logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
whitey  
#1 Gepost : zondag 19 januari 2014 11:34:58(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Iedereen hoort wel over "dressuurwater", maar heet dat water dan zo omdat er moeilijk karpers worden gevangen? wie bepaald dat het vanaf wanneer een "dressuurwater" is?
Het kan toch best zijn dat een onervaren visser wel beter vangt op dressuurwater dan een ervaren visser, enkel en alleen omdat hij net iets anders vist dan een ander ervaren iemand of anders dan dat de vissen er gewoon zijn?
"Dressuurwater" kan je dan ook water noemen waarin de karpers slimmer zijn dan de vissers dus??

"Ervaren visser": is dat dan een visser die veel karpers vangt of heeft gevangen altijd op hetzelfde "thuiswater"? ,of iemand die in het algemeen veel karpers vangt? of iemand die al 30 jaar op karpers vist <<< als je dan reeds 30 jaar op dezelfde manier vist, ben je dan ervaren?
Ik heb een 20 tal jaren op witvis gevist, dus heb ik ervaring? ja, daarom ben ik nog niet ervaren toch? Ik vis nu ongeveer 2 jaar op karper, ik ben enorm leergierig, vooral omdat Frank Lust, dit Forum (Lorenzo< dank u) me veel wijsheid hebben bijgebracht, dus moet ik nog x aantal jaren karpervissen eer ik een ervaren karpervisser word?
Enfin, ik denk dat dit een interessante discussie kan worden, met veel oordelen..
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
thimon op 20-1-2014(UTC)
Sponsor
nippie  
#2 Gepost : zondag 19 januari 2014 13:25:28(UTC)
nippie


15 ponder

Lid sinds: 18-7-2011(UTC)
Berichten: 115

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
dressuurwater.
een water waar de vissen steeds moeilijker te vangen zijn. bijv door altijd lijnen in het water en of over bevoering.
Vissen leer je door veel te vissen
whitey  
#3 Gepost : zondag 19 januari 2014 13:38:20(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Tja, ik weet wel wat de definitie "dressuurwater" betekend, maar dat was niet mijn vraag.
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
FisherDaniel  
#4 Gepost : zondag 19 januari 2014 21:52:28(UTC)
FisherDaniel


25 ponder

Lid sinds: 9-8-2012(UTC)
Berichten: 595

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Geen antwoord op je vraag maar naar mijn mening is een dresuur water een water waar gewoon ontzettend vaak wordt gevist en die vissen het leren kennen en niet meer in de trucjes trappen. als iedereen als een "ed skillz" gaat vissen en er komt een onervaren visser pakt hij het waarschijnelijk anders aan waardoor hij mischien een leuke kans maakt.
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Jorden  
#5 Gepost : maandag 20 januari 2014 01:35:50(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Mijn antwoord op je vragen:

het woord "Dressuurwater" word alleen maar toegewezen aan een water dat verkl**t is door overbevissing.
Wie bepaald wanneer een water een dressuurwater word? Meestal zijn dit de personen die het verkl**t hebben maar het niet beseffen.

Een ervaren visser bestaat niet in mijn ogen. Iedereen leert bij als hij gaat vissen en het maakt niet uit hoeveel je vist of hoeveel je al hebt gevangen, geen enkele sessie is hetzelfde! Knipoog

Ik vis ondertussen al sinds mijn 5e (ben nu 20), waarvan 9 jaar op karper en ik beschouw mezelf niet als een ervaren vissen Blij
Me...myself...and my rods!
freaky  
#6 Gepost : maandag 20 januari 2014 11:59:44(UTC)
freaky


25 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 564

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
tjah dressuur, ik hoor het mensen erg vaak zeggen maar heb er nooit last van gehad.
zo heb ik aantal jaren geleden op 2 hele drukke putjes gevist, en iedereen had het er over zwaar dressuur, zaten mensen te van vrijdag - zondag te viseen voor 1 of 2 visjes,
en ik pakte regelmatig samen met me vismaat 10 runs op een korte nacht, van ongeveer 12 - 14 uur. met uitschieters naar 23 runs in zo'n nachtje

wordt altijd gezegd anders doen dan anderen,
zo viste iedereen met boilies en ik met tijgernoten,
zo viste iedereen naar de overkant en viste ik midden in het water of langs eigen kantje
en op 1 van de wateren viste ik op een stek die nooit bevist werd, maar waar de vis elke avond langs trok, en dan is het altijd raak


betreft ervaren visser ben ik het met Jorden eens, bestaat niet
wel zijn er "goede" vissers, en dat vind ik dan mensen die heel veel tijd in hun vissen steken om een water echt te leren.
leer om te vangen, vang om te leren
DavidT  
#7 Gepost : maandag 20 januari 2014 21:27:43(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Onbevangen een water aanpakken, kan een voordeel zijn. Maar dat zal zeker niet overal zo werken. Misschien een keer ergens en dan nog een keer ergens anders met een flinke dosis geluk.

