logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
aircooled  
#1 Gepost : zondag 10 november 2013 19:08:57(UTC)
aircooled

15 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben een van de vissers die door gaat tot er ijs op het water staat.
Zijn er nog???
Ik voer niet meer en vis met een felle bol nu look, paprika tijgernoten met eens smaakje ezv of met aardappellen of kaas
Nu is mijn vraag met wat vissen jullie nu?
En klopt het dat de vis niet bijt ik heb er nog niet veel van gemerkt de voorbije twee jaar.
Het is moeilijker maar ze bijten wel nog.
In elk geval morgen trotseer ik de koude nog eens.
Sponsor
StijnD  
#2 Gepost : dinsdag 12 november 2013 13:18:30(UTC)
StijnD

15 ponder

Interessant topic… ik kan ook nog wel wat winteradvies gebruiken voor rivier en kanaal.

Naar mijn gevoel is het in de winter een kwestie van de vis te vinden. Ze trekken niet meer of minder rond (ik vis vooral op kanaal).
Vorig jaar ben ik ook de hele winter doorgegaan, maar met weinig succes. De vissen die ik ving, waren bijna allemaal overdag op levend aas (wormen & maden).

Blanken is een kunst.
ferenc  
#3 Gepost : dinsdag 12 november 2013 13:47:28(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Op kanalen trekken ze nog wel rond, tenzij ze de mogelijkheid hebben om zich te verschuilen. Lijk me sterk dat ze midden in de vaargeul op de bodem gaan liggen.

Wintervissen = karper zoeken. Heb je deze gevonden kan je nog prima vangen.

Kwa aas, zelfde als in de zomer maar dan kleiner en minder. Pva stickje met een paar 15mm boilies gaan het voor mij doen.
freaky  
#4 Gepost : dinsdag 12 november 2013 13:54:09(UTC)
freaky

25 ponder

de winterperiode vis ik altijd met het pennetje,

meerdere stekjes maken en afvissen, voordeel van de winter is dat het water vaak iets helderder is en je dus ook zeer makkelijk kan zien op je vis op je stek hebt of niet

zo hoef je niet uren in de kou te zitten wachten op niks, voor mij is het pennen in de winter afgelopen 2 jaar zeer productief geweest, en vorige winter zelfs meer gevangen dan in de rest van het jaar
leer om te vangen, vang om te leren
thimon  
#5 Gepost : dinsdag 12 november 2013 13:57:26(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Ik heb twee keer een winter geprobeerd om ze te vangen. Helaas met erg weinig succes. Ik kies er nu iedere winter voor om met dood aas op snoek te vissen. Een erg leuke visserij vind ik. Je kan vaak meerdere aanbeten op een dag verwachten, en zo blijf je lekker in beweging. Een bijkomend aangenaam feit is dat je meestal met dood aas de grotere exemplaren vangt. Vissen van een meter en meer is beslist geen uitzondering.

Wellicht voor andere mensen hier op het forum ook een leuk idee voor de winter. Blij

Succes iedereen. Blijb
Doorzetten wordt beloond!
StijnD  
#6 Gepost : dinsdag 12 november 2013 15:04:51(UTC)
StijnD

15 ponder

Ik ga deze winter ook eens een snoek proberen te haken, maar spijtig genoeg niet zoveel goed snoekwater in België.

S.
Blanken is een kunst.
Michael Horn  
#7 Gepost : dinsdag 12 november 2013 16:09:13(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Ik wil ook wel wat meer informatie over het wintervissen op karper. Ik dacht juist wel dat ze lekker diep in de vaargeul lagen. Ondiepe plekken met overhangende bomen kan dus ook of wat moet ik verwachten?

Freaky heeft het over kunnen zien of er vis op de stek zit, dat is dan wel erg helder en/of ondiep?

Ik heb er pas 16 dit jaar en mijn doel was 20 dus dit zie ik graag nog lukken!!

'de vis zoeken' waar moet ik daarbij aan denken?
Ondiep, diep? beschutting of juist een lekkere diepe vaargeul/kuil...sierwatertjes nog een optie of echt het kanaal?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 november 2013 16:09:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

freaky  
#8 Gepost : dinsdag 12 november 2013 17:41:03(UTC)
freaky

25 ponder

Boudewijn Margadant schreef:
In vier uur tijd vang ik drie karpers. En dat op nauwelijks veertig centimeter water, bij bewolkt weer, een temperatuur van onder het vriespunt en op de windkant!

http://karperwereld.nl/b...ener-boudewijn-margadant

http://karperwereld.nl/b...rkarper-zoeken-boustails

2 artikeltjes op KWO over het wintervissen van Boudewijn, toch een man die heel erg veel tijd in ze visserij steekt en daardoor ook vaak zijn vissen weet te vangen.

http://boustails.blogspot.nl , zijn blog, interessant leesvoer

@ Micheal, erg helder, vooral als er al ijs heeft gelegen en dat is gesmolten, op sommige wateren kan ik dan tot ong 1 1/2 a 2 meter kijken.
soms zie je de bodem ook niet maar wel schimmen over je stek, of wapperende staarten omdat de vis aan het azen is

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 november 2013 17:43:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

leer om te vangen, vang om te leren
stift  
#9 Gepost : dinsdag 12 november 2013 17:57:32(UTC)
stift

Nieuwe uitzetting

winter vissen is moeilijk maar als je ze weet te vinden, en weet wat de trek route is het al een stuk makkelijker
vaak azen ze kort dus klein aas lijkt me beter, bij koude nachte met nachtvorst is een blank vaak het resultaat volle maan is voor mij ook een tijfel of ik me stokken pak, vaak een winterdag met een zonnetje wil nog weleens een vis opleveren. laat voor mij de nachtvorst nog maar wegblijven, dan kan ik me blank maand goed maken!Blijb
Maxweasel  
#10 Gepost : dinsdag 12 november 2013 22:11:23(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ik blijf ook doorgaan tot het toe ligt! Blij Dit weekend nog 24u sessie gehouden, maandagmorgen wakker geworden en alles was bevroren... Swingers vast, hengels vastgevroren in beetmelders, etc...

