .

Niks op aan te vullen. Wellicht had ik het topic anders in moeten zetten namelijk "Ik kom aan de waterkant en dan..." met als doel uitleg geven hoe jij het aanpakt aan de waterkant. Wat is je volgorde. Stekbepaling, aasbepaling, rig bepaling enz.

Dat is voor beginnende karpervissers best handig om te weten denk ik.

Mijn volgorde globaal is als volgt:
* Bij aankomst van het water even een rondje lopen om te kijken of er vis te spotten is
* Alles opzetten
* Stekken bepalen. indien nodig met boot en peilstok harde platen zoeken
* voerstrook leggen (even er vanuit gaande dat ik langer blijf zitten)
* rig bepalen
* materiaal nalopen (lijn niet beschadigd, haken scherp, knopen goed)
* Rig voorzien van aas
* nog een keer kijken of er vis te spotten is
* ingooien of uitvaren
* Alles nalopen
* wachten op de vis Tong

Bewerkt door de gebruiker maandag 24 februari 2014 17:02:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

big carp  
#6 Gepost : maandag 24 februari 2014 18:06:05(UTC)
big carp

25 ponder

België

Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik denk dat iedereen zijn eigen rituweel wel heeft . dit is hoe ik bepaalde dingen aanpak

ik begin altijd eerst wat te voeren als ik aan de stek kom om dan de bivvy op te zetten en DAARNA de stokken maar inorde te brengen .

ik ben zelf en opstakel visser dus dat is zoizo al en hotspot voor karpers .

zelf peil ik en water uit zonde dat ik ga vissen, en dagen vrijaf en gaan pijlen maar zo doe ik dat voor ieder stek die er is
en schrijf alles op zo hoef ik niet te peilen voor ik op die stek ga vissen maar staat het mooi in mijn boekje (tijd winst)
zo kan ik ook van thuis af al enkele plekken in gedachten houden waar ik die dag ga willen vissen ( hangt af van weer wind ....
zo hoef ik enkel maar te kijken naar die bepaalde plekken of er iemand zit en of er vis te bespeuren valt .

de avond voor ik vertrek overloop ik alles nog eens of ik alles bij heb en genoeg heb zo ook de rig's .
maak ik mijn eettas klaar leg de viskleren klaar en zo hoef ik nix anders te doen dan in te pakken en te vertrekken .
GEEN STRES meer van heb ik alles wel bij (en genoeg)of dat ik thuis iets vergeten ben wand eenmaal je naar het water kund vertreken wil je er ook zo vlug mogelijk zijn Blij Tong
schapermichael  
#7 Gepost : woensdag 26 februari 2014 12:35:14(UTC)
schapermichael

5 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Je huiswerk!

Zoeken, informeren, praten, observeren tijdens het vissen, verslagen lezen, artikelen lezen, uitzettingen nagaan, wateronderzoeken lezen, waterkaarten bekijken, google earth afstruinen en daarna fysiek kijken op locatie...
Al dat soort dingen zijn voor mij het aller belangrijkste om een vis te kunnen vangen. Daarnaast is geduld erg belangrijk.

Ik kan proberen de vis naar mijn aas te laten komen maar wat voor mij (als struinende visser) nog veel beter werkt, is het aas naar de vis te brengen. Daarvoor moet ik wel weten waar en wanneer de vis aanwezig is.

In algemene zin vind ik het aller belangrijkste dat iedereen met plezier vist en zoveel mogelijk weet wat hij/zij doet. Goed leren drillen zodat de vis het minste schade krijgt, een juiste manier van omgang van de vis op de kant en je materiaal afstemmen op je visserij horen daar in grote maten bij.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

http://pendingen.blogspot.nl/
DavidT  
#8 Gepost : donderdag 27 februari 2014 17:58:27(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het belangrijkste vind ik dat ik niet voor Jan met de korte achternaam naar de waterkant ga.

Om ervoor te zorgen dat ik zo weinig blank, werk ik m'n top 3 af.

- stek bepalen
- aaskeuze, sommigen denken te weten dat het niet uitmaakt wat voor aas je gebruikt maar die hebben waarschijnlijk nog nooit gezien hoe karpers aas negeren als het niet het juiste signaal afgeeft.
- techniek
Say hello to my little friend
thimon  
#9 Gepost : donderdag 27 februari 2014 18:19:39(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Mijn gedachte er over is kort maar krachtig:

Ieder water is anders en vraagt om zijn eigen aanpak. Op het ene water is aas belangrijk, het andere water totaal weer niet, daar vang je ze nog met een pepernoot!

Het is een samenhang en combinatie van factoren. Altijd zoeken naar wat het beste is.

Ik denk niet dat er één bepalende factor is dat echt overal geld....

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Truehobbies  
#10 Gepost : donderdag 27 februari 2014 21:09:31(UTC)
Truehobbies

5 ponder

Man
Nederland

Eigenlijk zitten we dus allemaal best op 1 lijn.

Stek, techniek, aas..allemaal erg belangrijke punten.
thanks Truehobbies is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 28-2-2014(UTC)
peter servais  
#11 Gepost : vrijdag 28 februari 2014 00:47:11(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik merk dat als het tijdens het opstarten minder soepel gaat waardoor ik wat oponthoud heb en uit mijn "focus" ben, dit mij uiteindelijk aanbeten kost. Dit begint eigenlijk al bij het uitpakken van de auto. Dus een goede voorbereiding is voor mij erg belangrijk. De volgorde van opzetten is voor mij niet belangrijk, zolang ik mijzelf maar niet op jaag en dit overhaast gebeurd.

Ik vis altijd instant, dus ik moet het hebben van de juiste plaatsing van mijn rig en attractief aas.
Ik kies dan altijd de stekken uit die ik wil bevissen, soms op gevoel, maar meestal uit eerdere ervaringen met deze stekken.
Daarbij laat ik mij ook vaak sturen door de windrichting en de weersomstandigheden op dat moment.
Daarna de stekken aanvoeren en bevissen. Het enige wat daarna belangrijk is, is rust op de stek en aan de waterkant.

Wat ik dus belangrijk vind.
- Vertrouwen/ "focus",
- Plaatsing van de rigs,
- Aas(strategie),
- Rust.

PS. Misschien dat een poll een goede toevoeging geweest was aan dit topic, dan moet je namelijk kiezen.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
tomvliet1998  
#12 Gepost : woensdag 26 maart 2014 15:16:42(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik vindt een juiste aassoort die veilig is en goed werkt belangrijk .
en het localiseren van de vis .
johanv  
#13 Gepost : vrijdag 28 maart 2014 08:23:27(UTC)
johanv

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Het allerbelangrijkste is de stekkeuze en daarnaast het goed opbouwen van een voerstek (voorvoeren!). Aas en rigs worden naar mijn mening zwaar overschat. Ik zeg niet dat het helemaal onbelangrijk is, maar in principe kun je met iedere boilie of partikel en een simpele rig karper vangen. Maar als je met je superboilie en de meest ingenieuze high tech rig vist op een plek waar geen karpers zitten...Dus...
thanks johanv is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Truehobbies op 30-3-2014(UTC)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.