logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
FP1997  
#1 Gepost : zondag 23 februari 2014 23:22:41(UTC)
FP1997


5 ponder

Lid sinds: 16-7-2013(UTC)
Berichten: 27

Hallo iedereen !
Ik en mijn vismaat mogen binnenkort een weeksessie doen op een onbevist privewater.
We hebben dit al een keer eerder gedaan en hebben ook goed gevangen maar al onze aanbeten waren snachts...
We hebben een volledige week dag en nacht gezeten en hebben enkel in de vroege en late uurtjes vis gevange
( zomer 2013 , het was superheet ).
Mijn vraag is nu , zou dit nu ook zijn ? En is er een bepaalde manier voor vissen overdag ook te laten azen ? Het is een natuurlijke vijver met een onbekent visbestand.

Alast bedankt !
PB spiegelkarper : 21,6 kg
PB schubkarper : 18.7

Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! Knipoog
Sponsor
Truehobbies  
#2 Gepost : maandag 24 februari 2014 13:25:59(UTC)
Truehobbies


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2014(UTC)
Berichten: 29
Man
Nederland
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bedankjes: 5 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Interessante vraag waar vast geen waterdicht antwoord voor is maar ik doe een poging.

Gezien de temperaturen die je aangaf is het niet geheel ondenkbaar dat de vissen overdag inactief zijn en zich meer in de bovenste waterlagen begeven. Uiteraard is dit geen standaard maar wel een veelvoorkomend feit. Mijn advies voor de warme dagen zou zijn om het op de korst, kattenbrokken of zig-rig te gooien.

Zodra de zon gaat zakken dalen de temperaturen en worden de vissen actiever. Aangezien de dagtemperaturen nu nog niet eens de 20 benaderen is er een goede kans dat je nu ook overdag gewoon vis kunt vangen.

Dit is puur mijn gedachte en niet een geschreven regel.
Ooit.....dat is wat we allemaal denken
FP1997  
#3 Gepost : maandag 24 februari 2014 19:14:45(UTC)
FP1997


5 ponder

Lid sinds: 16-7-2013(UTC)
Berichten: 27

Zeer logische redenering ! Bedankt !!
PB spiegelkarper : 21,6 kg
PB schubkarper : 18.7

Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! Knipoog
thimon  
#4 Gepost : maandag 24 februari 2014 19:36:11(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: Truehobbies Ga naar gequote bericht
Interessante vraag waar vast geen waterdicht antwoord voor is maar ik doe een poging.

Gezien de temperaturen die je aangaf is het niet geheel ondenkbaar dat de vissen overdag inactief zijn en zich meer in de bovenste waterlagen begeven. Uiteraard is dit geen standaard maar wel een veelvoorkomend feit. Mijn advies voor de warme dagen zou zijn om het op de korst, kattenbrokken of zig-rig te gooien.

Zodra de zon gaat zakken dalen de temperaturen en worden de vissen actiever. Aangezien de dagtemperaturen nu nog niet eens de 20 benaderen is er een goede kans dat je nu ook overdag gewoon vis kunt vangen.

Dit is puur mijn gedachte en niet een geschreven regel.


Jij kan het wel eens voor het grootste deel bij het rechte eind hebben. Zo denk ik er namelijk ook over! Blijb

Doorzetten wordt beloond!
Truehobbies  
#5 Gepost : dinsdag 25 februari 2014 11:19:56(UTC)
Truehobbies


5 ponder

Lid sinds: 21-2-2014(UTC)
Berichten: 29
Man
Nederland
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Bedankjes: 5 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht


Jij kan het wel eens voor het grootste deel bij het rechte eind hebben. Zo denk ik er namelijk ook over! Blijb



Dat doet me deugt Thimon Blij Ik neem het er juist van op die warme dagen. lekker beetje chillen, onderlijntjes knopen in de schaduw
en alles op het gemak voorbereiden voor de nacht die gaat komen.

Vaak ga ik zelfs even liggen in de middag. lekker met de deur open, windje door de tent, zonnetje erop...heerlijk! Daardoor blijf ik wel langer op in de avond en dat werkt voor mij prima.
Ooit.....dat is wat we allemaal denken
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.