15 ponder Lid sinds: 27-1-2013(UTC) Berichten: 134 Locatie: Lommel Bedankjes: 9 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Hallo allemaal, Ik heb al een tijdje niet gevist en het begint nu weer te kriebelen om te gaan. Normaal vis ik alleen met goed weer. Maar het is nu lang niet zo koud als normaal in de winter dus wil toch eens kijken of ik wat gevangen krijg. Maar mijn vraag is, hebben jullie een aantal tips hoe ik in de winter toch kans op vis heb? Ik heb cf al flink afgestruind, Ik las dat ik sowieso goed op moet letten met voeren, de vissen zijn namelijk snel verzadigd. Ik wou toch even op deze manier wat info winnen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!! b Met vriendelijke groet, Jordy |
Vangsten 2014: 25 Persoonlijk record: 26 pond |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Probeer het bij bruggen, duikers en overhangende struiken/ bomen. Bij plekken die in de zon liggen en dus opwarmen willen ook nog wel vis te vangen zijn, dit zijn dan vaak de ondiepere stukken
Verder moet je de vis zoeken, vind je vis dan heb je kans dat er meer zitten. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2012(UTC) Berichten: 34
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Het belangrijkste is inderdaad je stekkeuze zoals peter ook aangeeft. Kies daarnaast voor klein en attractief aas. Hier vind je nog meer tips over wintervissen op karper.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 27-1-2013(UTC) Berichten: 134 Locatie: Lommel Bedankjes: 9 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Bedankt voor de tips! Ik ben nu lekker aan het vissen, lig tegen 2 rietkragen aan waar na mijn idee vaak karpers liggen. Ik vis nu met een pop upje en heb een klein beetje bij gevoerd. Als het geen succes wordt zoek ik morgen weer een nieuwe stek Mochten er mensen zijn die nog tips hebben hoor ik het graag! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 6-9-2013(UTC) Berichten: 11
|
Ik ga zondag een dag vissen, voor het eerst in Januari Heb net als jij de fora afgestruind... Naast wat je zelf al aangeeft en de tips hierboven is het volgens mij ook belangrijk om met licht verteerbaar aas te vissen (en idd heel weinig voeren). Ik ga zelf met wat mais en tijgernoten en heb ook nog een licht verteerbare boilie... En? Inmiddels al iets gevangen? Greetz, Victor
|
|
|
|
|
Ja idd heb weinig gevoerd enkel een paar versnipperde bollies, Kan morgen mis ook beter wat mais halen om bij te voeren! Heb helaas niks gevangen, had ik ook niet echt verwacht! Morgen eens een anders stekje zoeken! Er staat namelijk dat je niet te veel op de zelfde plaats moet vissen omdat de meeste vis op een plaats zit!
Wat voor stek ga je uitzoeken Victor? In de meeste artikelen staan verschillende dingen, de ene zegt vis zo diep mogelijk en de andere juist niet..
Grz Jordy
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 6-9-2013(UTC) Berichten: 11
|
Dat ben ik zelf ook nog aan het uitvogelen Er zijn idd verschillende dingen lezen en ik denk dat dat vast ook per water verschilt. Ik kan me zo voorstellen dat in de winter de zon ondiepe stukken kan opwarmen en/of de zon doordringt tot de ondiepere stukken en de karper opwarmt... Datzelfde werkt waarschijnlijk andersom met stevige kou... Dan zijn de diepere stukken met kuilen misschien juist weer aantrekkelijker. Maarja... wie ben ik! Zelf lees ik veel en ga dan vervolgens, icm mijn eigen verstand en logica, zelf aan de slag. Al doende leert men en ontwikkel ik mn eigen ervaringen en strategien... Heb pas afgelopen september de draad weer opgepakt na 10 jaar niet gevist te hebben dus ben voorlopig nog geen 50 ponder haha d Zondag ga ik op de stek waar ik vorig jaar begonnen en geëindigd ben. Omdat ik die stek nu wel redelijk ken en de wind ook goed staat zondag (als de voorspellingen kloppen). Denk dat we de zon ook wel gaan zien. Maar ook over die wind zijn er weer verschillende theorieën volgens mij Het is iig een mooie uithoek van de plas met flink wat beschutting bij een lange steiger en een eiland. Ik viste voor de steiger onderaan (2,5m diepte) een taluut en ga er zondag denk ik bovenaan vissen (1m diepte). De andere hengel onder de kant tegen het riet. Ben vanochtend op inspectie gegaan en een beetje gevoerd.. Zag bij aankomst en na het voeren wel flink wat aasbelletje maar dat kan ook lucht uit de bodem zijn geweest...
|
|
|
|
|
Dat is precies wat ik vandaag ook gedaan heb, veel informatie gewonnen en toen de keuze gemaakt waar ik ging zitten. Zat tegen 2 verschillende riet kragen aan. Waar ik van weet dat het niet erg diep is. De zon scheen vol op deze twee plaatsen en de wind kwam vanaf de andere kant. Het heeft helaas geen resultaat opgeleverd, maar door na andere te luisteren kun je veel leren!
Morgen ga ik het aan de andere kant proberen, daar ligt een grote boom over/in het water en weet dat daar altijd vis zit!! een nadeel je zit erg snel vast dus de truc is er ver genoeg vanaf liggen maar dicht genoeg bij om kans te maken op vis. De andere hengel gooi ik in het midden neer daar ligt een erg diep stuk waar ook regelmatig gevangen wordt. Zo zijn mijn kansen verspreid. Ik ben benieuwd of het gaat lukken, laat morgen weten als het gelukt is.
Bedankt voor je informatie!
Iemand nog meer tips?? Altijd welkom natuurlijk! |
|
|
|
|
Bedankt voor je reactie DoubleG! Het is inderdaad een goed artikel! Nogmaals bedankt! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
minder voeren dan zomers, de warmere plekken opzoeken: Duikers, bruggen, diepe stekken op ondiep water bijv. zodra het zonnetje gaat schijnen op het ondiepe gaan vissen omdat dit sneller opwarmt. |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
steken die in de zomer goed vangen kunnen in de winter ook best wat vis opleveren , opstakels zijn goede stek keuzes als de zon lekker schijnt ondiepe plekken of talus
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
ten eerste niet voorvoeren, doe als je uitgooit er een pva'tje aan en dat is genoeg, ten tweede ga niet op een nieuw water zitten maar een water die je bekend is en waar je ook regelmatig runs krijgt, ten derde leg 1 hengel op een stek waar je goede ervaring mee hebt, bijvoorbeeld waar je in de zomer veel of vaak hebt gevangen, met je 2e hengel zou ik om het uur verplaatsen van stek om de karpers te zoeken, ga ook bij uitgangen, bruggen enz. zitten, daar zitten ze naar mijn idee in de winter vaker omdat het water daar iets warmer is dan elders, ik zelf ben er van overtuigt dat als je in de winter een brasem(pje) vangt dat je goed zit, want naar mijn idee als er brasem zit moet er vast ook wel een karper tussenzitten.
Met Vriendelijke Groet Tycho Leushuis |
CarpRespect! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.