|
Nee, het gebruik van photoshop is 'not done'
|
9
|
|
|
Zolang het alleen om kleurcorrecties gaat ...
|
22
|
|
|
Ik wou dat ik het kon, creatief met foto's
|
3
|
|
|
Anders...
|
2
|
|
Gasten kunnen niet stemmen. Registreer jezelf.
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Gisteren raasde er een filmpje over Facebook waarin te zien was hoe een zeer behendige photoshop artiest zijn 'spiegelkarpertje' in luttele minuten omtoverde in een bak van minimaal 40 pond. Na aanleiding van het artikel van vandaag hebben we besloten een poll aan te maken om jullie mening hierover te peilen. Kan Photoshop? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 januari 2014 22:58:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik ben grafisch vormgever dus zou het wel kunnen, heb het filmpje ook gezien.
Mij gaat het gelukkig niet om de grote en het stoer kunnen doen met de vis maar om de ervaring dus nee ik bewerk NIKS!
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Het was een leuk stukje Erwin!
Het is leuk om te laten zien en wat je allemaal kan met fotoshop. Maar om je foto's echt te photoshoppen en je vangst (zoals in het filmpje) groter te maken om er daarna populair mee te gaan doen vind ik eigenlijk meer je zelf voor de gek houden. En stiekem ook wel erg triest. Het filmpje laat zien dat het kan dus het zal dan ook zeker gebeuren.
Als je je foto's die over of onderbelicht zijn met photoshop verbetert vind ik dit wel weer goed. Ook het bijsnijden van je foto om zo de foto meer op jou en de karper te richten en overbodige informatie/ storende dingen van je foto te verwijderen vind ik ook prima. Dit veranderd niets aan je vangst en zorgt ervoor dat je toch nog een mooie foto hebt van je vangsten terwijl de foto's mislukt waren.
|
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Je bent een triest figuur als je je vis zo bewerkt dat die groter lijkt
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Ik gebruik af en toe wel photoshop, maar dit is dan meestal om de foto wat bij te snijden of iets helderder te maken ofzo... Een vis groter laten lijken is not done, je houdt er enkel jezelf mee voor de gek.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik heb geen seconde gedacht dat de maker van het filmpje dit vaker doet. Niet omdat hij het niet goed doet, maar omdat hij het anders niet zo op het internet had gegooid. Het is denk ik gewoon om te laten zien dat het kan (en hoe goed hij het kan). Ik vond het vermakelijk om te zien als ik eerlijk ben.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-1-2014(UTC) Berichten: 97 Locatie: Hoeksche Waard Bedankjes: 13 keer Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
|
Foto bewerken kan erg nuttig zin met bv reflecties, licht val kleur etc. Maar als je de grootte van je vis aanpast neem je alleen jezelf in de maling. |
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
anders,
moet hier vaak een foto 'bewerken"" al gaat het alleen om een emmer eraf knippen. voor de rest not done in mijn ogen. zelfs geen kleur corectie |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ik ERGER mij er al aan dat mennsen hun vissen vooruit steken om groter te doen lijken !!!!
zoals lodewijk zeg :alleen vergrooten of verkleinen van en foto of net die emmer eraf knippen kan wel
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik gebruik het wel alleen voor de achtergrond onduidelijk te maken bij te snijden en kleurcorrecties . vergroten of die toestanden is gewoon zielig . je liegt en bent er trots op ook nog kortom je eigen probleem .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Ik gebruik het alleen voor kleurcorrectie.. De mensen die hun vissen vergroten met photoshop laten het vast niet alleen bij hun vissen. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
whahahahaha dan valt de waarheid helemaal tegen hahaha
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Kan iemand mijn weinige biljetjes van 50 euro wat photoshoppen tot ze 500 euro worden? lijkt me niet zo moeilijk toch? enkel een nulleke bijplaatsen toch? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Eerst geschreven door: big carp ik ERGER mij er al aan dat mennsen hun vissen vooruit steken om groter te doen lijken !!!!
zoals lodewijk zeg :alleen vergrooten of verkleinen van en foto of net die emmer eraf knippen kan wel waar hoor jij mij zeggen vergroten??? ik zeg alleen emmer ed eraf knippen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
o ja voor sommige roman schrijvers moet het zust zijn ze : vergroten of verkleinen is ok ZEG IK of zoals lodewijk zeg / DIE EMMES ER AF KNIPEN dus we steken massaal de vis maar vooruit dan Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 april 2014 07:08:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 7-7-2013(UTC) Berichten: 17 Locatie: Nederland
|
Een beetje Photoshop om de belichting te veranderen en bij te snijden vind ik nog kunnen. Maar om nou een karper totaal te veranderen vind ik ''not done'' ! Het mooiste is gewoon een (bijna) onbewerkte foto.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.