logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bas Heijns  
#1 Gepost : zondag 24 november 2013 12:36:57(UTC)
Bas Heijns


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2013(UTC)
Berichten: 23

Ik ben benieuwd of er ook gebruik gemaakt wordt van smaakpoeders/versterkers voor het bereiden van boilies. Dus dat een Pineaplle boilie ook echt (voorzover wij dat kunnen vaststellen) naar ananas smaakt. Dit eventueel ondersteund met een smaakversterker. Kortom iets anders dan de boilie naar Pineaplle te laten ruiken dmv een flavour. Zijn er mensen die het gebruiken en wat is jullie ervaring ?
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : zondag 24 november 2013 16:10:49(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Das lekker. Jij bent toch een aasgoeroe?

Wil je eens iets anders?

Lucta S.A.
Benelux (Feed Additives)Mr. Willem van der Kolk
Stad en Landschap, 50
2923 BN. Krimpen a/d Ijssel
Netherlands
Phone.: +31 (0) 180-553035
Mobile: +31 (0) 653720365
[email protected]
Say hello to my little friend
Bas Heijns  
#3 Gepost : zondag 24 november 2013 17:59:20(UTC)
Bas Heijns


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2013(UTC)
Berichten: 23

@DavidT, we zijn benieuwd naar wat anderen van deze manier van benaderen vinden of hebben ervaren.

Dus de vraag is wie laat zijn deeg echt naar Chocolade smaken en niet alleen ruiken ?!
Gebruikt u dan ook hulpstoffen om de smaak nog krachtiger in het deeg te krijgen?

Uiteraard zijn er nog verschrikkelijk veel andere additieven om ons aas/voer op smaak te brengen.
Wat voor product vindt jij (DavidT)goed van Lucta S.A. ? We kennen het bedrijf zelf niet, uiteraard wel vergelijkbare.

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 november 2013 18:02:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

big carp  
#4 Gepost : zondag 24 november 2013 19:12:37(UTC)
big carp


25 ponder

Lid sinds: 10-8-2012(UTC)
Berichten: 511
België
Locatie: stekene city

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
wel handig als al je eten op is kan je u eigen bollen eten , mss iets voor met nieuwjaar aan de gasten aan te bieden .
Breede lachd lBlij#
DavidT  
#5 Gepost : zondag 24 november 2013 22:05:03(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik heb gevist met boilies die op smaak werden gebracht met toevoegingen die in de voedingsindustrie worden gebruikt.

Altijd lastig om te zeggen wat hier de toegevoegde waarde van is. Maar het verhaal van geschikt voor menselijke consumptie sprak me wel aan.
Say hello to my little friend
Michael Horn  
#6 Gepost : maandag 25 november 2013 00:32:38(UTC)
Michael Horn


20 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 307

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
volgend jaar bij bas in de winkel, boilies gebasseerd op de ervaring van mensen uit dit topic Tong
Bas Heijns  
#7 Gepost : zaterdag 30 november 2013 11:05:26(UTC)
Bas Heijns


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2013(UTC)
Berichten: 23

@DavidT, denk dat er nog veel mogelijkheden zijn die nog niet toegepast worden. Welke boilie smaakt nu echt naar Chocolade ? Misschien hoeft dit ook niet of voegt het niets toe. Ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn.
Wat voor soort toevoegingen gebruik je zo al ? Gaat niet om namen maar bijvoorbeeld zoetmakers, likeuren etc ?

@Horn, inmiddels hebben we verschillende (30) smaakmakers in ons assortiment om deeg echt naar iets te laten smaken. Uiteraard is het belangrijk of er verschil mee gemaakt kan worden.
ferenc  
#8 Gepost : zaterdag 30 november 2013 12:42:56(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
De vele vismelen en kruiden worden als smaakmaker gebruikt. Ook propt men echt (gedroogt)fruit in boilies. Maar is het allemaal nodig? Denk zowiezo dat men veeeeeeeeeeelste moeilijk denkt over boilies.
DavidT  
#9 Gepost : zaterdag 30 november 2013 16:32:47(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Hoi Bas,

Mijn visserij is grotendeels belachelijk simpel. Vissen die nauwelijks belaagd worden, zijn mijn targets. Liever iets kleiner met karakter dan groot en geen karakter. Een high tech ding of iets anders dan de rest hoeft er bij mij dus niet aan te hangen.

Knoflookolie vind ik lekker ruiken dus dat gaat er in. Een boilie moet in mijn situatie iets zijn om voor terug te zwemmen omdat ze er voedingsgewijs iets aan hebben zonder haken van anderen te moeten ontwijken.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 30 november 2013 17:53:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Bas Heijns  
#10 Gepost : zondag 1 december 2013 13:28:24(UTC)
Bas Heijns


5 ponder

Lid sinds: 24-8-2013(UTC)
Berichten: 23

@Frenenc of het nodig is is aan een ieder zelf natuurlijk. Snap je gedachte, op dit moment wordt er
alles uit de kast gehaald om iets nieuws te bedenken. Dat is natuurlijk niet altijd nodig, het gaat er
immers ook nog om of je KUNT vissen.

Toch zijn we ervan overtuigd dat er nog veel te leren valt en mogelijk te verbeteren. Een vraag waar wij al jaren mee bezig zijn, zijn de acceptatieverbetereaars die gebruikt worden in de diersector. We hebben er een haast een studie van gemaakt. Hoe wordt het voer makkelijker opgenomen. En als je kijkt wat er allemaal afgewogen wordt om een zo snelmogelijke groei te realiseren of juist een evenwichtigere groei dan kunnen we hier ook nog wel wat van leren in het karperwereldje.

@DavidT, goed om te horen dat dat je beleving is! Top. Toch denk ik ,juist, dat maagdelijke vissen moeten wennen aan aas met hun specifieke: vorm, smaak(acceptatie), kleur etc. of nemen ze sneller iets anders dan een boilie ?

Nog anderen met ervaringen ?

ferenc  
#11 Gepost : zondag 1 december 2013 17:14:09(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Bas

Verschil met kweekvis en karper in zijn natuurlijke omgeving is het natuurlijke voedsel aanbod. Denk dat je "wilde"karper niet moet benaderen als kweekvis.

1 ding ben ik met je eens. Er moet een manier zijn om idd je aas sneller te laten pakken. Op sommige wateren gaan per dag 100vissen over de stek heen en ze kijken niet eens na het aas. En dit zijn grote zware oude vissen die veel eten. Doorbreek je dit dan heb je pure chaos B)
DavidT  
#12 Gepost : zondag 1 december 2013 21:24:11(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Nauwelijks betekent niet automatisch maagdelijk. Wat er in het verleden is gebeurd, weet ik niet. Ik heb het geluk dat ik naast een fort van de Amsterdamse Stelling woon en als één van de weinigen mag vissen in de gracht. De vissen hier worden nauwelijks belaagd maar gaan vol voor de boilie.

Het valt me wel op dat kleine schubs makkelijker te vangen zijn met mais. Ik heb het vermoeden dat het dan om niet gekweekte vissen gaat. Gekweekte vis is eenvoudig te vangen. Uitgezette spiegels worden niet voor niets al snel teruggevangen.

Tijdens de paai heb ik een keer 2 spiegeltjes onder m'n neus gevangen binnen 5 minuten maar de schubjes die tot vele malen in de meerderheid waren het aas negeerden en er zelfs van leken te schrikken.

Dit jaar iets merkwaardigs meegemaakt op een randmeer. Volgend jaar zal ik voor de helft minder met boilies vissen.

Say hello to my little friend
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.