Ervaring komt met de jaren. Vissen, vissen en nog eens vissen onder zeer uitéénlopende omstandigheden.

Dat iemand ervaringen met je deelt, geeft je alleen theoretische kennis.

Wetenschap doe je op in het veld. Je kan iemand vertellen hoe de auto in beweging komt door te schakelen, gaspedaal en koppeling in te trappen. Zou het verstandig zijn om zo iemand direct de weg op te sturen?

Een sluwe vos zal in bijna alle gevallen meer en sneller vangen dan iemand met enkele jaren ervaring.
Say hello to my little friend
thanks DavidT is 4 keer bedankt voor deze nuttige post.
Ron van Houtum op 20-1-2014(UTC), thimon op 20-1-2014(UTC), Erwin op 21-1-2014(UTC), whitey op 21-1-2014(UTC)
Ron van Houtum  
#8 Gepost : maandag 20 januari 2014 21:37:38(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
je slaat de spijker op zijn kop Dave
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
PatricS  
#9 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 08:48:49(UTC)
PatricS


30 ponder

Lid sinds: 24-11-2011(UTC)
Berichten: 643
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Sluwe vos die je bent!
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
whitey  
#10 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 16:16:54(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Iedereen nu reeds bedankt voor de reacties, ik heb er alleszins al van opgestoken, ik heb nog een opmerking/vraag.

Soms (veel eigenlijk) zie ik aan de waterkant karpervissers met rodpod en 3 hengels erop en zie ik de lijnen mooi evenwijdig zowat 20 cm naast elkaar lopen.............. terwijl ik steeds mijn 2 buitenste hengels enkele meter naar links/rechts probeer te leggen en de middelste rechtvoor mij.

Dus wat is nu best?, 3 lijnen naast elkaar, als ik een vis was, dan zou ik het wel weten, maar waarom doen die vissers dat dan? omdat het mooi oogt? of doe ik het verkeerd?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
ronald308  
#11 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 16:41:57(UTC)
ronald308


30 ponder

Lid sinds: 24-7-2011(UTC)
Berichten: 790

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Ik doe het net zo als jou Whitey niks mis mee.
Meestal staan ze bij nog wel verder uit elkaar.
Zo beperk je ook dat een vis je andere lijnen oppikt.
Maar het staat natuurlijk wel mooier 3 hengels zo strak naast elkaar
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
DavidT  
#12 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 18:53:08(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Het best is waar je tevreden mee bent. Ik kan me voorstellen dat 3 lijnen naast elkaar vis afschrikt. Als de visser toch nog vangt en daarmee tevreden is dan is dat het best.

Ik vraag me af wat het effect is van 3 slappe lijnen naast elkaar. 3 Strakke is desastreus voor je sessie.

Maar alles waterpas, hangers, molenslingers en spoelen in dezelfde stand ziet er toch retestrak uit? Klopt, maar hoeveel waarde hechten vissen daar aan?

Zelf zou ik het risico niet lopen dus vis ik maximaal met 2 hengels. Waarom maximaal 2 hengels? Als het met 2 niet lukt dan lukt het met 3 ook niet.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 januari 2014 19:19:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
big carp  
#13 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 19:23:40(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
dressuurwater" = en water waar de vissen de klappen van de zweep kennen .1 lijndruk (druk bevist)2 voerdruk ( overdreven voeren ) ...
er zijn zeker nog andere reden (die ik hierboven heb gelezen )

wat is ervaring ... iedereen leert zijn hele leven lang ! je kan beter worden door de jaren niet door een of andere dikke bak te vangen .
l-o-r-e-n-z-o  
#14 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 20:17:04(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ik vis soms een op een water van 250meter op 250 meter er zitten max 15 vissen op.
Ik weet dat namelijk omdat het een privewater is en er mogen maar 4 mensen op vissen en ik ken ze alle 4 als we fotos vergelijken dan kom je rond 15 vissen het grote probleem is dat er enorm aanbod natuurlijk voedsel aanwezig is. Is niet echt dresuur maar ze zijn verdomd lastig te vangen en er wordt max 10 maal per jaar opgevist.
Whithy het is de belltrap . MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 januari 2014 22:28:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#15 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 21:14:06(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Om het nog moeilijker te maken.

Dressuurwater is een water waar de karpers moeilijk te vangen zijn, dus een moeilijk water, maar een moeilijk water is daarom nog geen dressuurwater me dunkt. Silenced

@lorenzo: de belltrap?

Bewerkt door de gebruiker woensdag 22 januari 2014 06:29:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
l-o-r-e-n-z-o  
#16 Gepost : dinsdag 21 januari 2014 22:26:43(UTC)
l-o-r-e-n-z-o


30 ponder

Lid sinds: 28-8-2012(UTC)
Berichten: 725

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Ik zal je een pm sturen het is tenslotte op een prive domein .MVG Lorenzo

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 21 januari 2014 22:27:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.