logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mats Van Gestel  
#1 Gepost : dinsdag 7 januari 2014 20:40:58(UTC)
Mats Van Gestel

Nieuwe uitzetting

Ik ben al even aan het kijken voor nieuwe molens en heb eindelijk genoeg geld. Ik twijfel namelijk tussen de daiwa windcast z en de daiwa tournement s5000t. Graag jullie mening hierover Tong
PB schub: 18.7 kg
PB spiegel: 21.6 kg
Sponsor
Mats Van Gestel  
#2 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 12:32:30(UTC)
Mats Van Gestel

Nieuwe uitzetting

Heeft iemand misschien ervaringen met een van deze molens ? Like
DavidT  
#3 Gepost : dinsdag 14 januari 2014 16:49:54(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Dat je nu nog steeds nieuwe Tournies kan kopen zegt genoeg.
Say hello to my little friend
Erwin  
#4 Gepost : woensdag 15 januari 2014 09:27:15(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Lastige keuze aangezien het qua techniek vrij verschillende molens zijn. De tournaments zijn echte 'oldtimers'. Dit merk je in alles. Ze hebben terugslag, geen quickdrag, draaien minder soepel en maken geluid. Wel is het zo dat deze molens niet een fantastische slip hebben, erg betrouwbaar en dat ze niet stuk te krijgen zijn. Een echte kwaliteitsmolens. Zie het een beetje als oude zo'n legerjeeps. Weinig comfort, maar oerdegelijk. Een molen die door veel topvissers nog steeds wordt gebruikt.

De windcast is een nieuwe generatie. In mijn ogen iets minder van kwaliteit maar het loopt allemaal heel erg soepel en ook hier heb je een fantastische molen aan. Goede slip (quickdrag), grote diepe spoel en (vooral voor die prijs) een erg goede molen.

Als ik jou was zou ik naar een hengelsportzaak gaan waar beide modellen liggen. Je kunt ze even vasthouden en er aan draaien en dan zul je meteen merken wat ik bedoel.

Gr. Erwin
Mats Van Gestel  
#5 Gepost : woensdag 15 januari 2014 14:07:31(UTC)
Mats Van Gestel

Nieuwe uitzetting

Bedankt voor de uitleg. Ik ga binnekort zeker eens een kijkje nemen. Ik denk dat het de windcast z gaat worde aangezien hij tg ook wel een stuk goedkoper is en zoals je zelf zegt is het ook een zeer degelijke molen Like
Pascal Warrens  
#6 Gepost : donderdag 16 januari 2014 19:05:58(UTC)
Pascal Warrens

Nieuwe uitzetting

Man
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoi Mats,
ik ben in het bezit van de Daiwa Windcast Z model. Ik heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn GOOD OLD Shimano 4500 USA modellen.
Ik heb er nu iets ongeveer 2 jaar mee gevist en enkele maanden geleden toch besloten om terug over te stappen naar Shimano (Big Baitrunner XT-A long cast model)
Ik vindt de Windcast een zeer lekkere molen om mee te vissen, maar deze heeft toch zijn beperkingen. Het ligt eraan waar je ze wil inzetten. Ik ben erachter gekomen dat ik toch liever met 2 aparte slip instellingen wil vissen.
Er zijn zeker wat min puntjes aan deze Windcast molens op te noemen, maar in het algemeen vindt ik het een goede keus betreft, prijs/kwaliteit verhouding.
Gr. Pascal
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.