Spijtig genoeg niets gevangen, echter wel veel korte runs gehad... Snap het niet goed, vis vertrekt voor een meter ofzo, stopt dan, swinger zakt niet terug dus geen lijnzwemmer... Vismaat die mee was idem, terwijl de rigs toch totaal anders waren. Nog een andere vismaat (we waren met 3) had hier geen last van, maar de 2 runs die hij gekregen heeft gingen wel door...

De vismaat die er wist te vangen heeft wel het minste gevoerd van ons 3. Dus hij krijgt minder activiteit maar vangt ze wel. Ik hoop om volgend weekend nog een nachtje te kunnen doen.
Gielen_24  
#11 Gepost : dinsdag 12 november 2013 22:52:23(UTC)
Gielen_24

15 ponder

Ik ben overgeschakelt op 14mm boilie's meestal 2 op een hair (ga nu eens proberen met 1 enkele 14mm boilie) en dan pva zakje met gecrushte boilie's maar dat heeft me tot nu toe enkel brasem op gelevert Teleurgesteld
Dus volgdende keer gewoon boilie's in doen
Nu het toch wel goed aan het afkoelen is toch maar eens kijken voor een heater om me (bus of shelter) op te warmen

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 november 2013 22:53:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

CarpAlicious  
#12 Gepost : woensdag 13 november 2013 19:12:41(UTC)
CarpAlicious

5 ponder

Ik heb niet veel gevangen laatste tijd totdat ik het helemaal anders heb aangepakt. Niet meer voorvoeren kleine Bollies tussen 12 en 16 mm.
Dan een Pva zakje met vier Bollies erbij en dat is het, je moet wel kijken naar een hele attractieve bol of eventueel je Bollie bijv. in aminol dippen.
Je moet ze in de winter echt gaan zoeken, wachten heeft "bijna" geen zin.

Ik ben ook van plan lekker door te blijven vissen tot het ijs erop ligt!
Heatertje aangeschaft op de jaarbeurs en knallen maar!

Gr Merijn
Soms lijkt het of mijn delkims gewoon uitstaan!? Just keep fishing
FisherDaniel  
#13 Gepost : donderdag 14 november 2013 01:40:10(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Ja ik vis door todat het ijs het niet meer mogelijk maakt. zelf voer ik een half gandje crunshde boilies en that's it. geen pellets of pva want dat lost amper op in die temperatuur. winter vis ik graag met een zoete bol. Maar anders zijn kan ook werken, was Afhelopen jaar een man die er in de volle winter 10 kg voer in 2 wekem voerde, totaal onverwacht ving hij de topvis en 8 andere vissen in 1 nacht in de winter!! erg interessant dat.

hier kom ik nog op terug
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
ferenc  
#14 Gepost : donderdag 14 november 2013 20:43:02(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Door te blijven voeren kan je de vis actief houden. Vaak op wateren waar meerdere mensen vissen zijn de vissen actiever dan onbeviste wateren.
Jordy Paauw  
#15 Gepost : donderdag 14 november 2013 21:29:04(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
@ daniel, dat is minder als een kg per dag. Valt nog wel mee. Heb je ze op een schrale bol dan kunnen ze die gewoon blijven eten. Gewoon schrale bollen met een open en grofe stuctuur.

Mvg; Jordy Paauw
Geniet en drink met je maten!
KevinR  
#16 Gepost : zondag 24 november 2013 01:46:29(UTC)
KevinR

Nieuwe uitzetting

Ik heb goede dingen gehoord over voederen met (gekleurde) maden en dan met een kleine pop-up vissen.
FisherDaniel  
#17 Gepost : dinsdag 26 november 2013 16:07:40(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
komt goed
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Airrider5  
#18 Gepost : dinsdag 26 november 2013 16:40:34(UTC)
Airrider5

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
KevinR schreef:
Ik heb goede dingen gehoord over voederen met (gekleurde) maden en dan met een kleine pop-up vissen.

Gekleurde maden mag hier niet meer
Maar er zijn misschien ander oplossingen rode bieten sap ofzo maar als het controle is leg het dan maar eens uit dat ze door het bieten sap rood zijn 1tje eten om het te bewijzen ofzoBreede lachd Breede lachd
Groeten steven
KevinR  
#19 Gepost : vrijdag 13 december 2013 04:49:12(UTC)
KevinR

Nieuwe uitzetting

Airrider5 schreef:
KevinR schreef:

Gekleurde maden mag hier niet meer
Maar er zijn misschien ander oplossingen rode bieten sap ofzo maar als het controle is leg het dan maar eens uit dat ze door het bieten sap rood zijn 1tje eten om het te bewijzen ofzoBreede lachd Breede lachd

Ja ik heb het ondertussen ook gehoord dat het niet mag ... Had de tip gekregen van iemand uit Engeland Schamen ... gewoon witte zou ook werken maar net niet zo goed ... en de helft levend en de andere dood anders zouden ze zich te snel "ingraven" ... heb het zelf nog niet kunnen testen
DeVisVerschrikker  
#20 Gepost : vrijdag 20 december 2013 04:18:22(UTC)
DeVisVerschrikker

15 ponder

Man
Nederland

Ik ga echt niet in de kou zitten, dan maar een mooi weer visser.. Haha!
Iedereen heeft recht op mijn mening
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.