logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jarnov  
#1 Gepost : dinsdag 5 november 2013 20:05:35(UTC)
Jarnov

5 ponder

Weet iemand hoe je je tube kan verzwaren? Dacht zelf aan wat looddraad om de 10 cm op de tube..

Iemand ervaring met Korda weedy green rig tube?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 november 2013 20:09:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
martijnvdl  
#2 Gepost : dinsdag 5 november 2013 22:41:38(UTC)
martijnvdl

Nieuwe uitzetting

je tube verzwaren kan zeker met kleine stukjes putty om de tube te kneden.
en om het dan helemaal mooi plat te laten liggen kun je ook nog een flying backlead boven de tube monteren.

mvg martijn
carp1996  
#3 Gepost : dinsdag 5 november 2013 22:58:00(UTC)
carp1996

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
als je tube neemt zou ik voor korda dark matter nemen dit omdat het tungsten is en dus verzwaardLike
Boe  
#4 Gepost : woensdag 6 november 2013 00:18:56(UTC)
Boe

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Breekt wel snel.
Jarnov  
#5 Gepost : woensdag 6 november 2013 08:16:07(UTC)
Jarnov

5 ponder

En duur... Ik kies optie verzwaren.

Bedankt voor de reacties!!!
Maxweasel  
#6 Gepost : woensdag 6 november 2013 08:31:13(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Denk aub wel even 2x na alvorens je de tube gaat verzwaren met materialen die je kwijt kan raken en enkel maar de onderwaterwereld extra vervuilen. Er ligt al lood genoeg in onze wateren.

Persoonlijk denk ik als je gewoon eender welke sinking tube neemt en dan een flying backlead, dat het een betaalbare en betrouwbare oplossing is.
timvanzanten  
#7 Gepost : woensdag 6 november 2013 11:35:06(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ga eens opzoek naar Tungsten tube of Freefall rigtube van Rig Marole. Dan hoef je niets te verzwaren aangezien deze tubes al zwaar genoeg zijn.
ferenc  
#8 Gepost : woensdag 6 november 2013 17:28:35(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Maxweasel schreef:
Denk aub wel even 2x na alvorens je de tube gaat verzwaren met materialen die je kwijt kan raken en enkel maar de onderwaterwereld extra vervuilen. Er ligt al lood genoeg in onze wateren.

Persoonlijk denk ik als je gewoon eender welke sinking tube neemt en dan een flying backlead, dat het een betaalbare en betrouwbare oplossing is.

Wat is het verschil kwa milieu vervuiling met looddraad om je tube binden of een flyingbacklead ? Bij lijnbreuk ligt er allebij lood in het water.
Jarnov  
#9 Gepost : woensdag 6 november 2013 18:14:20(UTC)
Jarnov

5 ponder

Ik gebruik de korda weedy green tube met een flying backlead en wat looddraad
Maxweasel  
#10 Gepost : donderdag 7 november 2013 07:44:43(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
ferenc schreef:
Maxweasel schreef:

Wat is het verschil kwa milieu vervuiling met looddraad om je tube binden of een flyingbacklead ? Bij lijnbreuk ligt er allebij lood in het water.

Dat is absoluut waar, maar ik kreeg de indruk dat de topicstarter ging doe-het-zelfen met looddraad rond z'n tube of dergelijke, waarbij de kans natuurlijk groter is dat het gewoon tijdens een aanbeet of dril loskomt.
ronald kingma  
#11 Gepost : donderdag 7 november 2013 11:43:31(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik heb veel gevist met de kant en klare tubes van AVID. Deze zijn makkelijk te bevestigen op je draad en zijn aardig sterk. Het zijn tubes van tungsten en liggen mooi op de bodem en kunnen net dat stukje extra geven om het plat te houden of mee te gaan met de bodemstructuur.

Momenteel vis ik eigenlijk alleen maar meer met freefall van Piet Vogel. Ik moet zeggen dat dit mij reuze bevalt. Het zinkt goed af en het is goed materiaal ook in prijs/kwaliteit verhouding. Wat ik weet is dat velen vergeten om de freefall voor je inwerkt nat te maken en vervolgens even met twee vingers het vocht er uitstrijkt. Gooi je hem droog in dan ontstaat er lucht in de freefall waardoor hij moeilijk zinkt. Is hij echter nat en afgestreken zinkt het als een baksteen. Dus ik zou niet zozeer meer gaan vissen met tungsten o.i.d.

misschien ook nog een optie om voor te kiezen, Like

groet,

Ronald

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.